Okuma airframe broms - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Okuma airframe broms

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Okuma airframe broms

Har ovan nämda rulle, Jäkligt nöjd med den, men som med allt annat så måste jag o stort sett riva i tu allt för o se hur det är uppbyggt

Nu är det inte mycket o pilla med här men ändå.

Tyckte bromsen hade litet start motstånd. Pilla av bromsratten o där satt hela härligheten. 2 teflonskivor med en i metall där i mellan. Fullt med fett på diskarna o redan svärtade av stålet. Fippla ut dem o torka av dem, vips knallvita igen. Torka bort fettet i "bromshuset" inga delar som ska smörjas där ju.
    Prega i möget igen, jämn o fin broms direkt från stilla stående :P o herre min skapare vad den tar om man drar åt rejält nu Den va inte dålig innan men nu jävlar kan vi stoppa tåg bara tafsen håller!!

Älskar så enkla men funktionabla lösningar, o gärna så billiga 299:-

Så drar er inte för o ta en titt inne i.

Sen när man ändå va inne o plöjde så hitta jag "knarren" som fick stryka på foten, gillar inte klicket i grafitrullar, alu får så go klang med klicken i men inte grafiten. Har en loop clw som jag sumpat klicken på, mumma o hala ut lina ljudlöst.

Ville bara dela med mig. Över och ut!!

He, he, he! Ja, du gjorde ju rena kirurgin på den rullen. Lite vitt litium fett på kugg och annat UTOM på broms skivorna skadar dock icke. Men i din rulles fall, så måste tillverkaren ha sprutat halva fett sprutan invändigt rullen. Fett på skivorna är ju rena katastrofen.

Men annars är ju Airframe rullen inte så tokig. Inte minst om man kan få den till runt 300:-
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Okuma Airframe är nog den mest prisvärda flugrullen jag någonsin testat. Piskar (tyvärr) sk**en ur två av mina Fenwick-rullar

Kommentera

Det enda som jag retar mig något på med den rullen, är att om man inte ser upp litet? Så kan lös linan krypa in mellan rull gaveln och den stora, stjärn formade broms rattens "pinnar" när man kastar. Men det är ju ingen större grej egentligen.

Mitt ex. har bra broms, ett klart acceptabelt glapp mellan spole och hus. Och känns på det hela taget helt o.k.

Man får en hel del för de pengarna måste jag säga.
        Senast ändrad av Jock Scott; 2011-10-06, 21:28.

Kommentera

Om ni behöver extra spolar så ta en titt på fiskedepån i hbg 5 för 100kr!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gissa vem som har 5 spolar extra nu!!

grym länk btw!!

Kommentera

Det var värst! 100 bagis för 5st reserv spolar?! Fn, Dan Tackel tar 149:- för 1 st. Och då var Dan Tackel billig mot andra butiker.

Förstår att du köpte på dig ett 5 pack.

Kommentera

Är också helnöjd med min airframe synd att det inte fanns extra spolar till 7/9 rullen

Kommentera

Den som är billigast på spolar till 7/9 rullen är Dan Tackel = 149:- st. http://www.dan-tackel.com/product.asp?product=1655

Kommentera

Finns nu på depån i stora sorten med.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Davbos, 2025-02-05, 13:05
                  8 svar
                  542 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Classe69  
                  Startad av Jag, Sture, 2025-02-28, 19:53
                  3 svar
                  575 visningar
                  0 gillar