Norgefiskare vart går era resor 2010 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Norgefiskare vart går era resor 2010

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Patrik (Team Poseidon) Visa inlägg
    Vem ska du praktisera hos ?

Det blir hos Lauklines som ligger ute på Kvalöya.

Velkommen til Lauklines Kystferie. Overnatting i rorbu, og et bredt utvalg aktiviteter i vakre nord-norske omgivelser.
    Älskar Sportfiske !

Kommentera

Ursprungligen postat av Gurrinho_Sportfiskaren Visa inlägg
      Det blir hos Lauklines som ligger ute på Kvalöya.

http://www.lauklines.no/
      Okej ingen dålig praktik.
      Team Poseidons hemsida www.teamposeidon.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Patrik (Team Poseidon) Visa inlägg
        Okej ingen dålig praktik.

Precis!

Ska du till dessa områden i sommar?
        Älskar Sportfiske !

Kommentera

Ursprungligen postat av Zelle Visa inlägg
          Du har det för bra du Lidberg. Jag ser fram emot en ny dagbok? Gärna med bilder.

Inhandlat ett nytt spö sedan förra säsongen? Blir det Greys igen.
          Jag har köpt på mig ett 12 lbs nu med. Kan vara rätt skönt med lättare prylar!

Jag ska nog införskaffa en nya kamera, vattentålig. Så det blir lite bilder från min resa. Blir dock bara Helnessund i år igen.

Kankse att man tar en tur till Havöysund nästa år! Bara man får med sig gänget!
          Jag vet att jag har det för bra
          Får se om jag skriver en ny dagbok. Blir inte på norgefiske iallafall. Den sidan är ju tyvärr så mycket skit på nu som du säkert sett. Inte mycket fiskeprat längre utan bara skitsnack och pajkastning. Kan ju skriva här kanske. På denna sidan. Är lite bättre skött och så tror jag att jag kan ladda upp bilder här med.
          Har beställt ett nytt Greys seige 24 lb. Får nog gå ner till min lokala fiskeshopp å kolla om det kommit hem nu.
          12 lb är ett riktigt kul spö. Fick en hälle på ca 10kg i somras på 12 pundaret. Hur kul som helst. Även till storsej är det superkul. Har fått sej upp till ca 15 kg på det. Blir en grym fight på de spöna Superkul. Är nog dock inget stortorskspö skulle jag tro. Men till snabbsimmare är det super. Har mest använt mitt till jiggvevning efter sej.

Kommentera

Ursprungligen postat av Gurrinho_Sportfiskaren Visa inlägg
            Precis!

Ska du till dessa områden i sommar?
            Nä inte i år det blir Söröya 2 nya veckor. Sen har vi varit där nu 3 år på raken så det är dags för nya jaktmarker och då är det Tromsö

Kommentera

Det blev en ändring i vår resa det blir Havöysund 1 vecka med start den 1:a juni och vi kommer att rikta fisket efter hälleflundran hoppas även få en riktigt stor rödspätta. Vi provar även att åka bil upp i år kan vara en upplevelse

Kommentera

Vi åkte bil ifjol och visst det är långt! Men bekvämt att få med alla prylar och en fantastisk natur i Finnmark.

Kommentera

I sommras blev det en vecka i Refneshagen/fevåg utanför trondheim..
                  Vi var åtta pers och betalade totalt 1800 kr per skalle då är allt inräknat..stuga, båtar, bensin till båtarna, bensin från falun-Norge, mat samt lite snacks..

Blev en väldigt lyckad resa med mycket torsk, sej, mackrill, sill, uhr, småhajar, flundror..

Jag rekomenderar er att åka till detta ställe! kanonbilligt, bra service och trevlig miljö..
                  Kolla gärna in deras hemsida: http://home.online.no/~inhaarbe/index.htm

Kommentera

Vi tänkte ta en runda till Eidebrygga på ön Senja i juli. Någon som vet hur fisket är där? Vi var en runda utanför Trondheim förra året men fick inte så mycket fisk så vi tänkte att det kanske är ett säkrare kort med Senja istället....

Kommentera

Lofotten

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Feskar-Per, 2025-07-26, 16:47
                      4 svar
                      314 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Peter B
                      av Peter B

Startad av Havetsgäddkonung, 2025-12-28, 20:11
                      0 svar
                      75 visningar