Vision big daddy class 9 set - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vision big daddy class 9 set

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Vision big daddy class 9 set

Tjeeeena!

Tänkte börja flugfiska gädda, har kikat lite på Vision Big Daddy klass 9 setet för 3100kr

Är det rätt väg att gå?

Ge gärna tips på andra set i samma prisklass.
    Danielsson L5w 6nine
    Danielsson 2W
    VC Pike ABU UT
    Shimano Rarenium c14

Jag är då nöjd med mitt.
    Kör 9fotaren. Kan vara bra att komplettera med en extra lina så man har en intermediate och en sjunklina.
    Har man satt yxan i båten får man ro som fan.

Kommentera

Bra och prisvärt set. Skönt spö att kasta och drilla fisk på. Som ovan föreslagit, komplettera med en extra spole och en sjunk 3:a.

Kommentera

Ursprungligen postat av Palmen1974 Visa inlägg
        Tjeeeena!

Tänkte börja flugfiska gädda, har kikat lite på Vision Big Daddy klass 9 setet för 3100kr

Är det rätt väg att gå?

Ge gärna tips på andra set i samma prisklass.
        Fishline säljer ett gäddkit med exp4 spöt / reelmaster LA / GL pike. I mitt tycke klart roligare prylar till gäddfisket än Big daddy kitet. Dessutom får du det för 2000kr

Kommentera

Kolla även på sameo. Grym rea där nu. Kör själv deras #8 till gädda..

Kommentera

Jag är inte riktigt nöjd med kvaliten på mitt big daddy. Visserligen har det använts mycket men att rullfästet ger upp på ett 1,5 år gammalt spö är inte godkänt, inte heller att komponenterna inte tål saltvatten, det blev snabbt brunt under lacken på lindningarna.

Men visst funkar det, och det var hyfsat enkelt att lära sig flugfiska med. Linan är helt ok även om jag föredrar en rio pike/musky eftersom jag hellre skjuter lina än luftkastar. Rullen gör sitt jobb men se till att få en som matchar linklassen, 7-8 rullen är lite snål till en klass nio lina.

Som jag se det är det lina och tafs som främst behöver anpassas för gäddfiske. Jag skulle prioritera en bra gäddlina först, sen ett skönt spö som orkar bära linan och kan sätta fart på en gäddfluga, sen en bunt bra flugor, sist en rulle som funkar.

Sen är det den vanliga pris mot kvalitet avvägningen. Bra flugfiskegrejor har en tendens att vara dyra. Man behöver inga värstinggrejor till gäddfiske men dyrare grejor har en tendens att hålla bättre än det absolut billigaste.
            Anders @ gäddfiske.se

Kommentera

Precis köpt ett vision bif daddy set #9. Har visserligen inte testat det på gäddorna än. Bara testat på gräset.
              Tycker det känns väldigt trevligt att kasta med.

Kommentera

Det blev tillslut ett Vision Venus #9 white med vit deep rulle, imorrn blir det premiär flugfiske
                Danielsson L5w 6nine
                Danielsson 2W
                VC Pike ABU UT
                Shimano Rarenium c14

Kommentera

Skit fiske på dig! Och grattis till nya utrustningen.
                  What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Jansson00, 2026-02-10, 13:25
                  2 svar
                  152 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Jansson00  
                  Arbetar...
                  X