Köp av nytt flugspö. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Köp av nytt flugspö.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Uj!

Då måste Lundgrens ha gjort en tabbe och skickat med ett skylt / test ex av det gamla spöt?!

Låter som det iaf? Trodde inte att Lundgrens hade kvar den gamla modellen?

Du fick ett med ädelträ fäste ? Det är den nya modellen. Har det andra spöt svart rullfäste? Svart fäste = Är den gamla modellen. Då får Lungrens Fn fixa till det åt dig så du får 2 st av den nya modellen helt enkelt!

Ganska uselt måste jag säga av dem!

Edit.

Tycker att de ska vara så pass vakna att de kollar spöna innan de skickar dem!

Har de inga fler? Be dem skicka ett Sensitive istället (ny modell förtåss) Utan att du ska behöva betala emellan dvs. Skiljer ju sig mest bara genom att vara 4 delat.
    Senast ändrad av Jock Scott; 2010-03-05, 23:44.
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Nej tyvärr ingen med fäste i ädelträ.
      Då måste det vara en av den "lite gamla" och en av den "mycket gamla".
      Kommer med bilder om en stund. Förresten en har oslipad klinga.

Mycket roligare att ta dom på torrt!

Kommentera

O.k.

Det är iof inget fel på den äldre modellen så vitt jag vet när det gäller egenskaper. Bara det att de skulle för tusan ha sett till att de skickar hela spön! Inte bara förutsätta att eftersom spöt stått i tub så är det helt. Den på Lundgrens som packade din beställning måste vara smart nog att räkna ut att något av spöna deras kan ha blivit misshandlat tidigare ute i butiken av någon klant. Men då tycker jag ju att de ska ställa ställa det på en speciell plats för retur spön till tillverkaren i så fall. Ja, om man förutsätter att de har litet koll på sina grejor vill säga? För jag har väldigt svårt att tro att RST, skickar iväg ett spö i den dåliga konditionen från fabriken. Det är ju inte "Hobbex" spön vi snackar om här.

Kommentera

Och kan dom inte lösa det på ett vettigt sätt för dig? Kräv tillbaka pengarna och köp ett par Hardy Uniqua spön på J.K. flugfiske rean istället.

Det är Fn! Att vissa handlares anställda inte kan sköta sig!
          Senast ändrad av Jock Scott; 2010-03-06, 00:12.

Kommentera

Nä jag kommer skicka tillbaka dom.
            Det är ju sämre fästen än på loops nybörjar set (Seriöst), Man ska väl ändå få på rullen tycker man
            Såg ju direkt att det var något skit. Dom hade olika tub, spöringarna satt inte rakt, ena hade 11 andra 10 av olika sort, lacken hittade jag i klumpar, ena hade slipad klinga inte andra.. ja listan kan göras lång.

Kommentera

Är det SÅ illa!? Ja då är det ju inget att mer att göra. Förstår att du förlorat tilliten till Lundgrens. Jag ska sätta upp dem på min "Svarta lista" med.

Man undrar ju om de inte kommit över något slags rest parti / 3:e sortering någon stans ifrån? Jag har aldrig tidigare vare sig sett eller hört talas om dylikt utseende på RST's grejor må vara gamla eller nyare modeller.

I så fall skulle jag inte ha rekommenderat RST ens till min värsta fiende.
              Senast ändrad av Jock Scott; 2010-03-06, 00:23.

Kommentera

Thomas & Thomas är ju litet Rolls Royce.

Winston likaså. Men boron är tyngre och något styvare än kolfiber dock. Men tål mer stryk å andra sidan.

Scott, är ju inte helt fel heller.

Det där Laino spöt har jag inte en susning om.

Min röst går till T&T spöt först och främst.

Men är du beredd att lägga upp de slantarna? Så har du ju RST M3 på Wittlock också. Det var där jag köpte mina spön.

Här är mina spön:

Senast ändrad av Jock Scott; 2010-03-06, 00:57.

Kommentera

VA?! Det är ju så man tappar hakan! Det är inte samma spö. Om man inte tittar på vad som står på klingan. Dom här som jag har här, det måste vara något som man får med när man köper bindtråd.

Ja, jag tänker nog satsa på något av dom spöna. Vad ska man med pengar som ligger i banken sen så är dom på rea så priset är inte så fasligt farligt.

Winston WT 9' #5, 3-delat är också ett alternativ.

/Valter
                  Senast ändrad av Valt3r; 2010-03-06, 01:00.

Kommentera

Det är för sorgligt! Ring upp Mikael Persbrandt, Och be honom gå över till Lundgrens och leka lite Gunvald Larsson med killen som skickade dig de där Taiwan inspirerade "RST kopiorna"!!!

Eller ta med killen till en rodel bana . Tvinga honom att sätta på sig vadare och fyll dem med nitroglycerin. Och skicka honom sedan ner för rodelbanan....utan hjälm.

Sant det om pengarna.

Jo, Winston WT är ju också ett once in a life time märke / spö.

Men hör dig för vilken aktion T&T har i jämförelse med Winston först då? Så du får ett spö med rätt swung för din smak.
                    Senast ändrad av Jock Scott; 2010-03-06, 01:11.

Kommentera

• Ja, blir samtals race imorgon..

Hahahaha det var inte snällt åt han som packat.
                      Nu kanske man får något trevligt att drömma om.
                      Senast ändrad av Valt3r; 2010-03-06, 01:14.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Davbos, 2025-02-05, 13:05
                      8 svar
                      541 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Classe69  
                      Startad av Jag, Sture, 2025-02-28, 19:53
                      3 svar
                      574 visningar
                      0 gillar