Flugask där man byter innehåll smidigt ! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Flugask där man byter innehåll smidigt !

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Flugask där man byter innehåll smidigt !

Har sett det på nätet på nån sida men kan inte hitta det nu(har för mig att den dyr). Skulle va perfekt och ha ett sådant system där man samlar alla sina "pads" med flugor i en förvaringsbox (ungefär som betesboxarna med plano lådor) Sen när man åker iväg o fiskar väljer man ut de "pads" man kan tänka sig behöva. Låda med 8-12 foam-pads sen 2 askar där man kan ta loss och sätta i valfri pad.

Då skulle man i princip klara sig med 2 askar och en massa pads, fiska havsöring byter ut padsen, fiska P&T ta favvo padsen, fjällfiske fram med padsen som har flugorna för fjällen.

Skulle inte detta va nått att ha, vad tror ni ?
    FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
    SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Hade utan tvekan köpt en sådan om priset varit rimligt. Priset på prylar brukar ju av någon anledning sticka iväg, så fort ordet fluga ingår i produktbeskrivningen?

Kommentera

Låter som ett bra alternativ. Vore kul att få se detta system.
      What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Har också sett det där, tror det var på capricorn men den shopen ligger ju nere sedan ägaren gick ur tiden. Jag personligen fattar dock inte vitsen med ett sådant system.

Kommentera

Går ju att fixa med foam och kardborre hur lätt som hellst

Kommentera

ingen tvekan att ett sådant system går att fixa själv, men hur hållbart blir det i längden. Smidigheten är viktigt den med, man vill inte släpa med sig onödigt stora askar.

Såg en annan lösning på det hela när jag letade efter systemet jag sett, kanske inte det optimala men man har med sig alla flugor vart man än åker

Click image for larger version

Name:	truck visor fly box.jpg
Views:	1
Size:	55,3 KB
ID:	1775936

Varför jag vill ha ett sådant system är att jag är trött på att ha 2 dubbelsida askar till havsöringsfisket, 2 dubbelsidiga med swinleaf till fjällfisket, 1 dubbelsidig med swingleaf till P&T, 2 dubbelsidiga till gäddflugorna, 2 dubbelsidig med med gott och blandat, 1 dubbelsidig med bra att ha flugor, en stor låda med 36 fack med reservflugor samt några mindre. Varje gång man binder en ny fluga och ska stoppa ner den i asken så vill man inte ta bort någon annan ur asken "för den kan va bra att ha" vid nått tillfälle

När man åker iväg och fiskar skulle det vara smidigt att ha med sig ett torn med "padsen" som tar betydligt mindre plats än alla askarna man har, samt 2 tomma askar att fästa totalt 4 pads i. Sen väl på plats kan se vilket spö som kommer fram, blir det #3, #4, #5 osv, då blir det lätt att välja vilka pads man tar med sig, alternativt om man tar 2 spön väljer man ut 2 favvo pads för spöklassen.
            Senast ändrad av mojoman; 2014-11-23, 12:20.
            FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg

Kommentera

http://www.thinkfishworld.com/en/flypad-ecosystem/

denna du tänker på ?

Kommentera

Panduros tjocka foam, lite lim, och några snitt med en mattkniv, så har man så det funkar för planoboxar iaf.
                Det blir lite trubbigare än fina flugaskar, och jag har inte använt mitt så värst mycket... men funkar gör det allt.
                Ska se om jag kan fixa lite bilder under helgen.
                Har man satt yxan i båten får man ro som fan.

Kommentera

Ursprungligen postat av scratch Visa inlägg
                  precis denna jag tänkte på men priset på den svenska marknaden var mer än det dubbla när jag såg den på en svensk sida. Ska kika vad frakten och totalsumman landar på om man skulle beställa ett sådant system. Synd att man inte kan få dubbelsidiga askar bara men 2cm tjocka så får de plats med nästan 3st i stora fickorna

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Jansson00, 2026-02-10, 13:25
                  2 svar
                  175 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Jansson00  
                  Startad av PrN-Sweden, 2026-05-19, 08:09
                  1 svar
                  285 visningar
                  0 gillar