Bra pris på ettbra nybörjar set. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bra pris på ettbra nybörjar set.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

De flesta "köpe tafsar" har en färdig ögla i tjock änden just för det ändamålet. Tror inte att Pool 12's tafsar är ett undantag. Så har du redan en ögla på flug linan? Då är det ju raka puckar. " Allaround tafs" är ett märkligt sätt av Pool 12 att uttrycka det. Vad är det som är allaround då skulle jag också vilja veta?

Tafs grovleken lär det ju inte vara iaf.
    Senast ändrad av Jock Scott; 2011-08-11, 18:45.
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Ursprungligen postat av neverfound Visa inlägg
      Hej jock jag skulle vilja låna din kunskap igen. Pool12 har taperade allround tafsar, vad innebär det? Jag har satt en ögla på lina för att snabbt kunna byta tafs, vart ska jag köpa dessa eller funkar pool12 varianten som finns på clas ohlsson...

Mvh Björn
      Annars är det väl inte värre än att du, som jag gjort, knyter öglor på tafsarna.

Kommentera

Skulle vilja fylla på denna tråd med en fundering/fråga om detta setet skulle kunna passa mig:

Kommer fiska en del i sjöar (p&t) samt troligtvis en del kust.
        En annan nybörjarfråga i sammanhanget (är nybiten flugfiskare :-) ) är om jag väljer ett spö i klass 7 istället för exempelvis klass 5/6, begränsar det storleken på flugor jag kan använda?
        strl 12/14/16 kanske blir för lite för ett spö i klass 7?
        Är tacksam för input och hjälp i denna fråga :-)

Kommentera

Många kommer nog att avråda dig från fiskeflugor.se.
          Jag köpte deras Easy2Go för 1398kr och är väldigt nöjd,dock köpte jag(efter några träningspass)deras shooting head kit klass7 då gick det mycket bättre att kasta.
          Flera erfarna kastare har provat mitt set och alla tycker det är väldigt bra.

Kommentera

Den butiken är väl allt annat än känd för varornas kvalitet. Risken är att det inte presterar. bättre o lägga degen på ett mer "riktigt" fabrikat.

Klassen har med hur stora tofsar du kan dra iväg, ju högre klass ju större dunbollar.

Kommentera

Köp något av de #5 kiten som nerylf har länkat till. Då behöver du inte bli besviken.
              What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Jag, Sture, 2025-02-28, 19:53
              3 svar
              611 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg engqvist  
              Startad av Jansson00, 2026-02-10, 13:25
              2 svar
              137 visningar
              0 gillar