Loop pike booster Vs Vision gäddkit - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Loop pike booster Vs Vision gäddkit

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

för tusan ta vision paketet Gt spöet är kanon!!!!!!!

Kommentera

Är inte sådär jätte van flugfiskare. Men jag har dängt fluga vid ett fler tal tillfällen.
      Kanske blivit 50-100 timmars fiske, så jag känner mig ganska nybörjare på fluga.

Så vill hitta ett spö som är snällt mot en som kanske inte har perfekt timeing.. Luter för stunden mot Vision paketet.
      Finns det något annat som är bra? Kanske vet av någon sajt som säljer passande spön till bra pris?

Hade varit skönt att fått allt i ett paket, dvs taffsar, rulle, linor, backing, spö, spötub osv.

DS. Om jag väljer Loops, kan jag inte sälja linan och löpa någon annan som funkar bättre? skulle detta dra iväg väldigt mkt?
      Oh crap! VAfan har jag nu gjort!?

Kommentera

Om du ska ha något annat än Vision? Så finns ju Sameo, Just add water - Gädda, som innehåller allt du behöver. Kostar 4000:- dock.

Sameo gör fina spön etc. Och är en av de få tillverkarna som följer AFTM klassningen helt.

En bra lina till Loop P.B. är ju Vision Big Mama t.ex. http://www.jkflugfiske.com/produkter...tml%26sida%3D1
        Senast ändrad av Jock Scott; 2010-11-06, 21:39.
        What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Mycket intressant, men gäddflugor känns lite överkurs att betala för Binder nämligen själv så det känns lite onödigt.
          Har ett 30 tal gäddflugor. Tanken var att jag skulle köpa ett gäddflugset redan i sommras, men det blev inte av. Så mina flugor fick ligga på hyllan och bara vara fina. Men nu när jag fått lite bättre jobb och lite mer tid så trillar lite kosing ner i fickan och ett överskott har nu skapats. Detta måste då brännas på fiske ;D HAHA

Intressant set minst sagt Jock Scott!
          Gillar verkligen dina inlägg! Du har stenkoll på allt inom flugfisket!

Som jag sa tidigare, är det dumt att kanske köpa Loop settet och sen köpa en annan lina? man borde kunna få ut några KR för linan.. fast den kanske är svårsåld?

Kommentera

O.k. binder man självt, är det ju overkill att köpa på sig en extra dos flugor det kan jag förstå.

Men vill du ha ett annat alternativ så är detta ihop plockade kit inte så dumt:

Spö: http://www.fishit.se/se/fiske-6000-a...-9-10-fly.html

Rulle. Det är 8/12 modellen du ska ha då: http://www.dan-tackel.com/product.asp?product=1108

Lina: http://www.dan-tackel.com/product.asp?product=1803 WF 10 ska du ha till det spöt.

Backing 30 pund: http://www.dan-tackel.com/product.asp?product=120

Tafs: http://www.dan-tackel.com/product.asp?product=1089

En Peang till att lossa kroken ur krokodilens käft kanske?

Bra budget alternativ = klass 8. Du får köpa till Gädd tafs då förståss.

Tackar! Man gör så gott man kan.

Du lär nog inte få ut så värst mycket mer än 150:- max 200:- för Loop linan skulle jag tro?
            Senast ändrad av Jock Scott; 2010-11-06, 22:36.

Kommentera

Som det ser ut nu så är det Vision paketet som lockar mest. Tittade på Guideline Act 4... var inte lika snyggt.

Sameo var fint, men läste någonstans att linan inte heller var bra.

Bästa kombon var tydligen visions lina på ett loop pike booster spö?

Kommentera

Det är inget fel på Sameo linorna. Har personligen aldrig hört några klagomål på dem....Tvärt om.

Sedan handlar ju en (flyt) linas livs längd och skjut förmåga om hur bra man sköter den också? En rengöring med ljummet vatten och litet grön såpa + åter fetta linan ett par ggr per säsong är aldrig fel.

Bra lin smörja: Sameo Cobra Spit, Loon Line Speed. Och inte minst Tiemco's lin medel.

Var bara noga med att använda en garanterat ludd fri trasa när du torkar / smörjer linan.

# Bästa combon var tydligen visions lina på ett loop pike booster spö?#

Inte nödvändigtvis. Men det är iaf inget dåligt combo. Men vill du slippa böket / kostnaden med att byta lina? Då är Vision kitet ett bättre val.
                Senast ändrad av Jock Scott; 2010-11-07, 12:23.

Kommentera

Det är så jag känner också, Loop ser bättre ut... men man blir inte en bättre fiskar av hur snygga ens prylar är. Så valet till ett Vision ligger väldigt nära.

Har funderat och klurat på olika alternativ ett tag nu... och det är vision paketet som alltid kommer upp. Det ser ut att vara väldigt prisvärt och få som klagat på det.

"Jag själv började mitt gäddflugfiske med ett färdigt set från Sameo, ett så kallat just add water som funkar väldigt bra om man byter ut linan, men med tiden som mitt intresse för flugfisket har växt sig starkare så har även min flugfiskeutr växt med bl.a rullar och spö."

Kommentera

O.k. Du får väl fundera ett tag.

"Jag själv började mitt gäddflugfiske med ett färdigt set från Sameo, ett så kallat just add water som funkar väldigt bra om man byter ut linan, men med tiden som mitt intresse för flugfisket har växt sig starkare så har även min flugfiskeutr växt med bl.a rullar och spö."

Å andra sidan, så finns det folk på Edge, flugfiske forum som kör med Sameo linor. Har inte sett någon klaga där direkt.

Men du har ju Snowbee XS linorna också vilka är riktiga kast kanoner.

En "svävar lina" är säkert fin fint för Gädd fisket.

Kund tyck:

Senast ändrad av Jock Scott; 2010-11-07, 17:28.

Kommentera

ogillar läget att jag har med tre bra set att välja mellan. Och alla med olika bra egenskaper...

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Davbos, 2025-02-05, 13:05
                      8 svar
                      540 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Classe69  
                      Startad av Jag, Sture, 2025-02-28, 19:53
                      3 svar
                      573 visningar
                      0 gillar