Ursprungligen postat av Wadman
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Tafsar
Collapse
X
-
Nej, att göra egna tafsar är väl inget jag har tänkt göra fullt ut utan jag kör på det som Jock Scott föreslog. När jag fiskat av en bit på den taxerade tafsen så knyter jag på en tippet ring och sedan fäster en bit från den. Så tänker jag göra. Tänker inte göra helt egna tafsar. Verkar för meckigt.
-
Njae, mekigt och mekigt? Du behöver ju bara att skarva ihop 3 olika grovlekar + en tippet ring då. Köper du t.ex. en 100 m spole Stroft GTM nylon material av varje grovlek = 0.35, 0.25 och 0.18 + 0.16 till spetsarna? Då får du ut ca. 90 tafsar, för en väldigt låg kostnad. Och risken är mycket liten att du sedan plötsligt står utan tafs ute i busken.What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.
Kommentera
-
Japp, klart bättre.Ursprungligen postat av Sverker Visa inläggMen visst kan jag även göra som jag skrev i förra inlägget också va?
Kommentera
-
På den linjen kör jag med på alla tafsar.Ursprungligen postat av Sverker Visa inläggNej, att göra egna tafsar är väl inget jag har tänkt göra fullt ut utan jag kör på det som Jock Scott föreslog. När jag fiskat av en bit på den taxerade tafsen så knyter jag på en tippet ring och sedan fäster en bit från den. Så tänker jag göra. Tänker inte göra helt egna tafsar. Verkar för meckigt.
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Jansson00, 2026-02-10, 13:25
|
2 svar
180 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg