Det verkar som att det blir en vision vipu set. Många verkar vara rätt nöjda med det. Jag skriver vad jag tyckte om den när den anländer.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Val av combo/set?
Collapse
X
-
Jo, Stonefly är ju det vassare spöt av dem helt klart.Ursprungligen postat av jpi Visa inläggTjenna!
Jag provade min sambos guideline kispiox. Men måste säga att jag gillar nog mitt scierra stone fly mycket bättre.
vision har jag aldrig provat.What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.
Kommentera
-
Jag kikade in på ett set på blocket med ett Guideline Lpxe RS #6 spö och en Loop Evotec CLWC 5eight rulle. Jag kollade upp spöt och hittar bara en Guideline Lpxe RS v2 #6 och rullen hittar jag inte. Vad är det för skillnad på spöna och är den rullen bra?
Kommentera
-
Det är ju inget fel på den rullen om man nu gillar den semi transparenta looken i dess komposit material?
Skulle ta det nyare LXPe RS V2 i så fall. Det andra, är en rätt åldersstigen modell i dag. Men tänk på att RS modellerna är snabba topp aktion spön. Vill du ha en lugnare aktion? Kika på det vanliga LXPe i så fall? Det är mer förörlåtande mot små misstag i kast tekniken. Guideline Exceed, är ett annat sådant alternativ.
Men du kommer långt i utvecklingen med ett ett Vipu också.Senast ändrad av Jock Scott; 2014-05-11, 00:33.What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.
Kommentera
-
Attack, är ett föråldrat spö som Vipu slår med häst längder. Det nya "Attack" är Zulu eller Keeper. Men ändå är Vipu snäppet vassare. Det enda, billigare spö / kit som kommer nära är Guideline EXP 4.Senast ändrad av Jock Scott; 2014-05-11, 13:47.What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.
Kommentera
-
Lånar tråden lite.
Jag tänkte bara ta tillfället i akt att tacka Jock Scott för din, vad det verkar, oändliga kunskap inom (flug)fisket. Det är inte första tråden jag läser trådar där du flikar in dina extremt pedagogiska och lättförklarade svar vid diverse frågor. Alltid med en trevlig och god ton. Så keep up the good work det är såna som du som gör fiskesnack till en sida av rang.
Även ett stort plus för din förjäkla stiliga Pettsonhatt
Kommentera
-
Hej!
Tack för de mycket vänliga orden! Glädjer mig att mitt babblande är till nytta.
Jag har fått ordning på Pettson hatt stuket. Det är mer Indiana Jones nu mer.
Hittade den och andra snygga fiske hattar här till bra priser för den som kan tänkas vara intresserad? Glöm bara inte att uppge omkretsen runt ditt huvud.
Faktisk bra kvalitet trots det låga priset.Senast ändrad av Jock Scott; 2014-05-14, 22:32.What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.
Kommentera
Kommentera