Loop pike booster Vs Vision gäddkit - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Loop pike booster Vs Vision gäddkit

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ja, tyvärr är de här 3 seten i fråga, de enda för en vettig slant. Sedan springer det iväg ganska regält.

Men jag tror att de där kiten du kikar på är ganska så jämnbördiga om du går på kvaliteten?

Det blir i princip ett val som som rätt mycket handlar om "ögon godis".

Iof inte att förakta. Men bling, fångar inga Gäddor eller gör att kitet funkar bättre när du kastar eller drillar fisk.
    Senast ändrad av Jock Scott; 2010-11-07, 19:50.
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Testa och känn dig fram. Tror iaf att GL act4 spöt är lättast och kanske det som skjuter bäst.
      A bad days fishing is better than a good day at work.

http://tenkarasverige.blogspot.com/

http://www.salmosalarfishing.se

Kommentera

pratade med L-O Landen, han har landat ett par fina firrar på fluga och flugfiskar ganska mycket. Han tyckte att jag skulle gå på Vision paketet. Och han har mycket kunskap om flugfiske. Så det talar allt mer för Vision paketet. Act 4 har jag inte riktigt släppt... Behöver höra lite mer. Har tyvärr ingen möjlighet att känna på något annat spö än pike booster från loop. Vilket är lite jobbigt.
        Oh crap! VAfan har jag nu gjort!?

Kommentera

Knepigt när du inte har möjlighet att testa de olika spöna! Men jag kan säga så mycket att Loop spöt är mer åt hel aktions hållet. Dvs det flexar ner mot handtaget och skulle tro att det har en litet långsammare aktion.

Vision Nite spöt har medel snabb, medium aktion. Så här flexar spöt till någonstans i mitten av klingan.

Kvalites mässigt är Vision Koma rullen och Loop CLW ungefär den samma. Vision Koma rullen, är ju gjord av metall och klarar smällar bättre än Loop rullen. Å andra sidan väger Loop rullen märkbart mindre då den är gjord av komposit material.

När det gäller linor är Vision kitet klar vinnare. Loop linor är inte kända för att vara riktigt top notch. De flesta klagomålen brukar handla om att den är litet stel. Och det lär ju inte bli bättre om det är någon C- i luften när man fiskar heller. En del andra ägare har litet åsikter om skjut förmågan också. Men det kan ju iof handla om skötsel och / eller kast teknik.
          Senast ändrad av Jock Scott; 2010-11-08, 10:01.

Kommentera

Var i kontakt med Jakto och frågade om Vision paketet fanns hemma. Dessvärre var det slutsålt, vilket känns väldigt jobbigt. Dom hade ett pris som lämpades väl till min börs....

Så jag har inte så mkt att välja på nu.... då är frågan, Act 4 eller Loop... pest eller kolera

Kommentera

Mellan dom två skulle jag ta Guideline setet. Varför? En bra lina redan från början, lätt o skönt spö (dock inte sagt att loopspöet är dåligt), båda två har prisvärda rullar, men framförallt har jag fått för mig att guideline är betydligt enklare att ha att göra med om något händer (reklamationer osv).

Kommentera

Willys sportfiske har Vision paketet till ett skapligt pris om du vill köpa "blint"? Vision är Finskt, så det är inte så mycket bökigare än Guideline egentligen om du behöver ta till garantin.

Senast ändrad av Jock Scott; 2010-11-08, 20:13.

Kommentera

Fortfarande Act4....
                  Skit i vilken lina som följer med, komplettera med 2:sort från dan-tackel. Dom är väldigt bra. Jag har en Orvislina som jag betalade 650:- åp rea, den får jag sträcka inför varje fiskerunda, inte bra, Dan-tackel-linan är bara att kasta ut.
                  (obs, jag är inge Guidelinefan, vet bara inte hur jag byter nick)
                  A bad days fishing is better than a good day at work.

http://tenkarasverige.blogspot.com/

http://www.salmosalarfishing.se

Kommentera

# (obs, jag är inge Guidelinefan, vet bara inte hur jag byter nick)#

Jag kan hjälpa dig att byta. Men gör inte det! Skulle bara bli knepigt om du började kalla dig "Vision" eller "Orvis" typ. Man har ju vant sig vid ditt nick nu. Inarbetat alias liksom.

Kommentera

Har bett min lokala butik ta och kolla upp vad dom kan ge för pris på settet. Har även hört mig för om det finns möjlighet att dom får in Vision. Men som sagt, enbart en priskoll.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Davbos, 2025-02-05, 13:05
                      8 svar
                      536 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Classe69  
                      Startad av Jag, Sture, 2025-02-28, 19:53
                      3 svar
                      572 visningar
                      0 gillar