Fenwick # 8 Gäddflugspö - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fenwick # 8 Gäddflugspö

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fenwick # 8 Gäddflugspö

Tjena!

Undrar vad ni tycker generellt sett om fenwick och deras flugspön. Har tänkt och köpa ett #8 spö till gädda och H-Ö.

Hur e kvaliten på deras grejer? Är det Ron thompson klass eller snackar vi schyssta grejer?

Tacksam för alla svar.
    http://www.silverbums.com

Ingen som vet något om fenwick?????
    http://www.silverbums.com

Kommentera

Man kanske inte kan gå på priset alla gånger, men det ger ändå en grov beskrivning, och fenwick har ju spön för över två tusen, så rt-klass tror jag inte att det är. Men ha ringen erfarenhet själv. Men om man säger såhär: Lundgrens säljer fenwick, och sen när säljer lundgrens saker med dålig kvalite? Jag tror det är ett bra mäke, men har som sagt inte provat själv. Lycka till ialfall
      Google wont search for Chuck Norris, because google knows you don`t find Chuck Norris. He finds you

Kommentera

Har ett Ironhawk, 10 fots haspelspö som jag är mycket nöjd med. Hur deras flugspön är har jag ingen aning om...

Lycka till

/Fredde

Kommentera

Har testat deras spön både i Spinn o Fluga och tycker deras spön är helt OK, framför allt spinnspöna...fiskade med Black NightHawk flugspöna innan och gillade verkligen aktionen på dem, men allt är ju en smaksak.

Kan definitivt säga att Fenwick är bättre än RT!!

Kommentera

Fenwick ÄR schyssta grejor! Märket är etablerat på världsmarknaden och räknas in i premiumplassen. De har dyra spön, dyrare spön och mycket dyrare spön. Kvaliteten i detaljarbete och material matchar priset. Ännu dyrare märkesspön finns men svenska gäddor behöver inte sådana med prislappar på halva månadslöner eller mer, möjligen en och annan fiskare.

Jag har ett Fenwick spinnspö och det är det skönaste och och mest pålitliga spö jag haft. Nu är dylika ting som aktion och spölängd något som det blir upp till individen att finna ut om den trivs med men för mig har mitt Fenwick-spö hjälpt mig att placera betet där jag vill ha det och fiskarna har snällt kommit till mig.

Har du någon erfarenhet av flugfiske så borde inte ett Fenwick göra dig till en sämre fiskare. Det är min uppfattning. Testa spöet och se hur du trivs med det!
            Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

har ett fenwick saltistic båtspö och det e det goaste båtspöt jag ägt. min polare har ett #8 till gädda och vad jag hört så e han nöjd med det.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Davbos, 2025-02-05, 13:05
              8 svar
              543 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Classe69  
              Startad av Jag, Sture, 2025-02-28, 19:53
              3 svar
              576 visningar
              0 gillar