Ursprungligen postat av Julle89
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Vad är det värt?
Collapse
X
-
Ingen dum ask den i och för sig. Men som sagt, du klarar dig fint på askarna Regnbågen och Favoriten. Komplettera med några små och svarta torrisar # 16 så är du i mål. Den asken du nämnde innehåller ju bara torrflugor. Och du lär behöva de nymfer och streamers som de andra två askarna erbjuder om du ska komma säsongen runt?What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.
-
Alltså kan de bli den asken jag köper sist av dom 3Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inläggIngen dum ask den i och för sig. Men som sagt, du klarar dig fint på askarna Regnbågen och Favoriten. Komplettera med några små och svarta torrisar # 16 så är du i mål. Den asken du nämnde innehåller ju bara torrflugor. Och du lär behöva de nymfer och streamers som de andra två askarna erbjuder om du ska komma säsongen runt?
Kommentera
-
Jo, det är ju som sagt aldrig fel med med ett större sortiment. Men man ska heller inte ha typ 10 askar med sig ut till vattnet. Då blir det mest att pilla i askarna och fundera över vilken som är den rätta flugan för dagen? i stället för att fiska.Ursprungligen postat av Julle89 Visa inläggAlltså kan de bli den asken jag köper sist av dom 3

Men ett tips har jag. Välj alltid en mörk fluga i gryningen, skymningen och när det är grå väder. Mörka flugor har en bättre siluett mot himlen.Senast ändrad av Jock Scott; 2016-07-17, 20:28.What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.
Kommentera
-
Montanan kan funka litet när som helst under säsongen. I stilla vatten, tar nog fisken den för en Trollslända nymf vilken ju är stor och mörk och i strömmande för någon av de större Bäckslända arternas nymf.Ursprungligen postat av Julle89 Visa inläggMontana flugorna jag har när kommer dom till användning? MvhWhat a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.
Kommentera
-
Tack för svaretUrsprungligen postat av Jock Scott Visa inläggMontanan kan funka litet när som helst under säsongen. I stilla vatten, tar nog fisken den för en Trollslända nymf vilken ju är stor och mörk och i strömmande för någon av de större Bäckslända arternas nymf.
Blir o köpa ett flugset till så jag har ett till
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inläggMontanan kan funka litet när som helst under säsongen. I stilla vatten, tar nog fisken den för en Trollslända nymf vilken ju är stor och mörk och i strömmande för någon av de större Bäckslända arternas nymf.
Något du testat?
Kommentera
-
Ska du inte lugna ner dig lite nu och prova det du har först?Ursprungligen postat av Julle89 Visa inläggTack för svaret
Blir o köpa ett flugset till så jag har ett till
Du köpte ju gäddutrustning för 7000 kr som du inte ens använde. Gör inte om samma misstag 2 gånger menar jag.
Kommentera
-
Kanske bättre i lära mig innan jag köper för mycket de har du rätt iUrsprungligen postat av Spow Visa inläggSka du inte lugna ner dig lite nu och prova det du har först?
Du köpte ju gäddutrustning för 7000 kr som du inte ens använde. Gör inte om samma misstag 2 gånger menar jag.
Kommentera
-
Jo, det ska du lugna dig med. Lär först känna dina nuvarande grejor väl. Om du sedan kommer underfund med att du vill ha en annan aktion än medium som med ditt Crosswater spö? Eller ett reserv spö? Då kan du ju börja att fundera på en pinne till. Men lägg i så fall? Aldrig mer än absolut max 2.500:- på det. Det du betalar för utöver denna summa är mer av en placebo effekt än någon egentlig förbättring. Ditt Crosswater duger alldeles utmärkt som det är kvalitets mässigt.Senast ändrad av Jock Scott; 2016-07-18, 20:36.What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Jansson00, 2026-02-10, 13:25
|
2 svar
185 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg