Köpa första flugfiskeutrustning - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Köpa första flugfiskeutrustning

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ja, i detta fallet så är det, det. En del vill ha en balanserad ut rustning vikt mässigt där spöt väger jämt med rulle, backing och lina på.

Ett enkelt test är att montera ihop alltihop och sedan lägga spöt över pek fingrets spets, precis där handtaget börjar övergå i spö klinga. Ha gärna en mjuk matta under dock! Om spöt etc. väger helt jämt då? Eller utan lina + backing, har något fram vikt mot toppen av spöt? Då får du med ganska hög sannorlikhet en vikt mässigt, balanserad utrustning med backing + flug lina på. Men sedan finns det ju de flug fiskare som vill ha litet bak vikt också.

Inget fel i något dera egentligen. Bara en smak fråga helt enkelt.

Och jag tror inte att du behöver oroa dig för lin kapasitet med en WF 7 lina, vilken Lamson Konic rull modell du än väljer av 2.0 eller 3.0.
    Senast ändrad av Jock Scott; 2010-07-30, 21:11.
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Jag trivs med Sage, och Scott. Hade absolut satsat på dem. Men sen finns det ju en massa att köpa och skicka hem som flytringar, vadare, kläder, elektronik osv osv. Köp fan allt du kan tänka behöva de närmsta åren. Löjligt mycket billigare i USA.

Kommentera

Ursprungligen postat av Mink! Visa inlägg
        Jag trivs med Sage, och Scott. Hade absolut satsat på dem. Men sen finns det ju en massa att köpa och skicka hem som flytringar, vadare, kläder, elektronik osv osv. Köp fan allt du kan tänka behöva de närmsta åren. Löjligt mycket billigare i USA.
        Har fyllt min väska + en annan så har köpt en heldel! har en god vän som åker till usa ofta så kan be honom köpa med sig saker framöver också så det är gött!

Kommentera

En annan grej du kan köpa nästa gång du är over there, är ju Orvis fina aluminium flug askar. Kostar skjortan här dock.

Kolla här ska du se:

http://www.orvis.com/store/product_d...subcat_id=6030 Speciellt de med små fack för torr flugor på ena sidan med glas lock och foam för nymfer etc på den andra är grymma. Jag har en stor och en liten sådan självt. Orvis Lightweight Floating fly box, stora storleken är perfekt för streamers och HÖ flugor.

En Orvis väst är ju aldrig fel den heller:

Senast ändrad av Jock Scott; 2010-07-30, 22:02.

Kommentera

Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inlägg
            En annan grej du kan köpa nästa gång du är over there, är ju Orvis fina aluminium flug askar. Kostar skjortan här dock.

Kolla här ska du se:

http://www.orvis.com/store/product_d...subcat_id=6030 Speciellt de med små fack för torr flugor på ena sidan med glas lock och foam för nymfer etc på den andra är grymma. Jag har en stor och en liten sådan självt. Orvis Lightweight Floating fly box, stora storleken är perfekt för streamers och HÖ flugor.

En Orvis väst är ju aldrig fel den heller:

http://www.orvis.com/store/product.a...81&cat_id=8965
            Ska åka nu och köpa grejorna! hör av mig med reslutat senare, haj!

Kommentera

Ha det så kul med shopping rundan nu!

Haj!

Kommentera

Ha det så kul med shopping rundan nu!

Haj!
                Blev en konic 2.0 och en rio gold lina , en simms väst och lite annat smått och gott. fann inga simms vadare då de ej fanns i storlek kvar och sticker hem på söndag så de blir lite tight för dom att beställa. så nu är frågan vilket spö ska ja köra till detta?

Kommentera

Det blev ju en juste handel det! Vadare, kan du kanske be den där kompisen fixa nästa gång han åker över?

Mät bröst vidd + midja + från ankel till gren Och så addera sko storlek. Plussa på en storlek för extra kläder och sockor.

Spö förslag:

Scierra Ferox 9 fot - Klass 6

Hi Level Royal (Jubileums spö) Klass 6. 9 fot.

Vision Nite. Klass 6. 9 fot.

Guideline ExP3 #6. 9 fot

Guideline ACT 4 #6. 9 fot

Sameo Classic #6. 9 fot.

Bra spön allihop som inte kostar skjortan.

Du får nog hoppa upp en hel del i pengar om du ska köpa något spö som är märkbart bättre än dessa.
                  Senast ändrad av Jock Scott; 2010-07-31, 07:44.

Kommentera

Det blev ju en just handel ändå. Vadare kan du kanske be den där kompisen fixa nästa gång han åker över?

Spö förslag:

Scierra Ferox 9 fot - Klass 6

Hi Level Royal (Jubileums spö) Klass 6. 9 fot.

Vision Nite. Klass 6. 9 fot.

Guideline ExP3 #6. 9 fot

http://www.wittlock.se/utrustning/html/guideline.html
                    Ja det får han absolut göra, vill ju vara fit for fight när det är dags hehe. Oj tre stycken, svårt att välja kanske är bäst om jag åker och känner på dom själv och ser vilket jag tycker mest om?

Kommentera

Jag har lagt till fler spön om du kikar på mitt förra svar? Du kan låta utseende, och plånbok avgöra köpet. Alla de spön jag listade duger gott.

Men har du möjlighet att känna på samtliga spön är det ju det, det bästa sättet förståss.

P.s. Inget av dessa spön är stressiga "takt pinnar" eller styva "telefon stolpar". Utan har en lugn medium aktion .
                      Senast ändrad av Jock Scott; 2010-07-31, 07:53.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Jansson00, 2026-02-10, 13:25
                      2 svar
                      155 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Jansson00  
                      Arbetar...
                      X