Lina till Sameo Classic AFTM #6 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lina till Sameo Classic AFTM #6

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inlägg
    De linorna håller motsvarande vikt för AFTM klassningen så det ska inte vara något problem med ett Classic spö. Går självt efter en klass upp med mina spön och dessa WF linor. Har aldrig haft känslan av att linan känns för tung.
    Nu är det ju så att Classic #6 inte är mycket tuffare än många moderna #5.
    Men om deras linor är så lätta är det säkert inget problem.

Kommentera

Nä, det spöt hade lätt kunnat vara klassat som fem utan att någon reagerat. Jäkligt trevligt spö men klass sju linor är nog i tyngsta laget för det. I varje fall som allround. Fast som ovan kastare kan det vara en fördel med lite tyngre linor som laddar spöt snabbt. Går ju alltid köpa sig en riktig lina när vanan infunnit sig. Linan är en av de viktigaste bitarna i ekvationen och snåla med den brukar väl vara mindre bra.

Kommentera

Tycker också Sameos spön fungerar bäst med deras egna eller andra "rättklassade" linor. Inte för att de inte klarar av överklassade linor. Hade en period en 4Castlina I #6 till mitt Ventus, den linan väger ju fan som en #8:a... Fungerade perfekt, men kunde bli liiite slängigt med nästan hela linan ute. Dock tror jag det mer beror på linan än spöet.. Men annars tror jag på att använda rättklassade linor till Sameospöna och kanske försöka anpassa linorna till vad man vill uppnå via klumpprofiler snarare än linklass

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Jansson00, 2026-02-10, 13:25
        2 svar
        147 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Jansson00  
        Arbetar...
        X