Vilket spö? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilket spö?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Vilket spö?

Tjenare, Jag har precis börjat flugfiska och tycker det är grymt kul. Jag fiskar med ett biltema spö :S så jag tänkte fråga om någon kna ge mig råd om ett bra spö till regnbågs och öringsfiske som inte kostar för mycket

Hör med Jock Scott han brokar ha bra koll på marknaden
    Skitfiske
    Senast ändrad av Mickefinn; 2011-07-02, 12:32.

Kommentera

Det kommer nog ett bra svar från Jock snart

Kommentera

Tack för förtroendet Mickefinn.

O.k. Sputrik. Nu har jag ju ingen aning om hur mycket max du är beredd på att lägga ut på ett kit? Men försöker hitta någonting som ger dig en bra kvalitet för en vettig slant.

Jag tycker att detta flugfiske set är mycket pris värt. Och Dan Tackels pris kan man ju inte klaga på precis.

Detta kit kan du leva med flera säsonger. Ett set som är bra rätt igenom faktiskt utan att man har slängt dit en halvdan rulle t.ex. för att hålla nere priset. Bara rullen i detta kit kostar ca 700:- normalt. Klass 5, är mest all around till Harr, Regnbåge, Röding och Öring.

Guideline, är dessutom ett Svenskt märke. Är ju bra om du skulle behöva en garanti reparation i framtiden?

Jag lägger upp ett helt kit, eftersom jag misstänker att din rulle och lina också är Biltema grejor?

Eftersom du bor i Svängsta. Så kanske du senare köper en 2 hands utrustning till Laxen och Havsöringen rent av?

Tänk på att det tar en stunds kastande innan du hittar timingen i det nya spöt. Man får liksom lära om litet jämfört med hur ens gamla spö beteer sig.
        Senast ändrad av Jock Scott; 2011-06-14, 11:41.
        What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Ursprungligen postat av Squadron Visa inlägg
          Det kommer nog ett bra svar från Jock snart
          He, he, he! Tackar! Jag är på G.
          Senast ändrad av Jock Scott; 2011-06-13, 21:21.

Kommentera

Tänk vad Herr Jock skulle spara på sina fingrar om vi alla nya flugfiskare läste trådar som han redan skrivit i
            Inget ont menat till trådskaparen då personlig hjälp är den bästa man kan få. Men heder till dig Jock som alltid ställer upp i alla väder!

Kommentera

Tackar, tackar! Och lyfter på fiske hatten.

Jo, men om folk alltid läste mina gamla förslag på combon? Då skulle jag bli snudd på "arbetslös" ju.
              Senast ändrad av Jock Scott; 2011-06-13, 21:57.

Kommentera

Jag undrar hur många nybörjartrådar det finns i detta forum. Det verkar nästan dyka upp ett i veckan.
                A bad days fishing is better than a good day at work.

http://tenkarasverige.blogspot.com/

http://www.salmosalarfishing.se

Kommentera

Jo, det är ju tätt med nybörjare stundtals. Men det är ju trevligt att det kommer nya generationer flugfiskare efter oss gamla Uvar eller hur? Då får vi ju desto fler att lära upp som grädde på moset.

Gammal flugfiske Uv.

Senast ändrad av Jock Scott; 2011-06-16, 13:40.

Kommentera

Alla ha varit nybörjare en gång i tiden, jag hopas inkommen av nybörjare ta aldrig slut.
                    Ny blod ger styrka till hela sporten
                    Senast ändrad av Mickefinn; 2011-06-19, 18:48.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Jag, Sture, 2025-02-28, 19:53
                    3 svar
                    607 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Jansson00, 2026-02-10, 13:25
                    2 svar
                    131 visningar
                    0 gillar