Snyggaste Flugrullen? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Snyggaste Flugrullen?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Det här med klassiska rullar vet ni väldigt lite om märker jag...

Edward Vom Hofe med sin lärjunge Otto Zwarg byggde dem finaste rullar med så kallat s-vev utseende. Det är så en riktig klassiker skall se ut. Hardys Cascapedia är en annan tidig rulle, å ny snackar jag inte om MKII och Cascapedia Replica. Leonard är andra fina rullar.

Sedan finns det väldigt bra wannabees som gör fina kopior av vom hofe & zwarg, det är tex Murice Noel.

I sverige har vi mäster Engelbrekt som har gjort några egna rullar, men han är mäst känd som renoverare av tex vom hofe. Sedan finns Leorullar, som görs i sthlm. väldigt eftertraktade och svåra att få tag i.

Förövrigt ligger det zwarg 4/0:a på laxfiske.nu, 17 000:- är den satt till tror jag.

Sedan finns Stanley Bogdan. Men dem är ju relativt nya, och där har vi svenske Bo Mohlin som gör bästa kopiorna.
    G.Loomis - Fear No Fish

Kommentera

Ursprungligen postat av The Loomis Man Visa inlägg
      Det här med klassiska rullar vet ni väldigt lite om märker jag...

Edward Vom Hofe med sin lärjunge Otto Zwarg byggde dem finaste rullar med så kallat s-vev utseende. Det är så en riktig klassiker skall se ut. Hardys Cascapedia är en annan tidig rulle, å ny snackar jag inte om MKII och Cascapedia Replica. Leonard är andra fina rullar.

Sedan finns det väldigt bra wannabees som gör fina kopior av vom hofe & zwarg, det är tex Murice Noel.

I sverige har vi mäster Engelbrekt som har gjort några egna rullar, men han är mäst känd som renoverare av tex vom hofe. Sedan finns Leorullar, som görs i sthlm. väldigt eftertraktade och svåra att få tag i.

Förövrigt ligger det zwarg 4/0:a på laxfiske.nu, 17 000:- är den satt till tror jag.

Sedan finns Stanley Bogdan. Men dem är ju relativt nya, och där har vi svenske Bo Mohlin som gör bästa kopiorna.
      Det är överkurs

Kommentera

Jag kan då rekomendera dig att inte köpa loops nya opti rulle, är fantastiskt ful och onödigt stor i omkrätts sedan verkar den inte vara nå vidare hållbar heller, verkligen ett misslyckande av loop.

Kommentera

Jag använder
          Lamson Velocity, grymt snygg och prisvärd rulle. Bra broms, Bra knarr.
          Waterworks purist, grymt snygg och lätt rulle, (världens lättaste, tror jag!)click'n'pawl.
          Danilesson LW's 4-7, lågt knarr
          Snart en LOOP DryFly också. knäppt tyst rulle med fin broms och stoooor spole

Kommentera

Ursprungligen postat av maswod Visa inlägg
            Jag kan då rekomendera dig att inte köpa loops nya opti rulle, är fantastiskt ful och onödigt stor i omkrätts sedan verkar den inte vara nå vidare hållbar heller, verkligen ett misslyckande av loop.

vad bygger du ditt uttalande på? du kan knappast har testat rullen under så pass lång tid så du har rätt å ge nått omdömme.
            G.Loomis - Fear No Fish

Kommentera

Någon som testat eller hört något om nya Alpharullen från Bromanodell ?

Jag har betarullen idag men tycker alphan i alla fall ser jäkligt vass ut.

Kommentera

det blev en Loop Classic. Så jävla läcker!!! fast jag känner mig lite dum 5300 för ett linmagasin
                Men, å andra sidan, jag kan vara död imorgon

Kommentera

Äsch då, det är bara pengar...

Gratulerar till en vacker rulle i klassisk stil.
                  [font=monotype corsiva]Livet är inte de dagar som gått, utan de dagar man minns...[/font]

Kommentera

Gammal skönhet?

http://www.fiskesnack.com/fotogaller...-flugrulle.jpg

Fick den av morfar. Fiskade en del med den rullen för 25 år sedan.
                    Flugfiskar nästan aldrig nu för tiden.

Kommentera

Ursprungligen postat av Gardsiö Visa inlägg
                      http://www.fiskesnack.com/fotogaller...-flugrulle.jpg

Fick den av morfar. Fiskade en del med den rullen för 25 år sedan.
                      Flugfiskar nästan aldrig nu för tiden.
                      Tjusig!

Appropå den rullen, är det en Record?
                      [font=monotype corsiva]Livet är inte de dagar som gått, utan de dagar man minns...[/font]

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Brobaits Thomas, 2024-06-28, 09:34
                      7 svar
                      414 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Peter B
                      av Peter B

Startad av haggis82, 2024-09-01, 14:03
                      8 svar
                      297 visningar