Ursprungligen postat av Jock Scott
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Sameo fluglinor
Collapse
X
-
Jo, förstod det. Men jag har varit med om ett antal gånger i våra Put & Take vatten här nere ....I synnerhet framåt skymningen. Att fisken har börjat vaka så långt ut att man måste vara casting mästare för att nå dem.
Men att efterhand så har vaken börjat krypa närmare och närmare land. Och till slut har firren varit så nära land att man lätt kan nå dem med ett 10 - 15 m kast. Så att vänta ut fisken har betalat sig.
Men visst, man har ju också varit med om att de skurkarna har hållit sig retfullt lagom utom kast håll också.Senast ändrad av Jock Scott; 2011-02-08, 11:59.What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.
Kommentera
-
När fisken vakar mitt i sjön och alla ligger på stranden och väntar på att fisken ska närma sig land Då...
smyger jag ut med flytringen och fisken vakar ibland under spöt, då är man nära himlen.A bad days fishing is better than a good day at work.
http://tenkarasverige.blogspot.com/
http://www.salmosalarfishing.se
Kommentera
-
Ursprungligen postat av the-end Visa inläggHej
Har viper #6 till mitt sameo spö och är nöjd. Möjligtvis att man inte kastar jättejättelångt men det kan ju vara jag som inte är så tekniskt begåvad att kasta långt (antagligen). Men annars så trivs jag med linan och spöt. Har även en med sinktip och det funkar bra. Gillar sameos grejer.
Gillar spöt med. Har Sameo classic #6.
Testade Sameos sortiment nyligen o deras spön o linor är "Rätt" klassade så jag förstår om du är nöjd
sen har du en av de bästa spöbyggare i Sverige som ligger bakom spönahttp://www.flugor.se/rods.php
Kommentera
-
Stämmer bra Groggo.
Fick även jättebra info från killen på Sameo med. Köper flugor och annat av dom med och är nöjd hittills med allt därifrån. (när jag inte klarar av att binda själv vissa mönster) Han var trevlig och maila med och kändes som att han var mån att jag fick bra grejer. Han erbjöd sig att hjälpa mig även om jag skulle köpa något annat märke än deras pga att det kan vara svårt att förstå allt i början.
Det kallar jag bra service!!!!!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av the-end Visa inläggStämmer bra Groggo.
Fick även jättebra info från killen på Sameo med. Köper flugor och annat av dom med och är nöjd hittills med allt därifrån. (när jag inte klarar av att binda själv vissa mönster) Han var trevlig och maila med och kändes som att han var mån att jag fick bra grejer. Han erbjöd sig att hjälpa mig även om jag skulle köpa något annat märke än deras pga att det kan vara svårt att förstå allt i början.
Det kallar jag bra service!!!!!
Ja dom e jättebra att ha att göra med och mkt fina flugor får du därifrån för fast jag binder själv så e det vissa mönster som bara inte blir bra, satt igår o gjorde Streaking Caddis stl.16 samt beatis,klinkisar,F-Fly på stl.20 o där går min gräns, mindre än så beställs.
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Brobaits Thomas, 2024-06-28, 09:34
|
7 svar
407 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
![]()