Hej
Skall snart bege mig mot Kroatien och testa flugfiska i adriatiska havet efter multe eller liknande. Hur som helst MÅSTE jag ha ett flugspö med mig för att testa
.
Håller på och läser på lite olika forums om just flugfiske i Adriatiska havet och det verkar som det behövs minst #7, helst #8 spö pga av vinden och de stora flugorna som verkar funka där nere.
Det största problemet är att jag måste kunna packa den i väskan vilket innebär att spöt måste vara MINST 5 delat (9').
Helst skall det inte vara några dyra grejor då jag inte har för avsikt att använda de här hemma.
De enda alternativ jag hittat är:
Flextec Nomad 7pc #6/7 för 750:-
eller Oscar Travel Fly rod 5pc #7/9 för typ...600 :- eller så
Hade sett på tradera en Fenwick Latitude 7pc #8/9 som gick för 750:- men den "missade" jag sen är det lite väl tugnt tycker jag.
Någon som vet något om dessa spön?
Sedan vill jag fråga er om det finns några alternativ till dessa? Helst en Travel "combo" för under 2000 SEK kanske?
Hälsningar
Forza
Skall snart bege mig mot Kroatien och testa flugfiska i adriatiska havet efter multe eller liknande. Hur som helst MÅSTE jag ha ett flugspö med mig för att testa
.Håller på och läser på lite olika forums om just flugfiske i Adriatiska havet och det verkar som det behövs minst #7, helst #8 spö pga av vinden och de stora flugorna som verkar funka där nere.
Det största problemet är att jag måste kunna packa den i väskan vilket innebär att spöt måste vara MINST 5 delat (9').
Helst skall det inte vara några dyra grejor då jag inte har för avsikt att använda de här hemma.
De enda alternativ jag hittat är:
Flextec Nomad 7pc #6/7 för 750:-
eller Oscar Travel Fly rod 5pc #7/9 för typ...600 :- eller så
Hade sett på tradera en Fenwick Latitude 7pc #8/9 som gick för 750:- men den "missade" jag sen är det lite väl tugnt tycker jag.
Någon som vet något om dessa spön?
Sedan vill jag fråga er om det finns några alternativ till dessa? Helst en Travel "combo" för under 2000 SEK kanske?
Hälsningar
Forza
Kommentera