Ok. Jo, kanske ett klass byte inte vore så dumt till en #3 utrustning. De andra spöna du har täcker ju det mesta av ditt behov hur som helst.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Byta till lägre klass?
Collapse
X
-
Tycker själv att ett #5 är en ganska kass kompromiss. Om det blåser så föredrar jag ett #6 både i strömmande vatten och i sjöar. Så fort det inte blåser eller man inte behöver dänga streamers i å -mynningarna så tar jag ett #4 alla dagar i veckan. Köpte ett hardy glass the stream #3 inför sommaren och där kan man snacka roligt torrflugefiske.
Visst ska man bara ha ett spö så vinner ett #5. Summa summarum 4+6 eller 5.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av mcuz Visa inläggTycker själv att ett #5 är en ganska kass kompromiss. Om det blåser så föredrar jag ett #6 både i strömmande vatten och i sjöar. Så fort det inte blåser eller man inte behöver dänga streamers i å -mynningarna så tar jag ett #4 alla dagar i veckan. Köpte ett hardy glass the stream #3 inför sommaren och där kan man snacka roligt torrflugefiske.
Visst ska man bara ha ett spö så vinner ett #5. Summa summarum 4+6 eller 5.
Du har dessutom en poäng där med vind och grejer... Då blir nog en #5 för klent, medan en #6 klarar dt bättre. Men är det vindstilla så är ett #4 kanske roligare.
Var in i eb bytik och kände på ett vision extreme#4. FASIKEN vilket kul spö!!!! Någon #3 hade de inte. Hade varit kul att känna på ett sånt också. Men det kanske blir för lätt.
Kommentera
-
Väldigt synd att Vision Extreme inte finns i klass 3. En nice pinne som sagt. Men Vision Vipu 7.6 fot # 3 gör inte bort sig heller.
Det här är ett bra alternativ också: http://www.dan-tackel.com/2190/stone-flyWhat a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.
Kommentera
-
Frågan är ju bara om det är #3 eller #4 jag ska ha
Men ska slå en signal och se vad de har inne
EDIT:
har precis pratat med butiken. Lägger jag 600:- emellan så kan jag byta till Vision extreme #4. Annars hade de ett Sage Approach (dvs samma som jag fått) fast ett #3 med längd 7'.
Åhhhh.... ständigt dessa val....Senast ändrad av Sverker; 2014-06-25, 15:07.
Kommentera
-
Ska man fiska med nymf så föredrar iaf jag ett lite längre spö, i strömmande vatten vill säga. Enklare att styra linan.
Kommentera
-
Är ju inte bara klassen som avgör hur mycket känsla det blir i drillningen. Aktionen i spöt är ju även den viktig om man med känsla menar mycket djup och böj även vid lägre belastning. Finns ju både treor och fyror som är halvt spettiga ( särskilt bland budgetspöna ) och sexor som böjjer bra även på mindre fiskar.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Wadman Visa inläggÄr ju inte bara klassen som avgör hur mycket känsla det blir i drillningen. Aktionen i spöt är ju även den viktig om man med känsla menar mycket djup och böj även vid lägre belastning. Finns ju både treor och fyror som är halvt spettiga ( särskilt bland budgetspöna ) och sexor som böjjer bra även på mindre fiskar.
Verkar som att Sage approach #3 verkar finnas i lite olika längder. Fanns ett på 8,5'. Det verkar mer attraktivt...
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Sverker Visa inläggJo, så är det ju såklart. Men grejen är väl ändå att ju lägre klass desto mer flexibelt rent generellt är de väl ändå? Eller hur?
Verkar som att Sage approach #3 verkar finnas i lite olika längder. Fanns ett på 8,5'. Det verkar mer attraktivt...
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Brobaits Thomas, 2024-06-28, 09:34
|
7 svar
414 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
![]()