Big Daddy eller Vision Big Mama? (Spö) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Big Daddy eller Vision Big Mama? (Spö)

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Big Daddy eller Vision Big Mama? (Spö)

Hejsan, jag hade en fråga då jag skall köpa ett nytt gäddspö som jag skall fiska från flytring!

Det är mellan två spön jag står o funderar på, ena är Vision Big Daddy 9ft eller Vision Big Mama?

Viktiga aspekter för mig är, Kvalite, hållbarhet, känsla samt drillning. Jag kastar inte så himla stora flugor utan normala flashflugor samt sheepfleese flugor?

Av dessa två spön, vilket föredrar ni?

Hej!

Ta det du hittar den bästa prislappen på? Bra spön båda två. Men Big Daddy, är en nyare modell.
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Kvalitet och hållbarhet är inget jag skulle associera med ett bd, det är ett väl fungerande spö men med kassa komponenter.

Frågan är om ett bm har bättre komponenter eller om det är samma skräp?
      Anders @ gäddfiske.se

Kommentera

Big mama spöt är nyare än big daddy. Har dock hört en hel del som knäckt sina big mama spön på första turerna dock :O

Kommentera

Mitt big mama gick av på tredje/fjärde turen. Vart en riktig soppa att få tag i en ny del också. Riktigt dåligt av vision och fly dressing den här gången (för kastmäddigt spöt är f ö grymt)

Kommentera

Jag köpte precis ett gäddkit. Provkastade några spön och fastnade för Loop pike booster. blev booster lina och en danielsson rulle till den. Fast är helt färsk på gäddfiska fluga, ni andra har säkert bättre input

Kommentera

hur gäddfiskar man fluga ? Knyter du på en liten gädda på tafsen som du vispar med och hoppas att den ska fånga en fluga

Har inge större erfarenhet av olika spön när det gäller just gäddfisket, men flugorna spelar ingen roll så länge de är buskiga och glittrar mycket i vattnet då blir de helt vilda
              FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
              SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Brobaits Thomas, 2024-06-28, 09:34
              7 svar
              400 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Peter B
              av Peter B

Startad av haggis82, 2024-09-01, 14:03
              8 svar
              263 visningar