Tips på bra billig lina!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tips på bra billig lina!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inlägg
    Jag äger 3 st Dan Tackel 2:a sorterings linor. Och har ägt 4 till som jag slitit ut under årens lopp. Någon av dem har haft någon liten blekare färg skiftning på något ställe eller varit ca. 1 m kortare än normalt. Men annars alltid fungerat till belåtenhet.
    Såna fel har säkert funnits på mina linor också. Kommer nog aldrig märka om det är så heller. Kollar bara igenom slingorna så att det inte är bulor, jack eller synlig coating innan jag släpper ut trasslet och vevar upp det på rullen.

Kan tillägga att 3 av linorna var klass 10 som jag kapade ner till klumpar till mitt klass 8 gäddspö och då behöver knappast längderna vara exakta då spetsen ryker och bakändan kapas undan för undan till spöt laddar optimalt.
    3 är klass 8 linor som väntar samma öde men åt ett av mina klass 6/7 spön för långdistans regnbåge. Men har inte fixat det än.

Kommentera

Det är bara att höra av dig Finns lite på lager...
      sigpic

Kommentera

Kan bara instämma att Dan tackel är riktigt trevliga att ha att göra med! Bra och snabba mailsvar. Beställt en ultra fast sink till vårens bobby fiske. Tänkte mej även beställa ett par barrio linor, riktigt bra pris på dessa http://www.flylineshop.com/barrio-fly-lines.html

Kommentera

Ursprungligen postat av nerylf Visa inlägg
          Jock finns longbelly i butiken. Ring tomtarna o hör om det finns kvar. 3 veckor sen jag va inom.
          Juste! Tack för tipset.

Ska plinge - linga dem på måndag.
          What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Jag, Sture, 2025-02-28, 19:53
          3 svar
          607 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg engqvist  
          Startad av Jansson00, 2026-02-10, 13:25
          2 svar
          131 visningar
          0 gillar