Vad är det värt? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad är det värt?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Julle89 Visa inlägg
    Ingen dum ask den i och för sig. Men som sagt, du klarar dig fint på askarna Regnbågen och Favoriten. Komplettera med några små och svarta torrisar # 16 så är du i mål. Den asken du nämnde innehåller ju bara torrflugor. Och du lär behöva de nymfer och streamers som de andra två askarna erbjuder om du ska komma säsongen runt?
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inlägg
      Ingen dum ask den i och för sig. Men som sagt, du klarar dig fint på askarna Regnbågen och Favoriten. Komplettera med några små och svarta torrisar # 16 så är du i mål. Den asken du nämnde innehåller ju bara torrflugor. Och du lär behöva de nymfer och streamers som de andra två askarna erbjuder om du ska komma säsongen runt?
      Alltså kan de bli den asken jag köper sist av dom 3

Kommentera

Montana flugorna jag har när kommer dom till användning? Mvh

Kommentera

Alltså kan de bli den asken jag köper sist av dom 3
          Jo, det är ju som sagt aldrig fel med med ett större sortiment. Men man ska heller inte ha typ 10 askar med sig ut till vattnet. Då blir det mest att pilla i askarna och fundera över vilken som är den rätta flugan för dagen? i stället för att fiska.

Men ett tips har jag. Välj alltid en mörk fluga i gryningen, skymningen och när det är grå väder. Mörka flugor har en bättre siluett mot himlen.
          Senast ändrad av Jock Scott; 2016-07-17, 20:28.

Kommentera

Montana flugorna jag har när kommer dom till användning? Mvh
            Montanan kan funka litet när som helst under säsongen. I stilla vatten, tar nog fisken den för en Trollslända nymf vilken ju är stor och mörk och i strömmande för någon av de större Bäckslända arternas nymf.

Kommentera

Montanan kan funka litet när som helst under säsongen. I stilla vatten, tar nog fisken den för en Trollslända nymf vilken ju är stor och mörk och i strömmande för någon av de större Bäckslända arternas nymf.
              Tack för svaret
              Blir o köpa ett flugset till så jag har ett till

Kommentera

Något du testat?

Kommentera

Tack för svaret
                  Blir o köpa ett flugset till så jag har ett till
                  Ska du inte lugna ner dig lite nu och prova det du har först?
                  Du köpte ju gäddutrustning för 7000 kr som du inte ens använde. Gör inte om samma misstag 2 gånger menar jag.

Kommentera

Ursprungligen postat av Spow Visa inlägg
                    Ska du inte lugna ner dig lite nu och prova det du har först?
                    Du köpte ju gäddutrustning för 7000 kr som du inte ens använde. Gör inte om samma misstag 2 gånger menar jag.
                    Kanske bättre i lära mig innan jag köper för mycket de har du rätt i

Kommentera

Jo, det ska du lugna dig med. Lär först känna dina nuvarande grejor väl. Om du sedan kommer underfund med att du vill ha en annan aktion än medium som med ditt Crosswater spö? Eller ett reserv spö? Då kan du ju börja att fundera på en pinne till. Men lägg i så fall? Aldrig mer än absolut max 2.500:- på det. Det du betalar för utöver denna summa är mer av en placebo effekt än någon egentlig förbättring. Ditt Crosswater duger alldeles utmärkt som det är kvalitets mässigt.
                      Senast ändrad av Jock Scott; 2016-07-18, 20:36.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Jansson00, 2026-02-10, 13:25
                      2 svar
                      185 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Jansson00  
                      Startad av PrN-Sweden, 2026-05-19, 08:09
                      1 svar
                      301 visningar
                      0 gillar