Sameo #5 till tippen, funderar på nytt och ev. ner en klass - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sameo #5 till tippen, funderar på nytt och ev. ner en klass

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av stregnil Visa inlägg
    Blev sugen på MHX spöet, det är ju onekligen något att växa i. Ringde Capricorn och hörde lite om aktionen osv. Rätt stor skillnad på detta jämfört med mitt Sameo, men inte överdrivet svårkastat enligt killen jag pratade med.
    Absolut inte svårkastat. Klart mycket lättare att kasta med än sameot. Har två Sameo classic. #6 och #8 riktigt bra spön och fiske kompisen har ett mhx #6 från capricorn. Som nybörjare så är mhx klingan klart lättare att hantera än sameot.
    Mhx klingorna är riktigt bra. Även till fullpris så är de billiga men nu så är det ett fynd!!

Kommentera

Blev sugen på MHX spöet, det är ju onekligen något att växa i. Ringde Capricorn och hörde lite om aktionen osv. Rätt stor skillnad på detta jämfört med mitt Sameo, men inte överdrivet svårkastat enligt killen jag pratade med.
      Är som du skrev ganska stor skillnad på dessa och Sameo classic spöna. Har själv en MHX sexa från Capricorn, men har testat femman också. Förutom att de kastar kanon ( ganska snabba spön ) så har de även grym finnish och kork. Fiskar lika gärna med mitt MHX som mitt Sage Z-axis eller Guideline Reaction. Så det är vad jag tycker om MHX spöna, dvs deffinitivt något att växa i

Kommentera

Tack för tips och råd!

Det blev Capricorns sista MHX #5 som fanns i lager, kommer med DHL i morgon.
        Ska bli intressant att titta på den eftersom det inte fanns några bilder, ska enligt uppgift vara vit klinga och rullfäste i betsad masurbjörk. Sen håller vi tummarna att det inte är driv-is och orkan till helgen så man kan bege sig ut och testa

Kommentera

Tack för tips och råd!

Det blev Capricorns sista MHX #5 som fanns i lager, kommer med DHL i morgon.
          Ska bli intressant att titta på den eftersom det inte fanns några bilder, ska enligt uppgift vara vit klinga och rullfäste i betsad masurbjörk. Sen håller vi tummarna att det inte är driv-is och orkan till helgen så man kan bege sig ut och testa
          Mitt har ett väldigt ljust fäste. Lite ovanligt kanske, men tycker det är snyggt.
          Bifogade filer

Kommentera

Går fint ihop med korken i handtaget och fighting butten det rullfästet.
            What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inlägg
              Går fint ihop med korken i handtaget och fighting butten det rullfästet.
              Japp, tycker det också. Detta spöt är ihopsatt efter mina önskemål, därav butt på niofots sexan. Har en liten butt på nästan alla spön jag har (bra rullskydd) och finns det ingen från början då petar vi dit en
              Senast ändrad av Wadman; 2014-03-18, 18:22.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Jansson00, 2026-02-10, 13:25
              2 svar
              150 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Jansson00  
              Arbetar...
              X