GT fight! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

GT fight!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Japaner, japaner...

Intressant drillningsteknik. Och så haspel till på köpet!
    pete22

Kommentera

Ursprungligen postat av Manhood Visa inlägg
      Gravid?
      ...and the Winnner IS!? Manhoooooooooooood!
      sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan Visa inlägg
        ...and the Winnner IS!? Manhoooooooooooood!
        Eller vad som varit i säck kommer i påse eller hur det nu heter.
        Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Ursprungligen postat av pete22 Visa inlägg
          Intressant drillningsteknik. Och så haspel till på köpet!
          Hasplarna är nog där enbart för att man skall ha en chans att veva tillräckligt intressant(läs fort) när man rispar hem betet.
          sigpic

Kommentera

Är främst en resa ihop med hjärtat, men två dagars Marlin står på programmet. Är extremt svag för stora och tunga fiskar, så för mig kommer det bli en riktig höjdare om jag kommer rätt?!

Man kör haspel på GT för att det måste gå fort när man fiskar hem betet, för att trigga fisken.
            Jag ær mer æn jag verkar vara, och all værldens styrka och kraft vilar innom mig.

Kommentera

Haspel, dels för att kunna veva tillräckligt fort men även för att de har tillräckligt bra bromskraft (+15 kg), vilket krävs för att stoppa GT:n innan den skär av linan mot närmsta rev. Stella 10000 och Daiwa Saltiga 6000/6500 med rätt (hög) utväxling är de ledande märkena och modellerna. Motsvarande (samma bromsstyrka) multirullar väger alldeles för mycket och går därtill inte att kasta med.

GT:n är en riktigt dirty fighter och räknas tillsammans med dogtooth tuna som en av världens starkaste fiskar, "pound-for-pound". En fisk på fem kilo höll på dra mig i vatnnet i januari i år, dock mycket beroende på halt däck och gungande båt, men deras kraft skall absolut inte underskattas. Det brukar sluta med pajade fiskegrejor.

Japanerna är ledande inom GT-fisket. Kanske beroende på att de har nära till br GT-vatten eller att det har blivit en riktig materialsport (p.g.a. fiskarnas styrka och benägenhet att omedelbart rusa mot närmaste undervattenssten = tappad fisk). Till alla er som inte har provat och har möjligheten att göra det säger jag bara GÖR det. Ni kommer garanterat inte att ångra er...

/DaButt

Kommentera

Finns GT i Atlanten, tror det enbart finns 3 mindre arter av "Caranx" familjen (därav en nyupptäckt enligt IGFA).
                How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Feskar-Per, 2025-07-26, 16:47
                4 svar
                321 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Peter B
                av Peter B

Startad av Havetsgäddkonung, 2025-12-28, 20:11
                0 svar
                84 visningar