RÖST = Fiskefrossa - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

RÖST = Fiskefrossa

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• RÖST = Fiskefrossa

Äntligen tillbaka från Norge och Röst! Veckan bjöd på mycket blåst som förstörde mycket av fisket men man fick ändå böja spö en del! Vi fick 3 pass med sej från första nersläpp! Totalt landade vi ca 140 sejar varav ca 60-70st över 10kg!
    Själv drog jag sej på 14,4 12,6 & 12,3
    Ola 12,7 & 12,2
    Morgan 13,9 13,4 & 12,7
    Thoni 16,2 15,4 13,5 13,0 12,8 12,6 & 12,0

en eftermiddag kunde vi trots blåsten lägga på plattfisk efter tips från lokalbefolkningen! 8 fiskar blev det. 2 mindre rödspättor kring halvkilot och 6 sandskäddor med toppar på:
    625g(Morgan) 475g(Thoni) 400g(ola)

Totalt sett mkt kul fiske trots blåsten, man var onekligen mör efter 4 timmars konstant fightande med storsejar under ett pass kan jag säga och det lär bli fler resor dit upp!
    Senast ändrad av Danken; 2004-08-24, 14:07.

låter gött! du har inga bilder från det man kan se?
    http://teammosbricka.blogspot.com/

TeamMosbricka.se

Min Fotosida

Fotobloggen

Kommentera

Upp med bilder nu, vill se!!!

Säkert fiske av säkra fiskare, att du åker dit igen förstår jag.
      sigpic

Kommentera

Lever fortfarande på 1800-talet, dvs utan digitalkamera så bilder får ni lugnt vänta på men de kommer var så säkra!

Kommentera

Måste bara tillägga ett par saker! Tackar alla som hjälp till med tips om utrustning mm!

Kan starkt rekommendera det spö jag använde till sej-fisket! Ultimate hardcore boat 20ib ett härligt spö!
          För er som gillar lite billigare prylar kan jag även rekommendera Okuma convector 30D, skaplig räkneverksrulle som fungerade prickfritt för mig och min bror! Linan jag använde var Rozemeijer s-line 0,32 en helt okej flätlina även om det finns bättre!

Kommentera

Berätta lite mer om sejspöt. Vad är det för längd på spöt och var hittade du det? Är på jakt efter en ersättare till mitt pilk- och vevspö, som efter trogen och mångårig tjänst nu definitivt behöver pensioneras.
            Salt slår allt!

Kommentera

Ultimate hardcore boat 20ib: 195cm(6,6fot) odelat, samma spö som något av penns spön men med annat märke och med andra ord billigare! Grym ryggrad! finns i 5 olika klasser 16,20,30,40,50 om jag inte minns fel! 16ib var ngt för vekt i mitt tycke för sej-fisket, 20ib perfekt!
              Vilken handlare som än säljer ultimates prylar bör kunna ta hem det! Själv köpte jag mitt i Tranås på Fiskeshopen, fiskekompaniet säljer ultimate-prylar!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Feskar-Per, 2025-07-26, 16:47
              4 svar
              309 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Peter B
              av Peter B

Arbetar...
              X