Hardwear vadarset - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hardwear vadarset

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Måste bumpa upp den här gamla tråden. Har någon erfarenhet av Hardwear vadarna?

Kommentera

Hej!

De är väl i alla fall i klass med de flesta andra litet billigare andas vadarna. D.vs. varken bu eller bä kvalitets mässigt. Sköter man bara om dem dem litet och inte har oturen att sticka hål på dem? Så är de nog goda för runt 3 -5 säsonger ungefär. Och jag har då inte sett någon som varit direkt missnöjd med dem heller.
      Senast ändrad av Jock Scott; 2012-02-07, 20:40.
      What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

De funkar, inte ett enda par i retur pga läckor. Kanske inte världens bästa membran eller passform, man får vad man betalar för. Men de funkar.

Kommentera

Det låter intressant. Jag hade en tråd igång i höstas då jag sökte vadare men då blev det inget köp. Men nu börjar det närma sig och då jag är helt ny på flugfiske och inte haft vadare innan tänker jag att det är vettigt att starta billigt innan man vet att det är nogot man kommer att fortsätta med.
          Men nerylf hur menar du angående membranet? Andas de sisådär eller vad var din tanke? Jag har som sagt dålig koll på vadare så jag måste ställa lite frågor.

Kommentera

Ursprungligen postat av nerylf Visa inlägg
            De funkar, inte ett enda par i retur pga läckor. Kanske inte världens bästa membran eller passform, man får vad man betalar för. Men de funkar.
            Nu blev jag jag fundersam, funkar dom eller funkar dom inte?
            A bad days fishing is better than a good day at work.

http://tenkarasverige.blogspot.com/

http://www.salmosalarfishing.se

Kommentera

Det är ett standard membran som ventilerar, inte i klass med simms mm.

Lite styvare än "fina" vadare, utan att vara som ett par nytvättade jeans.

Köp ett par o känn på dem, 14 dagars öppet köp via konsumentköpslagen eller vad det heter.

Kommentera

Ursprungligen postat av nerylf Visa inlägg
                Det är ett standard membran som ventilerar, inte i klass med simms mm.

Lite styvare än "fina" vadare, utan att vara som ett par nytvättade jeans.

Köp ett par o känn på dem, 14 dagars öppet köp via konsumentköpslagen eller vad det heter.
                Tack för bra info. Nu är det tyvärr så att jag varit i dag och kollat hos mina lokala handlare, de hade inte så mycket hemma, och jag insåg att mina stora fötter ställer till det. Jag måste prova i affär. Känns inte värt det att chansa på storlekarna. Så så snart de får in fler och större skor framåt våren slår jag till, om något passar...

Kommentera

Funderade på dessa vadare för ca 1 år sedan, men det blev att jag väntade på höstrean där jag slog till på ett par Guideline Crosswater inkl. kängor för totalt 1700:- (nypris 2699:- + 1099:-).

Sen visade sig nu i Januari på premiären att de läckte lite lite i grenen, reklamation till Guideline som vänligt och kvickt skickar ett par Guideline Alta V2 i ersättning, nypris 3699:-

Behöver jag skriva att jag är nöjd med hur det hela utvecklade sig?
                  Skitfiske!!

Kommentera

Ursprungligen postat av Giants Visa inlägg
                    Funderade på dessa vadare för ca 1 år sedan, men det blev att jag väntade på höstrean där jag slog till på ett par Guideline Crosswater inkl. kängor för totalt 1700:- (nypris 2699:- + 1099:-).

Sen visade sig nu i Januari på premiären att de läckte lite lite i grenen, reklamation till Guideline som vänligt och kvickt skickar ett par Guideline Alta V2 i ersättning, nypris 3699:-

Behöver jag skriva att jag är nöjd med hur det hela utvecklade sig?
                    Tänk om normark skötte Rapala lika bra, då hade jag sluppit byta fabrikat.
                    A bad days fishing is better than a good day at work.

http://tenkarasverige.blogspot.com/

http://www.salmosalarfishing.se

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Jansson00, 2026-02-10, 13:25
                    2 svar
                    157 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Jansson00  
                    Arbetar...
                    X