Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Billiga neopren vadare m.m
Collapse
X
-
Billiga neopren vadare m.m
Senast ändrad av Jock Scott; 2015-01-18, 18:56.What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.Taggar: Ingen
-
Intressant, tackar för dom länkarna.
Men en fråga som du kanske kan svara på. Hur är storlekarna generellt på vadare, skiljer det mellan olika märken. Bör man ha lite större, tex om man har medium på vanliga friluftsbyxor bör man då gå på large på vadarna för rörelsefrihet och underställ mm?
Ska byta ut mina gamla till andasvadare har jag tänkt speciellt för kajakfisket men kan nog bli lite vanligt vadande också.
Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]
Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]
-
Jo, det skiljer litet i storlekar mellan Europeiska tillverkare och Amerikanska. Ett par Vision vadare t.ex. är ju för oss normal stora. Medan Orvis vadare kan vara rena seglen i jämförelse.Ursprungligen postat av Exxet Visa inläggIntressant, tackar för dom länkarna.
Men en fråga som du kanske kan svara på. Hur är storlekarna generellt på vadare, skiljer det mellan olika märken. Bör man ha lite större, tex om man har medium på vanliga friluftsbyxor bör man då gå på large på vadarna för rörelsefrihet och underställ mm?
Ska byta ut mina gamla till andasvadare har jag tänkt speciellt för kajakfisket men kan nog bli lite vanligt vadande också.
Ja, du ska ju hur som helst ta en storlek större än du normalt drar för att få plats med varmt under när det gäller andas vadare. Samma gäller ju vadar kängor.Senast ändrad av Jock Scott; 2015-01-19, 14:52.What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.
Kommentera
-
Hur är det med andasvadare då, jag skulle vilja ha ett par sådana som är bekväma att ha även "på land" eftersom jag ofta dubblar och kör både fluga och spinn beroende på vad jag känner för när jag är ute. Finns det några sådana som inte kostar skjortan - och som har gylf ?(något jag upptäckte skulle vara fantastiskt bra på vadare men inte verkar finnas på några som är ganska billiga)
Kommentera
-
De enda billiga och kvalitets sådana vadare jag känner till är dessa midjevadare.
Köper du dessa? Tänk på att smörja gummit vid blixtlåset / låsen. Annars blir det nog läckage inom ett par säsonger när gummit börjar att torka. Finns ju sådana stift som normalt används till att smörja gummi lister på bilar med. Använder det självt till att smörja upp gummin runt högtalare element membran med b.la.
Bröst vadare med blixtlås landar ju på runt 3000:-Senast ändrad av Jock Scott; 2015-01-19, 22:26.What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.
Kommentera
-
Dom verkade iofs helt okej även om jag hade hoppats på ett par med strumpor istället för stövlar så att man kan ha lite skönare skor till dom om man skall promenera lite grann.Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inläggDe enda billiga och kvalitets sådana vadare jag känner till är dessa midjevadare.
Köper du dessa? Tänk på att smörja gummit vid blixtlåset / låsen. Annars blir det nog läckage inom ett par säsonger när gummit börjar att torka. Finns ju sådana stift som normalt används till att smörja gummi lister på bilar med. Använder det självt till att smörja upp gummin runt högtalare element membran med b.la.
Bröst vadare med blixtlås landar ju på runt 3000:-
3000:- är ju en del pengar när man inga har tyvärr...
Kommentera
-
Köp ett par vanliga vadare som går upp till "armhålorna", dessa går att rulla ner när man inte vadar djupare än låren. Har själv vanliga vadare och när det är en bit och gå rullar jag alltid ner vadarna till typ midje-vadare. Sen när man ska ner i plurret blir det att rulla upp dom igen. Betydligt skönare att trampa ner i en djuphåla och veta att de gör inget om vatten nivån går över midjan.Ursprungligen postat av Sigfuss Visa inläggDom verkade iofs helt okej även om jag hade hoppats på ett par med strumpor istället för stövlar så att man kan ha lite skönare skor till dom om man skall promenera lite grann.
3000:- är ju en del pengar när man inga har tyvärr...FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös
Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/
Kommentera
-
Här finns de med strumpor och skor.
Kommentera
-
Men helt kanon ju, både sko och byxa i paket och riktigt bra pris också? Är det ett värt köp då? Jag är inte så insatt i vad som är bra kvalitet eller inte...Ursprungligen postat av Anders G Visa inlägg
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Jansson00, 2026-02-10, 13:25
|
2 svar
175 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg