Har nu läst i ett antal fisketidningar och på olika ställen om fisket och det verkar sjukt bra är det så bra som det skrivs eller? någon som har varit där och kan dela med sig om det är grymt sugen på en resa dit.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Vaeröy?
Collapse
X
-
Har varit där 4 ggr 2002-2005 och kan absolut rekommendera en tur dit, fisket är när det stämmer sjukt bra. Ett måste för havsfiskaren. Sen är det ju upp och ned där också, kan alltså vara riktigt sega dagar men hittar du rätt så..Ursprungligen postat av Patrik (Team Poseidon) Visa inläggHar nu läst i ett antal fisketidningar och på olika ställen om fisket och det verkar sjukt bra är det så bra som det skrivs eller? någon som har varit där och kan dela med sig om det är grymt sugen på en resa dit.Hälleflundrafiskare
-
Får väl ta en tur dit nästa år! för i år blir det Söröya igen 2 nya veckor så där är inte pengar till det med tyvärr.Team Poseidons hemsida www.teamposeidon.se
Kommentera
-
vi hade bokat på vaeröy i juli men svågern min hade gjort syrran på tjocken så de väntade barn då....zzzz. Fick lägga om fiskeresan till maj månad men då fanns inget ledigt på vaeröy...det blev Röst istället. Det är ju inte långt därifrån så man hoppas att fisket är lika grymt...
Kommentera
-
Lutfisken, du kommer säkert fiska på Vareöy ändå, finväder och bra rapporter så åker man enkelt över till kanontrevliga toppar på Vareöy. Men det spelar föga roll, Röst är lika bra det, kanske inte lika vackert med de branta bergen som stupar ner i havet. Men ska du bara fiska så spelar det ju föga roll
Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se
Kommentera
-
Ska man fiska Hälleflundra så tror jag det finns få ställen som kan mäta sig med Vaeröy. Vi var på Röst i maj förra året. Hälleflundrafisket var otroligt segt och tråkigt samtidigt som vi fick rapporter från Vaeröy om fantastiskt bra fiske. Bl.a. så tog dom ju 202-kilosen samma vecka som vi var där. När våra stug-grannar (danskar och vänner med han som tog 202'an) fick höra om det så tog dom båten och stack över, fast det var vindar uppåt 13 ms. Det lönade sig - Dom drog runt 10 st har jag för mig med en topp på 40 kg.
Vi stannade kvar på Röst och fiskade torsk. Den enda flundran värd att nämna var en på 17,5 kg som vi fick i veckans första drift. Sen var det stendött inomskärs. Torskfisket på topparna mellan Röst och Vaeröy var dock helt ok.
Har bokat en vecka med Keskitalo nu i Maj på Vaeröy. Ser jag fram emot
Kommentera
-
Ett gäng från CWC fiskade ju på Röst förra året och hade, i alla fall om man ser till vikterna ett kanonfiske efter hälleflundra. Topp på 96 och 72 kg om jag minns rätt.Ursprungligen postat av Jac Visa inläggSka man fiska Hälleflundra så tror jag det finns få ställen som kan mäta sig med Vaeröy. Vi var på Röst i maj förra året. Hälleflundrafisket var otroligt segt och tråkigt samtidigt som vi fick rapporter från Vaeröy om fantastiskt bra fiske. Bl.a. så tog dom ju 202-kilosen samma vecka som vi var där. När våra stug-grannar (danskar och vänner med han som tog 202'an) fick höra om det så tog dom båten och stack över, fast det var vindar uppåt 13 ms. Det lönade sig - Dom drog runt 10 st har jag för mig med en topp på 40 kg.
Vi stannade kvar på Röst och fiskade torsk. Den enda flundran värd att nämna var en på 17,5 kg som vi fick i veckans första drift. Sen var det stendött inomskärs. Torskfisket på topparna mellan Röst och Vaeröy var dock helt ok.
Har bokat en vecka med Keskitalo nu i Maj på Vaeröy. Ser jag fram emot
Hälleflundrafiskare
Kommentera
-
Ok, det var inte dåligt! Då bodde dom inte hos wildwater antar jag. Största wildwater-reggade flundran från Röst vägde 57 kg. Dom 14 största på listan kom upp vid Vaeröy! Kan ju ha lite att göra med att alla duktiga guider var därUrsprungligen postat av BBRF Visa inläggEtt gäng från CWC fiskade ju på Röst förra året och hade, i alla fall om man ser till vikterna ett kanonfiske efter hälleflundra. Topp på 96 och 72 kg om jag minns rätt.
Vår vecka i Maj var ingen höjdare på hälle men det kom igång lite senare hörde jag.
Kommentera
-
Jaja...får väl skylla på svågern då om fisket är dåligt på Röst. Inte alltid att man har vädret med sig för att dra över till vaeröy. Annars får man väl chartra en helikopeter
Tar med de lätta grejorna också, om det blir mkt inomskärsfiske. Kanske man kan bättra på sitt pb för spätta?
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Feskar-Per, 2025-07-26, 16:47
|
4 svar
335 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg