Köp av nytt flugspö. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Köp av nytt flugspö.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Hmm. Intressant spö med en intressant aktion.

Winston tycks ha med BX2.an lyckats bygga ett snabbt spö men utan att vara som så många andra sådana spön, en stel och trist takt pinne. Har tydligen en styv botten och ganska styv mellan sektion och en mjuk topp.

Men jag är en liiiten aning orolig för att de gjort standard rull fästet i kolfiber. Undrar vad som händer om du råkar slå i rullen hårt om du skulle råka ramla t.ex? Kolfiber, har hög böjbarhet men tål hårda slag ganska dåligt.

Nu har ju Winston gjort detta spö med ädelträ fäste också. Tycker det låter både mer estetiskt tilltalande och säkrare på något sätt. Vet inte om det kostar litet extra dock?
    Senast ändrad av Jock Scott; 2010-03-07, 23:47.
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

• Jag har testat ett spö med mjuk topp, tror det var ett Thomas & Thomas, jag tyckte det kändes väldigt konstigt. Jag upplevde att toppen hade ett eget liv som inte hängde med resten av spöt. Köp inte ett sånt spö utan att prova.

/Jörgen
      A bad days fishing is better than a good day at work.

http://tenkarasverige.blogspot.com/

http://www.salmosalarfishing.se

Kommentera

• Oj. Aktionen på BX2an låter mycket mer tilltalande när du beskrev den!

EDIT: Okej, då gör jag inte det. Bra att du skrev det!

Man har ju inte spöt för att man ska ramla och slå till rullen hårt!
        Skämt åsido , "Black Anodized Aluminum Uplock with Green Graphite spacer"
        Är det bara rull-holken (?) som är i kolfiber så borde det inte vara något problem eller?

EDIT: Då blir det ett 2t
        Mycket roligare att ta dom på torrt!

Kommentera

• I så fall skulle jag, om jag vore dig, hålla mig till Boron spöt efter vad Guideline skrev. Låter mer som ett tryggare köp.

"Man har ju inte spöt för att man ska ramla och slå till rullen hårt!
          Skämt åsido , "Black Anodized Aluminum Uplock with Green Graphite spacer"
          Är det bara rull-holken (?) som är i kolfiber så borde det inte vara något problem eller?"

Beror ju på om du råkar ramla oturligt någon gång? Shit happends....sometimes. Speciellt om du vadar eller går utefter en stenig, hal å eller älv kant i halv mörker t.ex.

Edit. Ett klokt val.
          Senast ändrad av Jock Scott; 2010-03-08, 00:04.

Kommentera

• Mm, precis.
            Man har ju inte så stor lust att sätta pengar på en så stor chansning.
            Men boron IIt får det bli. Haha lång diskussion innan jag kom fram till det. Imorgon ska jag snacka med "chefen" på lundgrens och kräva att dom betalar frakten tilbaka. Blir arg direkt jag tänker på det

Men sen kommer det mer trevliga samtalet när jag ska beställa spöna.

god natt!
            /Valter

Kommentera

• Nej, man vill ju försöka täcka alla aspekter när man köper ett spö. Speciellt i den pris klassen.

Bättre att ta sig en regäl funderare innan man galloperar iväg och länsar bank kontot.

Jag har självt varit små förbannad hela helgen på Lundgrens för denna tavla.

Främst för din skull. Och uppe på det, att de förstör RST's rykte på samma gång.

Ta fram piskan och blås lampan i morgon!

Edit.

Ska bli kul att senare, DENNA gång få se ett snyggt spö och rulle nu då. Och dig nöjd förståss!
              Senast ändrad av Jock Scott; 2010-03-08, 00:22.

Kommentera

• Eh.. det lät som att han visste vad han hade skickat så han sa nästan direkt att han skulle fixa fram nya modellen och att jag skulle få fri frakt. men sa iaf att jag inte ville ha något så beställer nya spön snart.

/Valter

Kommentera

• Juste, att det inte blev något tjafs från Lundgrens sida då.

Men man kan ju fråga sig varför han inte skickade den nya modellen right away? Tror han hoppades på att du inte skulle känna till att det fanns en äldre (och en stenålders ?) modell. Så han gjorde väl ett försök att bli av med musei föremålen de hade på lager. Lite klumpigt att skicka ett skadat spö i så fall bara lol.

Då kan du ringa det där betydligt trevligare samtalet i lugn och ro.
                  Senast ändrad av Jock Scott; 2010-03-08, 16:12.

Kommentera

• jo, har försökt kontakta dom hela dagen men ingen som svarar. Har skickat e-mail nu men har inte fått svar man får väl se hur det går.

EDIT: Hittade ett nytt nummer på hitta, ska testa det imorgon!

/Valter
                    Senast ändrad av Valt3r; 2010-03-08, 23:15.

Kommentera

• Vad tros om harvest och hi level spöna?
                      Senast ändrad av Valt3r; 2010-03-12, 23:15.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Jansson00, 2026-02-10, 13:25
                      2 svar
                      154 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Jansson00  
                      Arbetar...
                      X