Lintips till SAGE TCR - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lintips till SAGE TCR

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Lintips till SAGE TCR

Halloj!

Efter att ha varit lite frånvarande inom flugfisket några år... (alldeles för mycket gädd o trollingfiske!)

Var äntligen iväg och flugfiskade i helgen, uppdagades det att linan va totalt slut av att legat på rullen några år för länge..

Så vilken #5 lina ska jag ha?
    Spöt är ett Sage TCR #5 9 fot

Linan jag kasserade nu var Sage performance taper #5.

Vad är hetast i flugfiskevärlden just nu?
    Minns att jag dreglade över sa sharkskin till mitt andra sage spö men det torde väl va 10 år sedan eller liknande?!

Vad jag har kunnat snoka fram? Så funkar den här linan i samma klass som spöt riktigt bra:

Vanliga SA Expert Distance funkar bra den med till ditt Sage spö. Om du vill ha en mer normal längd på klumpen?

Sharkskin linorna skjuter bra men vid ett längre fiskepass med den skinn flår den dina händer har jag hört. Då är nog Airflo Ridge ett bättre val. Ser ut som ett kugghjul i genomskärning. Så anläggnings ytan mot ringen är mycket liten.
    Senast ändrad av Jock Scott; 2017-09-27, 10:15.
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Tack!

Det verkar vara en bra 'långkastarlina'
      Vilket är de jag söker.

Ska kolla runt lite o se vad som finns innan beställning.

Den Ridge linan vet jag att farsgubben provat till sitt vision gt4 och tycker funkar fint

Kommentera

Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inlägg
        Vad jag har kunnat snoka fram? Så funkar den här linan i samma klass som spöt riktigt bra:

Vanliga SA Expert Distance funkar bra den med till ditt Sage spö. Om du vill ha en mer normal längd på klumpen?

Sharkskin linorna skjuter bra men vid ett längre fiskepass med den skinn flår den dina händer har jag hört. Då är nog Airflo Ridge ett bättre val. Ser ut som ett kugghjul i genomskärning. Så anläggnings ytan mot ringen är mycket liten.
        21 meter klump är ju lite att hålla i!
        Jag tror på Leif. Dessutom tror jag på Göran, Erik och Elanen. Robert Lind i Kramfors, vem fn är det?

Kommentera

Vanlig Cortland 444SL... Helt klockren lina till fiske..

Jag föredrar custom klumpar i alla lägen....kort klump på 8,5m när jag fiskar mindre jokkar o bäckar o 12-13m klump till längre kast.. Kastar ganska lätt 30m + med 6ans lina..

Kommentera

rio linor ska ju lira bra ihop med sage spön, mitt tips är att titta bland deras sortiment efter en lina som du tror kommer passa ditt fiske

Kommentera

Ursprungligen postat av Kimmen Visa inlägg
              Tack!

Det verkar vara en bra 'långkastarlina'
              Vilket är de jag söker.

Ska kolla runt lite o se vad som finns innan beställning.

Den Ridge linan vet jag att farsgubben provat till sitt vision gt4 och tycker funkar fint
              Det var iaf. den lina som folk som äger ett TCR var överens om att det belastade spöt på bästa sätt.
              What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Jansson00, 2026-02-10, 13:25
              2 svar
              159 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Jansson00  
              Startad av PrN-Sweden, Idag, 08:09
              0 svar
              48 visningar
              0 gillar