Börja fiska med fluga? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Börja fiska med fluga?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Sådär!

Vet inte om det här mönstret finns redan. Min 3'e fluga för övrigt

F-Fly variant

CDC Emerger variant

Testade att dubba med CDC-fjädrar..

Red Tag

Snälla, skratta inte.. Jag lär mig ännu.

Ska testa att göra en sån här nu: http://www.gofishing.co.uk/trout-and...tillwater-Fly/

Kommentera

• Så här blev mitt försök på Red-Arsed Peter Stillwater Fly..

Kommentera

• Ser ju skitfint ut! Jag gav mig på min Bärfis med mitt lilla kit. Första försöken blev såhär.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Monkey D Ruffy Visa inlägg
          Funkar bivax?

Fokusen blir bra, men det blir nåt skumt ljus.. Som sagt, ska testa när det blir dagsljus ute.

Japp, hörs imorgon! (idag)
          Ja, bivax funkar hyfsat. Den förvaxning som redan finns på tråden är sällan tillräckligt till att få bra fäste för Har öre dubbing.

De där flugorna såg nice ut! Bra gjort med tanke på att du just har börjat binda. Man får säkert se riktigt fina kreationer från dig snart.
          Senast ändrad av Jock Scott; 2010-09-11, 14:06.
          What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

• Ursprungligen postat av UL0.04 Visa inlägg
            Ser ju skitfint ut! Jag gav mig på min Bärfis med mitt lilla kit. Första försöken blev såhär.

Grymma Bärfisar! Om inte fisken gillar de där flugorna? Då ska jag fn käka upp min Rio Gold lina.

Vad har du gjort benen av?

Edit.

Testa att göra myror i samma stil.
            Senast ändrad av Jock Scott; 2010-09-11, 14:09.

Kommentera

• Tack så mycket! Jag blir snabbt bättre. Igår fixade jag inte ens whip finishern. Nu går det hur fint som helst.

Ska testa bivax.

Kommentera

• Ja, jag tvivlar inte ett ögonblick på att du kommer att bli en hejare på flug bindning ganska fort. "Övning ger färdighet" som man brukar säga.

Kommentera

• Myra, här stretchas dock foamet lite och det påverkar ju flytförmågan, men den flyter. Ska se om man hinner ut till sjön och prova lite i kväll. Benen är gjorda av det klassiska flugbindarmaterialet handborste med plaststrån. Stråna flyter i sig så det är bra

Edit: tror det blev ett "thorax" parti för mycket, hur bra är fisken på att räkna?

Senast ändrad av UL0.04; 2010-09-11, 14:59.

Kommentera

• Snyggt! Ska binda lite ikväll jag också. Kliar i fingrarna att få börja öva på laxflugor!

Om man skall göra lite enklare, klassiska mönster.. Måste då man ta en krok utan öga, eller går vilket som bra? Vart köper man material för att göra ögat på kroken?

Kommentera

• Klarar man sig på storlekarna 3 och 1.5 om man skall binda laxflugor?

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Jag, Sture, 2025-02-28, 19:53
                      3 svar
                      607 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Jansson00, 2026-02-10, 13:25
                      2 svar
                      133 visningar
                      0 gillar