Billiga neopren vadare m.m - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Billiga neopren vadare m.m

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Har inte provat dom själv men det är nog ett bra köp. Scierra är i alla fall ett känt märke.

Kommentera

Scierra, är bra på att göra vadare. Ligger i nivå med Guideline och Vision kan man säga.
      What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Haha, ni kommer inte tro era ögon MEN Biltemas neopren är riktigt riktigt bra. Haft mina i 5 år nu utan läckage. Även några vänner har dem o även dem är supernöjda.

Kommentera

Faktiskt, så har Biltema några riktigt prisvärda fiske grejor. Så mina ögonbryn åker inte upp i hårfästet av din kommentar.

Jag använder deras sortiment lådor till flug bindingen och de är justa.

Och deras nylon lina, är ju klart bra också.
          Senast ändrad av Jock Scott; 2015-01-28, 15:10.

Kommentera

Tänkte prova på havsöringsfisket för första gången och märkte att jag behöver ett par vadare för att komma ut en bit från den grunda strandkanten, vilka neoprenvadare hade ni rekommenderat, lägger helst inte över 1000 kr på det, kommer inte användas så ofta. Biltemas? billiga iaf.. kollade lite på dom här http://www.dan-tackel.com/7011/svalbard-neoprenvadare ser ganska bra ut.

Kommentera

Biltemas eller ABU's är ett tips. Svalbard vadarna har jag inte hört talas om tidigare.

Eller kanske dessa?

Kommentera

Jag kan rekommendera Biltemas. BILLIGA och riktigt bra i mitt tycke, så jag är nöjd med dem. Men du kanske inte alls gillar dem och blir missnöjd. Men en smaksak som likt allt annat. Sen kan allt faktiskt gå i sönder. Vadarna har kanske läckage innan man ens använt dem. Men så är det ju med allt. Så du inte blir lack om det är något fel Men du kan inte bli missnöjd. Håller värmen relativt bra, självklart får man ha ett par långkallingar under. Ta en-två storlekar större så kan du ha extra sockar och slipper värk efter långa fiskedagar.
                Senast ändrad av johanbergqvist; 2015-01-30, 23:08.

Kommentera

Ingen filtsula på biltemas stövlar? är det en stor nackdel när man går omkring på hala stenar? Där jag tänkt använda dom är det rätt mycket sten.

Kommentera

Flera år sedan jag hade vadare med filtsula. Så kommer inte riktigt ihåg hur det var. Men inget jag stör mig på eller ens fått tanke på. Visst är det halt ibland men är man bara försiktig så

Kommentera

Finns ju alltid möjligheten att lämna in dem på en däckfirma och få dubbar monterade på sulan.
                      Eller köpa lösa filt sulor.

Eller fixa en stuv bit nålfilts matta från någon matt affär och limma dit. Det körde kompisarna och jag med innan filtsulan kom. Man ska bara tänka på att få matt bitens ragg att peka bakåt mot klacken vid monteringen.
                      Senast ändrad av Jock Scott; 2015-01-31, 06:12.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Jansson00, 2026-02-10, 13:25
                      2 svar
                      175 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Jansson00  
                      Startad av PrN-Sweden, 2026-05-19, 08:09
                      1 svar
                      290 visningar
                      0 gillar