Flugfiskeset för runt 1000:- ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Flugfiskeset för runt 1000:- ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ja, det där bör ju göra susen!

Kul att du fått grejorna! Och jag är övertygad om att du har hamnat rätt med det kitet.

Bara ut på någon gräs matta med gott om utrymme och börja övnings kasta. Har du hittat någon som kan hjälpa dig med detta?

Glöm inte att köpa torr fluge inpregnering också. Loon Aquel typ. Om det inte finns i butiken? Köp någon annan torr fluge impregnering i gel eller pasta form då. Köp inte spray bara. Det hamnar dels utanför flugan. Och så blir det lätt över doserat. Tänk också på att kläckare typ Klinkhammer bara ska ha inpregnering på vingen och hacklet! Kroppen ska hänga i yt filmen och straxt under. Så den bör därför inte inpregneras.

Ett riktigt skit fiske på dig när det blir dags!
    Senast ändrad av Jock Scott; 2010-08-26, 20:06.
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Har ett par vänner som flugfiskar, hoppas de kan hjälpa mig. Annars får jag väl gå en kurs.

Skall köpa mig impregnering imon också då.

Kommentera

Det är bra om du får hjälp på plats. Då är det mindre risk att du nöter in misstag som sedan är skit jobbiga att träna bort.

Kommentera

Du var linan påspolad. Blev ett par Guide Line brillor och en impregnering också. Mycket trevliga och hjälpsamma på h2o-flugfiske , tumme upp.

Kommentera

Grymt bra! Då är det bara ut på gräsmattan och öva inför det stundande fisket nu då. Skit fiske på dig.

Kommentera

Fick ingen spötub med, funderar på en sådan. Skall jag köpa bara för spöt, eller där man kan ha rullen monterad?

Tips på prisvärda tuber sökes.

Kommentera

Tips! Var på Clas Ohlsson idag, Pool 12 tafsar för 39kr st, billigare än på nätet. Köpte mig även en Pool12 flugask att ha mina nya flugor i

Kommentera

Toppen!

Ja, den prislappen är ju ganska svår slagen.

Kommentera

Jag tycker att de tuber som har utrymme för monterad rulle är bra av bekvämlighets skäl. Om man nu inte dänger ner tuben med innehåll i bil skuffen och sedan staplar tunga grejor uppe på den (Men vem är så slarvig med sina fiske grejor?) Så är det en helt o.k. lösning. Liten risk att man glömmer rullen hemma också.

Men ta längd mått på spö delarna innan du lägger en order.

Kommentera

Ja, de spöturberna hittade jag med, 199 är nog svårslaget tror jag.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Jansson00, 2026-02-10, 13:25
                      2 svar
                      155 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Jansson00  
                      Arbetar...
                      X