Guideline LPXe RS V2 vs Vision Silver? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Guideline LPXe RS V2 vs Vision Silver?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Och jag de spön som är mitt emellan dessa aktioner. Så smaken är som baken delad. Men till kust fisket säger ju de flesta fiskare att det ska vara hyfsat snabba spön med topp aktion för att vara optimalt.
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Ursprungligen postat av mojoman Visa inlägg
      Som ny skulle jag inte köpa begagnat, visst man kan få riktigt fina grejer för halva priset men även detta kan vara en chansning och man måste veta vad man letar efter. Sen kanske ett spö som du gillar väldigt mycke passar inte alls för en annan. Valet av flugspö är verkligen individuellt. Om jag förståt det rätt så gillar du snabba toppiga spön medans jag gillar långsammare spön med helaktion.
      Riktigt schysst rulle och GL`s lpxe är ju ett mycket användarvänligt spö. Så tror nog att setet skulle passa en nybörjare som handsken. Att köpa begagnat finns det ju alltid en risk med, men man kan få tag på riktigt bra grejjer till bra priser också. Peppar, peppar. Har köpt en hel del beg, på edge och har varit mycket nöjd med allt.
      Du har inte "förstått det rätt". Fiskar själv med lite olika aktioner. Beror helt på hur/vad jag fiskar. Snabb 3/4 är väl det jag använder mest, men finfiskar även med djupa långsammare spön ( går i lite cane tankar för tillfället och har kikat på och testat några stycken, men har inte bestämt mig än. Möe pengar ). Men om det blåser för j-vligt eller sjunklinor används, då kommer de riktigt snabba halvaktions spöna fram

Kommentera

Jo visst är det så inte tar jag med mig nått banan spö när jag fiska HÖ eller gädda men favoritspöt är en banan aktion. Sen är det väl sak samma vilket spö man använder vid olika tillfällen. Bara för att man gillar oxfile behöver man inte äta det varje dag, man får variera ibland
        FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
        SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Kommentera

jag har köpt #7 guidelines lpxe.... och costal #8 och det är helt underbart

Kommentera

Grattis till ett fint kit!

Kommentera

LPX serien har varit å är en av Guidelines lyckade produkter. Jag har en LPX #9 14fotare som är föregångare till LPXe. En fint spö som kommer att tjänstgöra dig i många år.
              skitfiske

Kommentera

lånar tråden lite.
                Funderar på att köpte ett lpxe rs v2 till västkustens blänkare. ni som säger att spöt är underklassat borde ett klass 6 fungera för mitt fiske då? eller ska jag ta ett klass 7?

Kommentera

Ursprungligen postat av Robin Kanthe Visa inlägg
                  lånar tråden lite.
                  Funderar på att köpte ett lpxe rs v2 till västkustens blänkare. ni som säger att spöt är underklassat borde ett klass 6 fungera för mitt fiske då? eller ska jag ta ett klass 7?
                  Hej!

Jo, ett klass 6 är ju vettigt om du ska ha en 7:a i realiteten. Men fortfarande behöver du en tyngre lina på 12 - 13 gram för att belasta det rätt.
                  Senast ändrad av Jock Scott; 2016-05-25, 08:22.

Kommentera

Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inlägg
                    Hej!

Jo, ett klass 6 är ju vettigt om du ska ha en 7:a i realiteten. Men fortfarande behöver du en tyngre lina på 13 - 13.5 gram för att belasta det rätt.
                    vill gärna ha en coastal lina till spöt, klass fem på linan har en klumpvikt på 13 gram. borde denna linan passa spöt?

Kommentera

Ursprungligen postat av Robin Kanthe Visa inlägg
                      vill gärna ha en coastal lina till spöt, klass fem på linan har en klumpvikt på 13 gram. borde denna linan passa spöt?
                      Jag ser att du bor i Åsa. Öppen kust. Jag hade gått upp i klass, men visst kan en lättare klass vara najs ibland...
                      Har coastal. Nackdel skjutdelen är också intermediate dvs du behöver en linkorg. På vision kust flyter den. Sameo har en fin variant so funkar för mig. Flytlinan med intermediate tip.
                      Senast ändrad av Abumatic220; 2016-05-25, 08:44. Anledning: Ipads jäkla rättstavning.
                      Jag tror på Leif. Dessutom tror jag på Göran, Erik och Elanen. Robert Lind i Kramfors, vem fn är det?

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Brobaits Thomas, 2024-06-28, 09:34
                      7 svar
                      411 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Peter B
                      av Peter B

Startad av haggis82, 2024-09-01, 14:03
                      8 svar
                      288 visningar