Flugfiskeset för runt 1000:- ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Flugfiskeset för runt 1000:- ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ja, det är ju inte mycket att bråka om. Och sedan är det ju lätt vikt dessutom.

Det är klart. Vill man slanta upp en del mer och glänsa fett? Då kan man ju köpa detta lackerade bambu case från Harvest:

Senast ändrad av Jock Scott; 2010-08-29, 19:25.
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

hehe nä tack. Var ute på gräsmattan idag och testade kasta lite, fick fan iväg linan ca 10m Men jävlar va svårt det är att ha handleden still. Krävs öving, och en bra lärare.

Kommentera

Har ju föjt den här tråden och andra då jag också varit i köpetagen. För min del blev det ett Vision Nite och en Komarulle med en vibe 85 lina. Jag tog ett "mellanprisförslag" för att... få pengar över till en flugbindningssats! Fan nu sitter man i träsket igen... Det är ju som sagt 20 år sedan jag flugfiskade ordentligt sist, men så fick jag ju dom där RT prylarna i händerna och nu är det kört igen.. "Fan det känns lite stelt och stötigt det här spöt och linan är ju alldeles sprucken... måste köpa nytt.." sen så blev det "Men va fan?!?! Den flugan har jag ju inte.. Varför är det så många som kläcker här? Måste köpa en flugbindningssats" Fast i träsket igen, men kul är det

Kommentera

hehe trevligt. Nite+Koma verkar som sagt nice
          Fast blir man, sjukt kul, tar väl inte lång tid innan jag börjar binda heller

Kommentera

Ursprungligen postat av Squadron Visa inlägg
            hehe nä tack. Var ute på gräsmattan idag och testade kasta lite, fick fan iväg linan ca 10m Men jävlar va svårt det är att ha handleden still. Krävs öving, och en bra lärare.
            Jepp! Det är inte lätt att försöka klura ut kast tekniken självt!!!

Tips för att hålla handleden still. Ta något elastiskt band i lämplig bredd, och sno det runt spö butten och över handleden. Då blir det svårare att få den ökända "gångjärns handleden".
            Senast ändrad av Jock Scott; 2010-08-30, 10:49.

Kommentera

Ursprungligen postat av UL0.04 Visa inlägg
              Har ju föjt den här tråden och andra då jag också varit i köpetagen. För min del blev det ett Vision Nite och en Komarulle med en vibe 85 lina. Jag tog ett "mellanprisförslag" för att... få pengar över till en flugbindningssats! Fan nu sitter man i träsket igen... Det är ju som sagt 20 år sedan jag flugfiskade ordentligt sist, men så fick jag ju dom där RT prylarna i händerna och nu är det kört igen.. "Fan det känns lite stelt och stötigt det här spöt och linan är ju alldeles sprucken... måste köpa nytt.." sen så blev det "Men va fan?!?! Den flugan har jag ju inte.. Varför är det så många som kläcker här? Måste köpa en flugbindningssats" Fast i träsket igen, men kul är det
              Jepp, nu är du fast för livet! Whaaa, ha, ha, ha! Diaboliskt skratt.

Men du gjorde ett mycket bra val av utrustning tycker jag. Jag började binda flugor när jag insåg vad jag betalade per säsong för flugor + frakt. Det var ingen rolig summering av kostnader ska jag säga! I synnerhet för en fattig 16 åring som var beroende av föräldrarnas väl vilja. Sedan blev man ju sur när man skulle köpa nya ex. av favvo flugan och fick till svar att den var slut och skulle komma in om typ 2 veckor.

Köpte ett relativt billigt bind kit för födelsedags pengarna och sedan bodde man vid städet. Jag band så mycket i början att jag såg ut som en som en Sumo brottare med alla flug askarna jag hade i västen när jag kom gåendes. Ägnade väl mer tid åt att rota i dessa flug askar än att fiska egentligen.

Men som sagt, kul var det!
              Senast ändrad av Jock Scott; 2010-08-30, 10:47.

Kommentera

Jag har först märkt efteråt hur bra det är att binda själv. Främst så slipper man ju vänta på att flugorna ska hamna i brevlådan och sen så kan man ju experimentera själv också på lite olika flugmönster.
                Men en bra nacke krävs för att man ska tycka att torrfluge bindandet ska vara kul. Annars får man aldrig en fluga att flyta.
                Mycket roligare att ta dom på torrt!

Kommentera

Nu har jag pillat och kännt på alla mina nya flugor Reagerar över dessa små rackare som man skall lura Regnbågen med, i vanliga fall kör man med 10g harring och ett par spinnare som är 20ggr stööre

Kommentera

He, he, he! Förstår din tanke gång. Ibland, när man står där vid balj kanten med en #16 fluga. Så undrar man om, när och hur? En firre i denna stora vatten volym över huvud taget ska lägga mäke till den pytte lilla flugan?

Men det gör den / dom ibland iaf.
                    Senast ändrad av Jock Scott; 2010-08-31, 16:46.

Kommentera

• Var ute vid en sjö och testade igår, gick la ganska bra, dock inga fiskar, emn kom ut en bit och det kändes bra. Blev dock av med 2 flygor i snåren bakom mig Tafsen gick av för lätt

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Jansson00, 2026-02-10, 13:25
                      2 svar
                      148 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Jansson00  
                      Arbetar...
                      X