Guideline LPXe RS V2 vs Vision Silver? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Guideline LPXe RS V2 vs Vision Silver?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Abumatic220 Visa inlägg
    Jag ser att du bor i Åsa. Öppen kust. Jag hade gått upp i klass, men visst kan en lättare klass vara najs ibland...
    Har coastal. Nackdel skjutdelen är också intermediate dvs du behöver en linkorg. På vision kust flyter den. Sameo har en fin variant so funkar för mig. Flytlinan med intermediate tip.
    linkorg har jag så det är inga problem. men jo jag har funderat på att gå upp i klass men då jag inte brukar flugfiska när det blåser jätte mycket så tror jag det räcker med en klass 7.

Kommentera

Ursprungligen postat av Robin Kanthe Visa inlägg
      vill gärna ha en coastal lina till spöt, klass fem på linan har en klumpvikt på 13 gram. borde denna linan passa spöt?
      Jo, det ska ju funka. Men som Abumatic säger, ta en Kust eller Sameo's variant då.
      What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Ursprungligen postat av Robin Kanthe Visa inlägg
        linkorg har jag så det är inga problem. men jo jag har funderat på att gå upp i klass men då jag inte brukar flugfiska när det blåser jätte mycket så tror jag det räcker med en klass 7.
        En 13 - 13.5 gram lina är ju i stort sett en #8 lina och intermedite linorna skär vinden bra dessutom. Så det ska nog inte bli några större problem när det blåser.

Och spön med topp aktion som RS V2, gör det lättare att krympa lin bågen dessutom.
        Senast ändrad av Jock Scott; 2016-05-25, 09:56.

Kommentera

Bara länkar till linorna jag menade...
          http://www.fishline.se/vision-kust-i...oducts_id/1104
          och
          http://www.flugor.se/fluglinor/coastline
          Klass 7 tror jag blir kalas, men en sexa går säkert utmärkt.
          Jag tror på Leif. Dessutom tror jag på Göran, Erik och Elanen. Robert Lind i Kramfors, vem fn är det?

Kommentera

Tänk på att rs-spöna är väldigt snabba spön med kort aktion. Med för tung lina kommer spöt inte att jobba som det ska. En tung lina gör att spöt belastas för lång ner i klingan och linhastighten sjunker. Det innebär kortare kast. Är du inte van att kasta med snabba spön kanske du ska gå en kastkurs istället för att dämpa spöaktionen med en för tung lina. Jag har ett rs-spö klass 6 med en klass 6wf, vet dock inte vad den väger men jävlar vad långt man kan kasta med det.
            Senast ändrad av Guideline; 2016-05-28, 21:00.
            A bad days fishing is better than a good day at work.

http://tenkarasverige.blogspot.com/

http://www.salmosalarfishing.se

Kommentera

det blev ett Sameo ventus jade #7 istället. letat som sjutton efter vilken tyngd på linan jag ska ha. Nån som har koll?

Kommentera

Oj! Du tog i du. Sameo's linor och spön håller den gamla AFTM klassningen. Så du ska ha en WF lina på 13.5 - 14 gram. Dvs. AFTM 8.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Brobaits Thomas, 2024-06-28, 09:34
                7 svar
                403 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Peter B
                av Peter B

Startad av haggis82, 2024-09-01, 14:03
                8 svar
                271 visningar