Lilla Vision GT rullen ett sorgebarn. :( - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lilla Vision GT rullen ett sorgebarn. :(

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Lilla Vision GT rullen ett sorgebarn. :(

Som ni vet, så klagade jag direkt på den märkliga lösningen av klick / överslags broms denna rulle är begåvad med. Alltså en päron formad gummi ring med en hållare för en liten plast bit som sitter i skaftet på "päron ringen". Den plast tungan ligger sedan i sin tur mot ett kugg i spolen och ska då fungera som broms.

I går eftermiddag var jag i Björka och vad händer tror ni? Jo, plötsligt så slutar bromsen helt att fungera och spolen börjar att mata ur sig lina alldeles av sig självt!? Vid närmare undersökning så har gummi hållaren spruckit och släppt plast tungan någonstans i gräset. Tack för det Vision! Rullen, är 2 månader gammal.

Hur faaan, kan man göra en sådan, rent ut sagt usel konstruktion på en rulle som kostar 1000:- +?

Kan förstå Visions strävan efter att hålla nere total vikten på rullen. Men den här gången gick det över styr med råge. En gammal, hederlig klick broms med bakelit klack och blad fjäder hade väl kanske vägt 2-3 gram mer? Men hade varit tusan så mycket hållbarare. Nu åker skit rullen i soptunnan! Jag vill inte befatta mig med eller se eländet någon mer gång. Nu blir det en Danielsson Original Nymph som man kan lita på i alla väder.

Men surt som ättika att ha kastat 1200:- i sjön!!!

Jag ska ringa butiken som levererade GT rullen och be dem ta kontakt med Vision. Och i sin tur be butiken att hälsa Vision från mig om rådet att ge konstruktören av denna GT version ( De andra versionerna av den har nämligen en riktig skivbroms ) en dödlig injektion.
    Senast ändrad av Jock Scott; 2013-06-23, 12:29.
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Skicka skiten till mig istället :-D

Går säkert att modda.

Kommentera

Tro mig jag har försökt finna en lösning till ett mod. Men vet i fn hur det ska gå till?

Men vill du ha skiten? Så kan jag skicka den till dig. Du får iaf. ett snyggt, litet neopren fodral som fungerar. Och om inte annat? Så kan man ha den som pennställ genom att stoppa pennorna i hålen på spolen.

Kommentera

Om du inte ska reklamera den så skulle jag kunna ta den, reklamerar du den och det händer igen borde du kunna få pengarna tillbaks.

Annars kan det ju bli en snygg klocka
        Senast ändrad av daikai1; 2013-06-23, 17:36.

Kommentera

ha det som verktygsställ vid bindstädet, snyggare verktygshållare får man leta efter
          FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
          SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Kommentera

Var det orginalkonstruktionen som pajjade eller din gem mod,?

Kommentera

Ursprungligen postat av daikai1 Visa inlägg
              Om du inte ska reklamera den så skulle jag kunna ta den, reklamerar du den och det händer igen borde du kunna få pengarna tillbaks.

Annars kan det ju bli en snygg klocka
              Jag mailade den butik jag köpte den av i går. Fick sedan ett svar, att killen som äger butiken ville ha ett foto på eländet så han kunde se felet. Jag framhöll att jag inte var intresserad av en ny gummi ring i det svaret. Eftersom att troligen så kommer samma sak att ske igen tämligen snart. Så jag får se vad han kommer med för svar på detta? Men ska inte rullen tillbaka dit? Då kan du få den att sätta visare och klockverk i den.
              Senast ändrad av Jock Scott; 2013-06-24, 10:24.

Kommentera

Ursprungligen postat av mojoman Visa inlägg
                ha det som verktygsställ vid bindstädet, snyggare verktygshållare får man leta efter
                He, he, he! Jo, det är ju sant. Men det har gått dit hän att jag inte vill se detta hamster hjul på vykort ens. Skulle jag behålla den och ha den framme? Då skulle den bara påminna mig om mitt misstag över att ha köpt skiten. Det svider ändå bra som det är.
                Senast ändrad av Jock Scott; 2013-06-24, 10:26.

Kommentera

Ursprungligen postat av Wadman Visa inlägg
                  Var det orginalkonstruktionen som pajjade eller din gem mod,?
                  Det var med original plast pinnen i hållaren. Jag insåg rätt fort att efter att ha prövat med gem biten att det inte blev riktigt samma broms verkan med det som med plast pinnen.

Kommentera

Har fått beskedet att rullen ska tillbaka till butiken. Får tillbaka pengarna. Men har bett den mycket juste ägaren av Uffes Fiske och Flugor om att fixa fram en Danielsson Original i stället.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Davbos, 2025-02-05, 13:05
                    8 svar
                    566 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Classe69  
                    Startad av Jag, Sture, 2025-02-28, 19:53
                    3 svar
                    596 visningar
                    0 gillar