För 1 ½ år sedan köpte jag på ett lager med alla de dimensionerna jag behöver för mitt fiske. Totalt är det 4 rullar till klass 5 samt att man köpte några till klass 1 spö så totalt 6 rullar. Förra sommaren kasserade jag 2 st då blit gamla och gick att dra av med händerna utan problem. Så nu till premiärens problem 3 rullar till som får kastas. Kul och fiska med heldragen 0.33
Hur länge ska en rulle tafsmaterial hålla ? Förvaras i flugvästen som ligger i garderoben mellan fiske tillfällerna så det är inte solen som är boven
Hur länge ska en rulle tafsmaterial hålla ? Förvaras i flugvästen som ligger i garderoben mellan fiske tillfällerna så det är inte solen som är boven

, får inte ens igenom den linan på krokögat på flugorna ens. Problemet är att jag kunde knappt dra åt knutarna innan linan gav vika. Testade hemma med digitala fiske vågen vid vilken vikt linan gick av, ingen av rullarna höll måttet. Den enda som klarade sig hyffsat var 0.33 som ska klara 7,85kg. Den gick av efter 5 kg dragkraft. De andra klara inte ens halva belastningen och en man kunde vira runt fingrarna och bara dra av.
Kommentera