Loops nya rulle ! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Loops nya rulle !

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Loomis maan
    finns fortfarande mkt lättåtkommligt bra billigt laxfiske... både i swe och norge!
    Jo brukar åka ner o kolla i Sollefteå när jag är där o jobbar. Snacka om lättåtkomligt. Men som vanligt får man aldrig med sej grejorna. O sen har vi ju Ljusne ca. 6mil hemifrån. Så jag vet inte riktigt va jag ska skylla på längre. De skulle va Gäddan
    En Gäddmamma va ute o simmade med sin lille son. Då kom en Wobbler o vickade förbi o sonen frågade, Mamma vad e de där. De va den där jävla horan som drog i väg med far din.

Kommentera

Ursprungligen postat av Pike1
      Jo brukar åka ner o kolla i Sollefteå när jag är där o jobbar. Snacka om lättåtkomligt. Men som vanligt får man aldrig med sej grejorna. O sen har vi ju Ljusne ca. 6mil hemifrån. Så jag vet inte riktigt va jag ska skylla på längre. De skulle va Gäddan
      ...men glöm inte vackra Ljungan, den måste vara när för dig...
      "Det är ingen idé att skynda sig om man inte vet var man är på väg. Man vet ju ändå inte när man är framme" - Nalle Puh
      "Keep it simple"

//Jan O
      www.fisheco.se
      www.brofiske.net
      www.magazinefisheco.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Jan O
        ...men glöm inte vackra Ljungan, den måste vara när för dig...
        Visst ja o där e de ju natur också ca7 mil
        En Gäddmamma va ute o simmade med sin lille son. Då kom en Wobbler o vickade förbi o sonen frågade, Mamma vad e de där. De va den där jävla horan som drog i väg med far din.

Kommentera

hela norrland kryllar av billiga laxälvar typ kåge, byske, lödge... i norge har du kortsträckor både i gaula och orkla samt inte förglömma underbara stjördal där finns MASSOR av kortvatten till rätt pengar...!

Kommentera

Ursprungligen postat av cobol
            Men visst är det mycket överpriser, rent tekniskt så är ju inte en flugrulle direkt en revolutionerande pryl av teknik och inte heller direkt svår att tillverka.

Märkesfixeringen finns inte bara inom flugfisket den finns inom allt fiske och även utanför fiskevärlden.....

/cobol
            Det jag menar, men att överpriserna är som värst inom flugfisket p.g.a dess historia? Vi lever i år 2000...
            sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av pasi75
              Men hur bra kvalitet brukar det vara på lagren,tätnigarna,bromspaketen m.m i dessa billiga. Hur vattentäta är dess bromssystem ? Lämnar dom ordet livsgaranti på bromsen ? Det är kanske sådanna grejjer folk gärna vill betala mer för då drömmlaxen,gäddan m.m stiger på och man inte vill ha en strulande rulle !

En flugrulle i aluminium svarvad och fräst , skulle jag vilja se dig göra med en hundradels nogranhet, utan kast
              Dem köra nog gärna med tusendelsprecision, det klarar det flesta nya CNC-maskinerna, dock vissa bättre andra sämre.

Att det skulle vara svårt? Hmm...

Med program t.ex. FeautureCam går det rätt snabbt att rita för att sedan överföra till maskinen

Har några "vuxenelever" på skolan som gjorde "egna" ambisar. P.g.a att dem gjord drev och allt fungerar dom inte precis till fiske dock.

Smuts e aldrig ngt problem då kylvattnet sköjler bort alla spånorna som blir. Har man bara en riktigt bra maskin och fräscha verktyg e ytjämnhet m.m nemas o9m man kör med rätt matining och varvtal.

Nog om detta
              sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Loomis Maaaan

hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha hahahahahahah det va de dummaste jag har hört på jälvigt länge...

Böderna och dem som arrenderar sätter priserna... vill man fiska, får man betala!

Hehe, det e ju bara för det finns folk som är beredda att betala!

Bönderna är väl inte dumma i huvudet ?
                sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Loomis maan
                  finns fortfarande mkt lättåtkommligt bra billigt laxfiske... både i swe och norge!
                  Finns det säkert men vad gör det? Varför fiska i ett billigt vatten när man kan fiska i det dyraste?! Det e ju "status" att fiska i de dyra vattnen även fast man få mindre fisk än i ett "billigt" vatten.

Flugfisket upp i dagen...
                  sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan
                    Finns det säkert men vad gör det? Varför fiska i ett billigt vatten när man kan fiska i det dyraste?! Det e ju "status" att fiska i de dyra vattnen även fast man få mindre fisk än i ett "billigt" vatten.

Flugfisket upp i dagen...
                    Hahahahahhahahahahahahahahahahahahahaha.... ja jävlar hahahahahahaha

Vi kan ta Gaula som exempel, varför man väljer att hyra in sig på privatvalld finns två orsaker, man vill vara ensam och slippa trängsel eller att valdet är bra med fina holdingpools där laxen stannar...

Billigare vatten är oftast endast runningpools där fisken springer igenom och du har endast chans när fisken går....

Kommentera

Jag tar alltid det dyraste, Alta efter midsommar sedan Laxa A på Island... Får inte så mycket men det kostar fläsk... å jag har råd...
                      "Det är ingen idé att skynda sig om man inte vet var man är på väg. Man vet ju ändå inte när man är framme" - Nalle Puh
                      "Keep it simple"

//Jan O
                      www.fisheco.se
                      www.brofiske.net
                      www.magazinefisheco.se

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Brobaits Thomas, 2024-06-28, 09:34
                      7 svar
                      408 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Peter B
                      av Peter B

Startad av haggis82, 2024-09-01, 14:03
                      8 svar
                      287 visningar