Travel flugspö - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Travel flugspö

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Travel flugspö

Hej

Skall snart bege mig mot Kroatien och testa flugfiska i adriatiska havet efter multe eller liknande. Hur som helst MÅSTE jag ha ett flugspö med mig för att testa .
    Håller på och läser på lite olika forums om just flugfiske i Adriatiska havet och det verkar som det behövs minst #7, helst #8 spö pga av vinden och de stora flugorna som verkar funka där nere.
    Det största problemet är att jag måste kunna packa den i väskan vilket innebär att spöt måste vara MINST 5 delat (9').

Helst skall det inte vara några dyra grejor då jag inte har för avsikt att använda de här hemma.

De enda alternativ jag hittat är:
    Flextec Nomad 7pc #6/7 för 750:-
    eller Oscar Travel Fly rod 5pc #7/9 för typ...600 :- eller så
    Hade sett på tradera en Fenwick Latitude 7pc #8/9 som gick för 750:- men den "missade" jag sen är det lite väl tugnt tycker jag.
    Någon som vet något om dessa spön?

Sedan vill jag fråga er om det finns några alternativ till dessa? Helst en Travel "combo" för under 2000 SEK kanske?

Hälsningar
    Forza

Flextec spöt kan vara något skulle jag tro? Deras spön är ju överraskande bra enligt de som äger ett. Och jag tror inte att nomad är sämre.

Annars vore det ju mumma om du kunde hitta ett Sameo Globetrotter http://www.flugor.se/index_spo.php begagnat på Edge forumet t.ex. Lägg en fråga där och se om du får napp?

What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Det säljs lite olika resespön på tradera. Bl.a de du nämde och sen är det någon som guidar på Island som säljer ett resespö också. Som han talar varmt om.
      Fast vilken säljare gör inte det? Men det kanske är riktigt bra eller skräp. Det vet man aldrig innan.. Fishingpartner heter det iallafall.
      Angående globetrotter så är det riktigt bra. Så pass bra att du kan glömma att hitta det till ett bra pris. Nästan ständiga annonser på edge om folk som vill köpa ett..

Kommentera

Tack för era svar.

Ok, Flextec kanske är bra, men jag hittar ingen verklig info om just Nomad spön.

Någon som äger eller vet något om följande?
        Discover Airflo Fishing, home of innovative fly fishing lines, tackle and accessories. Explore high-performance fly fishing gear designed for anglers of all abilities, from beginners to experienced professionals. Shop premium quality fishing equipment built to make your time on the water more enjoyable.

eller

Kommentera

Jag har tre Airflo jouneyman travelrods och de är riktigt bra och tro mig jag har provat "allt". Rullfästet kan dock vara för litet så jag har byggt om. Det är det värt

Kommentera

Hur gick det med fisket? Ska dit i Augusti och är också sugen på multen :-)

Kommentera

Jag har precis köpt ett nytt "resespö", hade Orvis tidigare. Men det Sameo Jade Globetrotter jag har nu är ett rent litet trollspö Finns någon bild på min blogg om man vill veta hur det ser ut. Men helt klart ett sjukt prisvärt resespö.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Jansson00, 2026-02-10, 13:25
              2 svar
              188 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Jansson00  
              Startad av PrN-Sweden, 2026-05-19, 08:09
              1 svar
              306 visningar
              0 gillar