Flugfiske set (regnbåge) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Flugfiske set (regnbåge)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Nu har flugorna kommit men inget spö :/

Kommentera

Vad?! Du har väl kollat frakt sedeln så att det inte är rest noterat antar jag? Har du ringt dem? Mycket olikt Dan Tackel detta. Henrik Thögersen (ägaren), är ju service minded så att det räcker.
      Senast ändrad av Jock Scott; 2011-06-03, 18:04.
      What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Flugorna var ifrån flugor.se dom hade lite snabbare frakt men bara vänta till spå tisdag=)

Kommentera

O.k. då är jag med.

Tog förresten en fin Bäcköring hemma i den när belägna lilla ån i morse på en #14 svart Klinkhammer. 7 hg vägde den. Naturligtvis fick den gå tillbaka. Så småningom väger den 1 kg om den får leva och ha hälsan?
          Senast ändrad av Jock Scott; 2011-06-04, 18:50.

Kommentera

Sju hekto bäcköring är djävligt fint! Storleken kan antingen öka eller minska beroende på hur gammal fisken är. Ofta är fiskar i den storleken i små bäckar mycket gamla och på tillbakagång gällande storlek. Det beror på födotillgången. Finns det nog mycket mat kan en fisk som inte alls är så gammal nå den vikten och hinna bli ännu större innan den når pensionsålder.

Kommentera

Ja, inte kan man klaga precis. Det var nästan i klass med mitt pb. = 8 hg.

Sant detta du säger om tillväxten. Men i denna å är det gott om insekter. Och ibland kan man se någon slags mycket liten fisk. Elritsa kanske?

Annars, är standard storleken på Bäcköringar här i ån ganska normal.
              Senast ändrad av Jock Scott; 2011-06-05, 07:39.

Kommentera

Nu har jag varit och hämtat ut spöt och rullen blir att gå ut och träna lite sen =)

Kommentera

Kul! Ska bli spännande att höra vad du tyckte sedan.

Grattis till nya kitet får man ju säga då.

Kommentera

Nu har jag varit ute en sväng och provat lite. Är inte så svårt att kasta 5-7m men om man ska komma längre är det lite svårare men det är bara att träna. Fick lite aborrar på flugan Bitch, dock kom en gädda och bet av taffsen.

Kommentera

Det tar alltid ett tag att lära sig timingen i ett spö och att lära sig sätta så pass mycket skjuts i linan att du kan hålla en längre bit i luften. Men det kommer som sagt. Litet små komiskt att Gäddan bet av tafsen.

Den här delen är också viktig att man gör med ett bestämt drag ner mot höften i bak kastet :

Senast ändrad av Jock Scott; 2011-06-08, 17:27.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Davbos, 2025-02-05, 13:05
                      8 svar
                      550 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Classe69  
                      Startad av Jag, Sture, 2025-02-28, 19:53
                      3 svar
                      580 visningar
                      0 gillar