Vision IKON eller Vision OPAS? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vision IKON eller Vision OPAS?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Vision IKON eller Vision OPAS?

Hej!

Har just beställt efter Vision loikka skor med gummisula och dubb för 1095, vilket jag tyckte verkade som ett bra klipp.
    Till dem har jag även beställt efter ett par Vision IKON vadare i storlek ML(MediumLong=längre ben)(vadarna är brösthöjdsvadare(?)) som kostade 2095:-.
    Hittade även ett par Vision OPAS vadare i storlek L som jag skulle få för ett superpris, billigare än vision IKON-vadarna.
    Jag tror ganska säkert att ML bör passa mig bra. Jag är smal men vältränad, 188 lång och väger ca 85 kg.
    Dock kändes det som att om jag kunde spara så mycket pengar och få så mycket vadare för det som att man eventuellt kanske kan ha storlek L? Finns det någon som har koll på storlekarna?

Tack på förhand!

bara köpa! alltid bra att ha två vadare!

Kommentera

Är inte speciellt superinkörd i flugfisket så vill inte lägga ut för mycket pengar Tänkte att om jag hellre bör köpa OPAS L, om dom är mer värda att införskaffa får jag väl nyttja ångerrätten på de andra?

Kommentera

vadarstorleken har inte så himla stor betydelse om man inte här S och köper XL. Har själv fiskat i vadare som va 2 storlekar större när man glömde sina hemma. Det fungerade men va lite stort, men ändå inte så det störde fisket. Men att gå från M till L är nog bara en bra ide, då får du plats med varma kläder under när vattnet börjar bli kallt
        FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
        SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Kommentera

Se till att inte bara testa storleken stående också!
          En storlek kan sitta som en smäck när man står, men vara på bristningsgränsen om man står på knä eller sitter.
          Tråkigt att spräcka dom i grenen om man behöver ta ett rejält kliv, osv...

När du testar skostorleken, testa med den vinterstrumpa du tror att du kommer ha under.
          Har man satt yxan i båten får man ro som fan.

Kommentera

Tjena!

Jag har Vision IKON Large. Jag är 183cm och väger runt 80kg storlek 43 på skor med tjocka sockar. Har vart nöjd med storleken men kanske inte med kvaliteten. Får se om det håller säsongen ut. Nästa år blir det nya vadare av modell simms G3/G4/G4Z. Så 2 år höll dom om det går säsongen ut.
            Tänkte att istället för att köpa vadare för 2000 pix vartannat år, så blir det ett par dyrare som förhoppningsvis ska hålla längre.
            Har dessutom hört av min fiskebutik att garanti och reparationer på simms ska fungera ypperligt och inte kosta skjortan.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Brobaits Thomas, 2024-06-28, 09:34
            7 svar
            395 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Peter B
            av Peter B

Startad av haggis82, 2024-09-01, 14:03
            8 svar
            254 visningar