Vilken lina sitter på Pike Booster - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilken lina sitter på Pike Booster

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Vilken lina sitter på Pike Booster

Hej
    Jag har ett Pike Booster set. Som jag har förstår så är det sjunk lina på det och nu skulle jag vilja ha en flyt lina. Vilken lina sitter på?

Antingen kan jag bytta klumpen mot en flyt krångligt att bytta när man är ute, billigare.
    Vilken ska man då köpa?

Eller en ny spole med hela kitet enklare att bytta när man är ute, dyrt.
    Vad skulle ni rekommenderar för lina i så fall?

/Joakim

här är pike booster linan
    http://www.looptackle.se/website1/1....Ti_Booster.pdf

Kommentera

Linan som sitter på när du köper setet är en Intermediate (långsamt, långsamt sjunkande).
      Köp Loops flytklump och "koppla" på. Då har du flyt.
      Och det är inte krånglit att byta lina då du har kopplingar på både loops runningline samt klumplina. Smidigt.

Då har du helt plötsligt två linor för olika sitatuioner. Bara och koppla av eller koppla på beroende på omständigehter och förutsättningar.

Jag fiskar även mycket havsöring med mitt pikebooster. Då är det perfekt och bara kunna koppla på intermdiate klumpen. Jag föredrar intermdiate lina vid Hö fiske och flyt vid gäddfiske.
      Senast ändrad av karki; 2009-11-16, 15:57. Anledning: Edit: Har även sett att vissa affärer säljer pikebooster setet med flytlina från början.
      http://www.silverbums.com

Kommentera

På det uppdaterade setet sitter det en ny Pike booster lina med en utbytbar spets med Sjunk samt flyt

Kommentera

Jag hade faktiskt satsat på guidelines PikeDC lina! sjukt bra tryck i den! jag laddar ut nästan hela linan med stora flugor! gäller att man tar rätt klass bara
          You do fucking like that!

Kommentera

Mitt set är 3v gammalt

Setet är 3veckor gammalt så då borde det vara den nya linan. Vilken klass ska man ha funkar det med vad spöet är klassat för eller tycker ni att det är någon annnan klass.

Joakim

Kommentera

Klass 8 borde funka bra till just det spöt vid normalt väder, fiskar du dock i kuling och storm kan väl #9 vara en aning smidigare

Kommentera

Jag hade nog kört en 8 till Booster setet! För då får du maximal kräm i grejorna! Har testat det mesta!
                You do fucking like that!

Kommentera

Ok

Då har jag koll på linan. Nästa del tafsen vad finns det för rekomendationer för en flytande tafs och sjunk?

/Joakim

Kommentera

Ang tafsen. Jag kör en heldragen 0,46 alternativt 0,48 nylon ca 1,5m. Längst ut kör jag en stel stålvajjer. Vissa tycker säkert att flugan inte får samma fina gång. Jag tycker tvärtom, flugan får en mer oregelbunden gång och går ut sida till sida ibland.... Med andra ord lockar det ganska bra.
                    http://www.silverbums.com

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Jansson00, 2026-02-10, 13:25
                    2 svar
                    160 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Jansson00  
                    Startad av PrN-Sweden, 2026-05-19, 08:09
                    1 svar
                    211 visningar
                    0 gillar