Gutzy rullar? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gutzy rullar?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Hi Level CLB då? Deras rullar ska ju inte vara så tokiga verkar det?

Fler färger: http://www.hsimport.se/products/rullar/CLB.php
    Senast ändrad av Jock Scott; 2013-03-24, 10:17.
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Ursprungligen postat av mojoman Visa inlägg
      Visions bromssystem är väl vattentät, är gutzys det ?
      Inte en aning. Beror nog på vem man frågar. Enligt Danielsson endast deras

Från Danielssons hemsida:

"Rullen är designad så att material koncentreras där det bäst behövs. Resultatet är en mycket stark, lätt och välbalanserad rulle med väldigt låg roterande massa samt låg totalvikt. Så nästa gång du köper rulle; ta med en hink vatten till butiken. Lägg rullarna i hinken och prova bromsen efter ett par timmar - vi lovar dig att den enda broms som verkligen fungerar är en Danielsson!"

Kommentera

Finns nog många bra no name rullar. Har själv några helt omärkta som jag gillar. Fast har inte betalat i närheten av vad de tar för dem märkta med Gutzy, Rodwalker, Taimen, Jensen eller vem som nu säljer dem vidare

Kommentera

Sant det. Jag köpte ju denna No name rulle förra våren och den exploderade då inte i nyllet på mig när någon av de litet större bågarna jag drillade på den tok rusade.

Så för den slanten kan jag inte klaga på den alls.

Senast ändrad av Jock Scott; 2013-03-24, 11:57.

Kommentera

Frågan är vilken som kan vara skönaste rullen 1000-1500kr, ordinarie pris ? Av de jag känt på och testat, hade jag utan tvekan lagt min röst på Sameo Peregrine

Kommentera

Ja, den rullen är ju alla gånger en stark kandidat till titeln. Danielsson Original är inte dum den heller om man kan leva med att den bara har "anti skat bo broms"? Och att man får bromsa rusande fisk mot spol kanten med handflatan old style.
              Senast ändrad av Jock Scott; 2013-03-24, 12:16.

Kommentera

Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inlägg
                Sant det. Jag köpte ju denna No name rulle förra våren och den exploderade då inte i nyllet på mig när någon av de litet större bågarna jag drillade på den tok rusade.
                Japp, det händer ju lite när bågar i den storleken och av den kvalitén ger sig iväg. J-kla fin fisk i ditt hemmavatten.

Kommentera

Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inlägg
                  Ja, den rullen är ju alla gånger en stark kandidat till titeln. Danielsson Original är inte dum den heller om man kan leva med att den bara har "anti skat bo broms"? Och att man får bromsa rusande fisk mot spol kanten med handflatan old style.
                  Originalen är inte dum, men har ett högre ordinariepris, över 2000kr. Pratade med en kille uppifrån norr nu veckan. Han jobbar bla som guide emellanåt och använder numera endast Originalrullarna från Danielsson. Han bände upp en lax på över 18 kg förra säsongen, så nog funkar det "old style". Fast det kan nog vara en fördel om man har en näve som är van vid annat än pappersarbete. I varje fall vid laxfiske

Kommentera

Jo, hade någon 3 kg firre som gav sig iväg med hela flug linan och även synade en hel del av backingen i den första rusningen.

Det gick jäkligt fort för den sticka iväg alla de där metrarna vill jag lova!

Bågarna i Björka dammen är över lag väldigt granna och är i topp kondition. Fiske sällskapet, har en grymt bra leverantör av firre helt enkelt. Det är väldigt sällan att man får någon med halv risiga fenor där. I år ska jag utmana med självt med att fiska med en klass 3 utrustning när det inte blåser allt för mycket. Kliver det på en firre på 1.5 kg och uppåt? Då blir det åka av!
                    Senast ändrad av Jock Scott; 2013-03-24, 12:38.

Kommentera

Ursprungligen postat av Wadman Visa inlägg
                      Originalen är inte dum, men har ett högre ordinariepris, över 2000kr. Pratade med en kille uppifrån norr nu veckan. Han jobbar bla som guide emellanåt och använder numera endast Originalrullarna från Danielsson. Han bände upp en lax på över 18 kg förra säsongen, så nog funkar det "old style". Fast det kan nog vara en fördel om man har en näve som är van vid annat än pappersarbete. I varje fall vid laxfiske
                      Undrar hur handflatan känns efter att ha försökt att hejda en 18 kg Lax med den rullen? "vatten kylning" eller läder handske rekommenderas.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Jansson00, 2026-02-10, 13:25
                      2 svar
                      161 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Jansson00  
                      Startad av PrN-Sweden, 2026-05-19, 08:09
                      1 svar
                      255 visningar
                      0 gillar