Loops nya rulle ! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Loops nya rulle !

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av pasi75
    Går du skola på Lernia eller ?? Skulle vilja se en seriös skicka sina tillverkade saker i mån om att tro att kylvattnet skulle ta bort skiten !
    Skulle vilja se vilken svarv/flerop som skulle klara av tusendelsprecision, men hundradels !
    Visst är det viktigt med rätt matning mm , men även andra faktorer som att tex ta mer än nosradien på skäret tex !
    Vi definerade nog ordet "smuts" på olika sätt Vad menar du med "skiten" Spånor, grader, eller vad menar du?

Läste inte ditt inlägg till 100 Nu har jag gjort dfet och fattar vad du menade.
    sigpic

Kommentera

Man har ju hört att fiskare skarvar men inte hur mycket de svarvar....

Kommentera

Jobbar med danskar i fiskebutik, kanske därför jag stavar som jag gör! för nån jävla skåning är jag inte...!

Ursprungligen postat av TAMTAM
        Vi ska inte gräla om Norge, har fiskat där i många år och vet ganska exakt vad det handlar om, det är alltid en grov chansning, har du tur får du en fin vecka med lite fisk men man måste alltid räkna med motsatsen dvs åka hem tomhänt.
        För min del har jag slutat bry mej i detta utan åker upp för att jag trivs och stå där ett antal dagar och som sagt ibland smäller det på, trots allt får man leta efter nåt mer spännande och kämpigt än hugg av stor lax i en norsk älv, en kamp hela vägen med oviss utgång!!
        Är du dansk eller norrman, stavningen tyder på detta, knappast norrman i alla fall om du bara varit där två gånger som du skriver, mvh

Kommentera

Jaså... ingen skåning... inte ens en jävla skåning.... vad är du då, lite nyfiken... Du har inte heller svarat på mitt PM till dig, väntar med spänning...

//Världsmästaren
          "Det är ingen idé att skynda sig om man inte vet var man är på väg. Man vet ju ändå inte när man är framme" - Nalle Puh
          "Keep it simple"

//Jan O
          www.fisheco.se
          www.brofiske.net
          www.magazinefisheco.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Jan O
            Jaså... ingen skåning... inte ens en jävla skåning.... vad är du då, lite nyfiken... Du har inte heller svarat på mitt PM till dig, väntar med spänning...

//Världsmästaren
            jag är svensk :p jaja måste bara logga in först

Kommentera

En sak till bara angående Norge, den förbannade gyrodactylusen driver upp priserna troligen värst av allt, tänk så många fina drömälvar som är förstörda Laerdal, Driva och Rauma som exempel, har fiskat i de bägge sistnämnda före gyron och speciellt Driva är fantastiskt fin med sitt kalla kristallklara smaragd gröna vatten, måtte de få ordning på dem igen!
              I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Brobaits Thomas, 2024-06-28, 09:34
              7 svar
              403 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Peter B
              av Peter B

Startad av haggis82, 2024-09-01, 14:03
              8 svar
              273 visningar