Fleece Byxor? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fleece Byxor?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Brukar fluga/vada ända fram tills isen lägger sig. Har jag andasvadare och det är riktigt kallt, har jag först ett tunnt polyesterställ sedan ett underställ i ull, även det lite tunnare och till sist ett ställ i microfleece. Tycker den komb, håller värmen kvar och fukten borta riktigt bra, utan att bli för klumpigt. Kör med ett microfleece ställ från Swedteam. Har ett par Alta med stövel så till fötterna räcker det med ett par tjockare ullstrumpor, för de stövlarna är grymt bra.

Senast ändrad av Wadman; 2014-01-17, 15:32.

Kommentera

Team Sportia har en grundkombo man kan plocka ihop för 300 spänn

1.Syntet underställ 100 spänn
      2.Syntet mellanlagerställ 200 spänn
      (Mellanlagerställ är i tjocklek som en halv fleecetröja ungefär.)

Vill man ha ett isolerlager till (lager3) kan man köpa en fluffig fleecetröja och fleecebyxor.

Det är fint med total skalbarhet så man kan anpassa sig även vid andra aktiviteter så man inte svettas.

Kommentera

Ursprungligen postat av ElCamino Visa inlägg
        Varför vill du slippa fleecebibs?Använder själv Guidelines,hur skönt som helst.
        Kan inte du ta på dig dem och lägga ut en bild på forumet !?
        Snääällla !
        (lovar att inte skratta)

Kommentera

Ursprungligen postat av HenkeW Visa inlägg
          Kan inte du ta på dig dem och lägga ut en bild på forumet !?
          Snääällla !
          (lovar att inte skratta)

Kan inte lova nåt,finns ju redan en tråd med rubriken "Skräckbild" =D

Kommentera

Testa ullfrotte. Alla som gjort lumpen under 90 talet och framåt vet att dom funkar. Finns att tjacka lite varstans.
            Go for the big ones you must

Kommentera

Kör ull istället, mycket skönare. Fleece är plast, gjort på gamla petflaskor. Känns äckligt och dessutom... http://www.nyteknik.se/nyheter/innov...cle3298328.ece

Kommentera

Ursprungligen postat av Thistlegorm Visa inlägg
                Kör ull istället, mycket skönare. Fleece är plast, gjort på gamla petflaskor. Känns äckligt och dessutom... http://www.nyteknik.se/nyheter/innov...cle3298328.ece
                "Känns äckligt"....va de larvigaste jag läst, då dricker du inte ur petflaskor, glasflaskor och alu-burkar heller för det är äckligt

Men däremot så kan det vara värt att tänka på att vid tvätt så släpper man ut "PET" flaskorna ut i haven i form av microfibrer.

Kör själv 3 lager när man vadar när det är kallt i vattnet, 1.syntetunderställ 2. Lite tjockare ull på det 3. Fleece. Håller värmen bra, det första som börjar bli kallt är fötterna fortfarande pga kondensen som bildas.
                FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
                SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Kommentera

Merinounderställ, mjukisbrallor, softshellbrallor och sen andasvadare. Detta funkar i 0-gradigt vatten - problemet blir fötterna men det ska vara löst nu till våren

Kommentera

Det kan hända att det är larvigt men jag gillar inte syntetkläder. Inte närmast kroppen i alla fall. "Plastkläder" alstrar och lagrar statisk elektricitet. Dessutom känns ju inte det som jag länkade till särskillt bra alls, även om man inte vet så mycket om det än.
                    Ursprungligen postat av mojoman Visa inlägg
                    "Känns äckligt"....va de larvigaste jag läst, då dricker du inte ur petflaskor, glasflaskor och alu-burkar heller för det är äckligt

Men däremot så kan det vara värt att tänka på att vid tvätt så släpper man ut "PET" flaskorna ut i haven i form av microfibrer.

Kör själv 3 lager när man vadar när det är kallt i vattnet, 1.syntetunderställ 2. Lite tjockare ull på det 3. Fleece. Håller värmen bra, det första som börjar bli kallt är fötterna fortfarande pga kondensen som bildas.

Kommentera

Kolla http://www.engelsons.se/
                      Där har jag köpt vissa plagg och är nöjd.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Jansson00, 2026-02-10, 13:25
                      2 svar
                      187 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Jansson00  
                      Startad av PrN-Sweden, 2026-05-19, 08:09
                      1 svar
                      306 visningar
                      0 gillar