Micro scagit linor - Nått att ha eller bara försäljnings trick - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Micro scagit linor - Nått att ha eller bara försäljnings trick

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Micro scagit linor - Nått att ha eller bara försäljnings trick

Har tittat lite på dessa micro skagit linorna är de verkligen så bra som det visas i alla filmer, vilken typ av spö bör man ha till dessa linor ? Snabba eller långsamma spön, top eller hel aktion ? Verkar smidigt och kunna byta tippen på linan beroende vilket djup man vill komma ner till. Nu har man 3 rullar med olika linor, flyt, intermediate och sjunk. Lättare att släpa med sig 3 tippar och 1 rulle

Fiskemässan kommer i mars så kommer att fråga lite där och eventuellt se om man får testa det
    FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
    SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Antar att du tänker på Opst i första hand. De är bra. Kastar bra och klarar stora flugor men personligen ser jag det som en lina för strömmande vatten och streamers. Perfekt till enhands i havsöringsåarna när man vill ner och gräva. Har en kompis som kör de ända ner i klass 3-4 men där ser jag själv inga fördelar. Blir lite klumpigt och massa övergångar som rasslar i ringarna. Vill man dänga streamer varför inte köra en sexa

Kommentera

Tänkte mer när man fiskar i trånga utrymmen, de flesta vatten man besöker har skog ända in till strandkanten och blir svårt att få ut linan. Dessa ser smidiga ut men undrar om de fungerar så bra som de påstår.

Får testa o prata med någon på sportfiskemässan helt enkelt, där är det perfekt och få detta i kastpoolen
      FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
      SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Kommentera

Jag underhandskastar över 20 meter med dem på min 7:a helt utan något bakutrymme och då är jag relativt kass på underhandskastat.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Brobaits Thomas, 2024-06-28, 09:34
        7 svar
        403 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Peter B
        av Peter B

Startad av haggis82, 2024-09-01, 14:03
        8 svar
        275 visningar