Ska ni resa med NSA läs det först! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ska ni resa med NSA läs det först!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ska ni resa med NSA läs det först!

Resan Söröya dröm eller mardröm
    vi var i alla fall ett gäng på fyra personer Jag Patrik, Sven Peter och spinken Fredrik som skulle upp 17/8 i förhoppningar om stor fisk både de stora platta och öns omtalade torskar stod på schemat. Drömt och fixat med tackel många långa samtal mellan varandra om tacket vikter finnas jiggarn hade blivit till långa samtal med ett hjärtligt förtryck i gänget vilket självklart lede till usel packning och betalning för övervikt. Men vad fan ska de up så ska de.

För den som är intresserad av utrustning vad hade med alldels för mycket var kommer en lite rapport senare om det i fisket.

Vi börjar med början av trippen, taxin var bokad så den skulle hämta upp var av oss så vi skulle hinna med flygget och ha gott tid på oss på flyggplatsen . Incheckning och klara som vi skulle ställde vi oss för att vänta i den oändliga kön till att lämna i bagaget. Då börjar hälvetet. SAS band har fastnat och vi väntar in i det sista på att få vår packning med flygget. Springer sen upp för sent så både våra saker och vi är kvar i Köpenhamn när flygget lyfter.
    sen börjar vi lacka och vi inser att verken vi eller våra fiske saker kommer med och vi blir allmänt arga och frustrerade ska vi nu inte fiska för att SAS klabbat till allt. Vi yrar nu runt svettiga och frustrerade över hur fan vi ska ta till Oslo.
    Vi ringer och får till slut tag på fiskeguiden Jimmy som inte har något bra tips.( Här prtar Jimmy om att ersätta oss för taxi i norge mm vilket inte sker men det ska vi prata om på plats med Jimmy säger han) Vi inser att vi inte hinner med flygget från Oslo till Alta och bokar vara detta i hopp om att vi i alla fall ska få se dessa pengar senare.( Dom pengarna går tillbaka till Jimmys bolag men han säger att det inte är några pengar fast flybolaget säger det) Nu är det verkligen kris resan båten stugan är ju betalt och har kostat mer än 40000 tillsammans. Vi måste komma iväg. Försöker få mer tips av ägaren på förtaget Jimmy men det är lönlöst.
    Knäckta ledsna och frustrerade sitter vi mitt på flyplatsen och undrar hur fan det ska gå till. Vi träffar en vänlig dam från SAS som försöker hjälpa oss. Där finns ett flyg med 3 platser med bra anslutning med ett SAS plan till Alta. Men som sagt vi är 4 stycken men där är inget annat att göra så en av oss får en standby billjet och vi får tålmodigt stå vid gaten och vänta.
    Turen vände och S fisk åka första klass så nu var vi i alla fall på väg till Oslo. Biljeten från Oslo fick vi avbeställa och köpa en Oslo /Alta om än lite fattigare var vi i alla fall på väg mott stor torskarna och öns jätteflundror.
    När vi landar i Alta visar det sig att där inte är någon som möter oss, vi har haft sporadisk kontakt med campen men ingen där! Så vi får ta en taxi från Alta till färjeläget vilket gör ett håll i plånboken på 3200Norska kronor.

Till slut når vi den komiska färjan som ska ta oss till ön! Ett glädje besked är i alla fall att en bil eller buss ska möta upp oss på andra sidan och köra oss till campen. Så mycket fattigare men med hopp om att snabbt komma ut och fiska har irritationen sakta lagt sig.
    Men nej inte är det slut än. Vår båt är ute på fiske med ett annat gäng med tre personer! En båt var tydligen sönder och då är det gänget som är 3 man som får att den mindre reservbåten( står klart och tydligt i papperna). Vi bestämde oss för att skita i fisket till dagen efter arga och trötta.
    På morgonen går vi oss ut på båt jakt efter många timmars letande efter en lite guid hittar vi den vi tror kan hjälpa oss i alla fall. Vi ser grejen som sol klar vi ska ha den båten vi bokat. Men de som är höljda och skriker mest verkar vinna så då försöker guiden i smyg få oss att skriva på papper till den mindre båten trotts vi betalt och är fyra personer och ska ha den utlovade båten.

(Jimmy som äger campen lova när vi prata med honom från Oslo flyggpalts att vara på plats så vi kunde diskutera ersättning mm vi boka trotts allt av flygget som han får tillbaka pengar för sen fick ta en taxi för ca 3000norska. Men han var inte på plats vilket han lova han hade rest hem vilken att visste att han skulle när vi prata med honom! Vill påpeka att det verkar var vårt eller Jimmys fel att SAS klabba till det men hade hela resan varit bokad med samma resebolag hade det inte blivit några problem)

Det tog oss halv dagen och skrik och bråk med väldigt otrevliga guider innan vi fick rätt båt och kunde ge oss ut på fiske alltså en kväll och ett morgonpass borta pga inkompetent personal. En person som förvisso hade guide jacka säger nu Jimmy att han var där som gud men så var inte fallet han var betalande gäst som egentligen skulle ha mycket med sig till butiken men det hade denne glömt.
    Så med andra ord knappt mörlighet att komma åt shoppen man skulle ha tur att träffa på någon då båda guiderna va ute på samma båt i 18+ timmar vilket är trevligt för alla utom dom som behöver något. Tex söndrighyr rulle och behöver ny. Då detta pågick hela tiden missa man massa fiske tid på att försöka pricka in tider då de gick att få tag på guiderna. Att få någon info tips eller hur elektroniken fungera var praktiskt taget omöjligt.
    För den erfarna går det okej att after ett tag få rätt på sakerna men för den som inte kan något från början är det ju praktiskt taget omöjligt. Hur van man än är så är det ju inte säkert man har arbetat med samma lod och plotter tidigare och därför är en snabb instruktion ett måste. Personligen förlora vi massa tid på att lära oss plottern.

Angående inkompetent personal så var det ju så att man inte fick någon visning av elektronik eller hur annat fungera i båten var saker fans mm. Flera båtar var i det närmaste obrukbara får långturer. Våra stugvänner fick köra en silver där VHF inte fungerade men det togs med en nya salt och fixades inte på hela vecka. (Hur var det nu med säkraste hyrbåtarna i Norge detta liknar ju ingen ting detta påpekas var det men inget händer deras gasreglas som hängde och svaja fick de i alla fall fixat efter 3 dagar) Vår fungerade inte tankmätaren på, nödblossen låg förstörda i 30 cm vatten. En hel del på andra båtar vi såg var förstöra spjut oanvändbara hugkrokar trailers utan rep och det samma med spjut. Båtarna är grovt efter satta. Sen vem fan sätter in ett marin batteri i en sådan båt med så mycket elektronik! Bra båt och fiska från i övrigt så länge man ligger still men fan inget att köra i sjön med hur van man än är och hur mycket man än jobbar med gass och ratt.
    Sen att ens låta folk köra utan vhf i sådana vatten är ju otroligt
    En till grej med granens silverbåt var att gasreglaget hängde löst halva vecka det fixa dem men ej VHF en det känns ju inte så viktigt vid långa turer i Nordnorge (skandal)

En annan sak som var extremt dåligt var mörligheten att få tag på personal till shoppen kanske behöver man handla någon extra krok eller få hjälp med sin hyrutrustning. Ja just det en av oss skulle hyra spö och det tog en och en halv dag! Dag två innan han fick tag på den.
    Då där aldrig fans någon att få tag på då guidebåten var ute vilken den oftast är så får man se det som ren tur att få tag på någon. Visst den ena var praktikant så han kunde inte köra båten själv. Men då borde han i alla fall kunna ha hand om shopen i alla fall varannan dag och åka på fiske när det passar. Otroligt dåligt har aldrig varit med om sämre service på ett likande ställe. Vet man att det finns saker att köpa så har man ju lättare packning då man tror sig kunna köpa pilkar och lite annat på stället. Samt har man bokat hyr spö är det ju roligt att kunna få tag på det.
    Angående guide 3 som Jimmy pratar om var han där som betalande gäst och hade glömt sina nycklar hemma. Så var det med det han kunde inte göra något

När vi väl fått ordning på grejerna så vänta oss ett trevligt fiske här kommer några bilder från det!
    Ett tips bara för er som ska åka ditt bo inte i stuga och ta med egna sängkläder då det inte fans det eller handukar så det räckte till alla! Ett get gasolkök kan med vara en idé då det är svårt att lagga mat 6 pers på två plattor och en halv fungerande ugn.
    Stugorna får betygget 3 jiggar av 10
    Servicen får 1 sliten fladen jigg av 10 möjliga storm
    Fisket som jag ska skriva om snart får 7 jiggar av 10 möjliga

För att det inte bara ska vara gnäll vilket det är i mån och mycket både hur de behandlar sina kunder båda under och efter resan så får man säga att allt som allt var det en lyckad resa med en del pbn Hälle till mig på 37,5 Hälle till Fredrik på 25,6 massa regkoljer upp till 4-5 kilo finna katter runt 5-6kilo Rödspätta 1,7 sandskädda 1+ kilo. Sej min 8,5 Fredriks 6,5
    Mängder med torsk 5-10 speciellt sista dagen då det var fisk i den stl från 60m upp till 1 meter under båten.
    Sen såg vi massa fint i naturen brugd, vikval och så klart tumlare i massor.
    Detta väger ju så klart en del upp i besvikelsen. Kommer nog åka med nordic sea angling igen. Men då till en av dom nyare platserna. Inte för att jag gillar hur de behandlar kunder utan för dom har ok båtar på bra platser.
    Men jag skulle aldrig rekommendera någon som inte har stor vana vid båtar och havsfiske från små båtar att åka med dessa turer finns bättre ställe med bättre service för dessa . Sämre servis rena lögner och eftersatt het får man ju faktiskt leta efter.
    Sen kommentarer om att ni killar kan ju navigera utan plotter om det skulle hända något haha ja visst kan vi det men fan inte utan sjökort 
    Detta är inte för att ställa till bråk utan för att få fram hur saker kan och förhoppningsvis inte fungerar så vanligt viss.
    Har skrivit detta för ingen annan än jag verkar vara vilig att göra det! Alla sportfiskare i Sverige känner ju varandra mer eller mindre speciellt havsfiskare så sånt här måste upp till ytan. Så nu är man väl ovän med alla rövslickare men vet ni vad jag har ryggen rack och slipper springa runt med brun näsa.

Mvh Patrik. Svara gärna på frågor! Finns mer att skriva men tycker detta ger en bra finger vissning om hur det kan gå till)
    p_johannesson@hotmail.com
    Ps för allt det vill dom ge oss 500:- till nya resa men klart bättre än inget. Men inte alls så det lätt. Sen annat som bara är kosntigt jag inte tagit med.

Skandal.

Eller inte?...
    Senast ändrad av Bowen; 2010-09-25, 07:42.
    Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
    &

Fiskesnacks AbborrFemma 2020
    ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
    Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

-Okänd

Kommentera

Fan blev stressad i hjärnan och orolig i magen när jag läste din mardröm.
      Vilken jävla skandal.

Tyvärr verkar det höra till vanligheterna att dom "seriösa" aktörerna gärna snackar mycket. Men när man väl är på plats saknas guider och annat som skulle ingå i priset osv. Har hört det mer än 3 gånger om vi säger så.

Det är en av anledningarna till att jag inte har sparat ihop pengar och taggat till Kola för öringfiske. Alltså osäkerheten vad man får och inte får.

TUR att fisket var bra.
      http://www.silverbums.com

Kommentera

Hej,

Om vi börjar med resan så skall vi som researrangör se till att det är minst 2 timmar till nästa flight i Oslo, vilket uppfylldes med råge.
        Jag vet inte hur lång tid innan ni var på flygplatsen i Kph, men helt klart så måste man ta i beräkningen för köer etc.

Att köerna var längre än normalt har vi som researrangör svårt att stå som ansvarig för. Det brukar förövrigt vara långa köer på Köpenhamns flygplats på morgonen...
        Anledningen till att vi använde oss utav 2 olika flygbolag är att Norwegian inte hade någon morgonflight till Oslo under några veckors tid, sommartid. Vi går inte heller ut någonstans i broschyr eller på internet där vi garanterar flyg med Norwegian, även om vi i möjligaste mån försöker använda oss utav dem, då de har bäst bagagevillkor.
        Ni informerades om flyget i god tid före resan och hade då inga anmärkningar på detta.
        När jag fick informationen utav er att ni missat resan så var jag på väg hem från Söröya och jag ringde er säkert minst 5 ggr under denna dag, med förslag på lite olika lösningar och jag preliminärbokade bl.a hotell i Öksfjord etc. åt er, om ni inte skulle lyckas att komma upp samma dag.
        Jag sa absolut INTE att jag fanns på plats på Söröya när ni skulle komma upp, vilket du skriver nedan!
        Jag nämnde också att vi tar diskussionen om ev. ersättning efter er resa då jag inte ville att vi skulle bli oeniga och som då kanske påverkat er upplevelse på Söröya negativt. Men, redan i det skedet så sa jag också att jag inte kunde se att Nordic Sea Angling hade något ansvar att köerna var längre än vanligt och den tiden ni hade beräknat i Kastrup inte räckte till. Trots detta så har Nordic Sea Angling kompenserat er av ren Goodwill med sammanlagt 5832 SEK, bestående av transport Hasvik-Sörvaer, krediterade fakturor på hyrutrustning samt inköp av fiskebeten och rabatter på en. ev. framtida resa. Den första utav er som tog kontakt med mig via telefon för några dagar sedan var mycket nöjd med denna uppgörelse och tackade mig för detta. Person nr 2. i ert gäng utav er 4 personer som missade flyget skickade mig ett sms för några dagar sedan och tackade för uppgörelsen och verkade vara mycket nöjd med sin resa.
        Om ni själva avbokat flygbiljetterna mellan Oslo-Alta den 14/7 så skall skatterna och flygplatsavgift betalas tillbaka, detta utgör ca. 100-170 SEK/person. Jag kan inte se i min "agentportal" att detta är avbokat eller återbetalt till mig, men jag har ställt frågan vidare till min kontaktperson på Norwegian. Givetvis så skall jag kompensera er med detta belopp också om så är fallet.

Nu till "problemet" med båtarna,
        Er bokning sköttes av en förra detta guide till Nordic Sea Angling som hade samlat ihopa 12 gäster som skulle ha 2 hytter och 3 Arronetbåtar. Nordic Sea Angling har valt att ta betalt per person i stället för per hytte och båt. Detta för att göra det enklare för enkelpersoner och tvåmannagäng att kunna följa med på dessa resor. Blir man mindre än 4 personer i båten så får man då vara beredd på att betala ett "båttillägg". Ett litet tag innan er avresa så avbokade en person i ert gäng sin resa vilket medförde att ni "bara" blev 11 personer och då således 3 man i en av båtarna. Strax innan ni anlände så hade vi tyvärr haft ett missöde där några av gästerna kört på grund och ödelagt motorn. En ny motor beställdes omgående, men hann inte komma upp tills ni skulle ha båten. Vi fick därför besluta oss att använda oss utav reservbåten, vilket är en Silver Eagle med 115 hkr motor. Alltså ingen dålig båt...
        Men, jag tog också kontakt med er kontaktperson (före detta guiden) och frågade honom om ni ville ha 3 Arronetbåtar mot ett "båttillägg" eller 2 Arronetbåtar + 1 Silver Eaglebåt som är beräknad för 3 man och då skulle ni slippa den här extrakostnaden. Han skulle konsultera med er i gruppen och återkom senare till mig med ett tydligt besked att ni tog det senare alternativet för att slippa extrakostnaden. Detta finns det flera vittnen till...
        Dagen efter så ringdes jag upp utav några av er (troligtvis dig) där ni förklarade att ni absolut inte accepterade detta utan skulle ha en Arronetbåt. Då hade vi gett bort den sista Arronetbåten till den grupp som anlände dagen efter er och kunde således inte ta den ifrån dom i det läget. Ni hade således en valmöjlighet att välja från början och sedan om kommunikationen er sinsemellan inte var så god, det får stå för er. När ni kom upp till anläggningen sent på kvällen så hade ni (eller delar av er..) varit väldigt otrevliga mot guiderna och vägrat acceptera lösningen med båten vilket er "kontaktperson" hade godkänt till mig efter han sagt han konsulterat detta med er. Att ni då missade fisketid skulle jag vilja påstå är ert eller er kontaktpersons fel.
        Är medveten om att Vhf-radion var sönder på just den båten (Silverbåten) då den sista reserven nyligen använts till en annan båt. Vi hann inte få upp någon ny under er vecka. Nu är det så att utav de ca. 700 fiskecamper som finns i Norge så tror jag att vi är dom enda som har vhf-radios i båtarna. Det är dessutom väldigt god mobiltäckning utanför Söröya vilket också borgar för säkerhet. Vi kommer också till nästa säsong att titta på att installera AIS sändare på alla båtarna så att vi kan följa er över internet. Att du skriver att det är otroligt att man vågar folk köra utan vhf-radio, då tycker jag att du hårddrar det lite, även om vi tar säkerhet på stort allvar....
        För mig låter det som helt otroligt att varken huggkrokar, tailar, spjut eller något annat inte skulle vara i sin ordning. Vi har reservutrustning av i stort sett allting, så det borde ni påtalat för guiderna.

Och då till guiderna. Eddie som var guide och Johan som var praktikant, de har högsta förtroende från mig. Johan kommer förövrigt att vara campansvarig/guide för Söröya nästa år. Att de inte skulle vara serviceminded är en gåta för mig...
        Har pratat med Eddie om detta och när det gällde instruktion av båtar etc. så fanns det någon form av uppgörelse med er kontaktperson som tidigare jobbat som guide för oss under en ganska lång tid att han skulle ta hand om sin grupp. Ni hade också ringt ett antal ggr när ni behövde saker i shopen till guiderna som omedelbart hade kommit och öppnat för er oavsett tid på dygnet. Vid ett tillfälle dock sa Eddie så hade de inte haft möjlighet att öppna shopen då både Eddie och Johan var ute på sjön, vilket ni då också på plats hade kritiserat och sagt att det var för djävligt att båda 2 guiderna var ute samtidigt. Som praktikant så kan man inte bara stanna på land om man vill lära sig yrket. Man kan givetvis ha ännu mer personal, men då skulle priserna på resorna vara ännu högre och mitt intryck är att det fungerar väldigt väl med den personalen vi har i dag. Ni hade telefonnummer till guiderna och ni kunde nå dem när som helst.

När det gäller sängkläder och handdukar så skall det inte varit någon "bristvara" enligt Christoffer på Gjestehuset som har hand om detta. Givetvis så kan det missas att läggas ut på respektive boende/säng, men då kan man givetvis bara att ta kontakt med personalen på puben eller guiderna så hade detta löst sig.
        Vi på Nordic Sea Angling strävar alltid efter att göra våra gäster 100% nöjda, men jag är också medveten om att det inte alltid är så lätt då man har faktorer som väder och fiskelycka som vi inte kan påverka.
        Men, sen så finns det tyvärr gäster (ett väldigt fåtal) som man aldrig kan göra nöjda och som klagar för klagandets skull.....

Som avslutning så vill jag säga att jag tycker att det är tråkigt att ni/du har haft en dålig upplevelse hos Nordic Sea Angling, men jag är också besviken på ditt sätt att kritisera, som i flera fall består av rena lögner...

Ni verkar dessutom ha väldigt olika uppfattningar i er grupp på 11 personer om resan och t.om. i ditt eget båtlag där har i alla fall 2 man utav er 4 som missade flyget fått en helt annan uppfattning av resan och uppgörelsen (goodwill) än vad du har.

Mvh/Jimmy Andersson
        Nordic Sea Angling AB

Kommentera

Svar från NSA Jimmy

Hej,

Jag kan givetvis inte hindra dig från att publicera detta på olika forum, men jag kommer givetvis att bemöta kritiken som i stora drag är helt felaktig!!!
          Om vi börjar med resan så skall vi som researrangör se till att det är minst 2 timmar till nästa flight i Oslo, vilket uppfylldes med råge.
          Jag vet inte hur lång tid innan ni var på flygplatsen i Kph, men helt klart så måste man ta i beräkningen för köer etc.

Att köerna var längre än normalt har jag som researrangör svårt att stå som ansvarig för. Det brukar förövrigt vara långa köer på Köpenhamns flygplats på morgonen...
          Anledningen till att vi använde oss utav 2 olika flygbolag är att Norwegian inte hade någon morgonflight till Oslo under några veckors tid, sommartid. Vi går inte heller ut någonstans i broschyr eller på internet där vi garanterar flyg med Norwegian, även om vi i möjligaste mån försöker använda oss utav dem, då de har bäst bagagevillkor.
          Ni informerades om flyget i god tid före resan och hade då inga anmärkningar på detta.
          När jag fick informationen utav er att ni missat resan så var jag på väg hem från Söröya och jag ringde er säkert minst 5 ggr under denna dag, med förslag på lite olika lösningar och jag preliminärbokade bl.a hotell i Öksfjord etc. åt er, om ni inte skulle lyckas att komma upp samma dag.
          Jag sa absolut INTE att jag fanns på plats på Söröya när ni skulle komma upp, vilket du skriver nedan!
          Jag nämnde också att vi tar diskussionen om ev. ersättning efter er resa då jag inte ville att vi skulle bli oeniga och som då kanske påverkat er upplevelse på Söröya negativt. Men, redan i det skedet så sa jag också att jag inte kunde se att Nordic Sea Angling hade något ansvar att köerna var längre än vanligt och den tiden ni hade beräknat i Kastrup inte räckte till. Trots detta så har Nordic Sea Angling kompenserat er av ren Goodwill med sammanlagt 5832 SEK, bestående av transport Hasvik-Sörvaer, krediterade fakturor på hyrutrustning samt inköp av fiskebeten och rabatter på en. ev. framtida resa. Den första utav er som tog kontakt med mig via telefon för några dagar sedan var mycket nöjd med denna uppgörelse och tackade mig för detta. Person nr 2. i ert gäng utav er 4 personer som missade flyget skickade mig ett sms för några dagar sedan och tackade för uppgörelsen och verkade vara mycket nöjd med sin resa.
          Om ni själva avbokat flygbiljetterna mellan Oslo-Alta den 14/7 så skall skatterna och flygplatsavgift betalas tillbaka, detta utgör ca. 100-170 SEK/person. Jag kan inte se i min "agentportal" att detta är avbokat eller återbetalt till mig, men jag har ställt frågan vidare till min kontaktperson på Norwegian. Givetvis så skall jag kompensera er med detta belopp också om så är fallet.

Nu till "problemet" med båtarna,
          Er bokning sköttes av en förra detta guide till Nordic Sea Angling som hade samlat ihopa 12 gäster som skulle ha 2 hytter och 3 Arronetbåtar. Nordic Sea Angling har valt att ta betalt per person i stället för per hytte och båt. Detta för att göra det enklare för enkelpersoner och tvåmannagäng att kunna följa med på dessa resor. Blir man mindre än 4 personer i båten så får man då vara beredd på att betala ett "båttillägg". Ett litet tag innan er avresa så avbokade en person i ert gäng sin resa vilket medförde att ni "bara" blev 11 personer och då således 3 man i en av båtarna. Strax innan ni anlände så hade vi tyvärr haft ett missöde där några av gästerna kört på grund och ödelagt motorn. En ny motor beställdes omgående, men hann inte komma upp tills ni skulle ha båten. Vi fick därför besluta oss att använda oss utav reservbåten, vilket är en Silver Eagle med 115 hkr motor. Alltså ingen dålig båt...
          Men, jag tog också kontakt med er kontaktperson (före detta guiden) och frågade honom om ni ville ha 3 Arronetbåtar mot ett "båttillägg" eller 2 Arronetbåtar + 1 Silver Eaglebåt som är beräknad för 3 man och då skulle ni slippa den här extrakostnaden. Han skulle konsultera med er i gruppen och återkom senare till mig med ett tydligt besked att ni tog det senare alternativet för att slippa extrakostnaden. Detta finns det flera vittnen till...
          Dagen efter så ringdes jag upp utav några av er (troligtvis dig) där ni förklarade att ni absolut inte accepterade detta utan skulle ha en Arronetbåt. Då hade vi gett bort den sista Arronetbåten till den grupp som anlände dagen efter er och kunde således inte ta den ifrån dom i det läget. Ni hade således en valmöjlighet att välja från början och sedan om kommunikationen er sinsemellan inte var så god, det får stå för er. När ni kom upp till anläggningen sent på kvällen så hade ni (eller delar av er..) varit väldigt otrevliga mot guiderna och vägrat acceptera lösningen med båten vilket er "kontaktperson" hade godkänt till mig efter han sagt han konsulterat detta med er. Att ni då missade fisketid skulle jag vilja påstå är ert eller er kontaktpersons fel.
          Är medveten om att Vhf-radion var sönder på just den båten (Silverbåten) då den sista reserven nyligen använts till en annan båt. Vi hann inte få upp någon ny under er vecka. Nu är det så att utav de ca. 700 fiskecamper som finns i Norge så tror jag att vi är dom enda som har vhf-radios i båtarna. Det är dessutom väldigt god mobiltäckning utanför Söröya vilket också borgar för säkerhet. Vi kommer också till nästa säsong att titta på att installera AIS sändare på alla båtarna så att vi kan följa er över internet. Att du skriver att det är otroligt att man vågar folk köra utan vhf-radio, då tycker jag att du hårddrar det lite, även om vi tar säkerhet på stort allvar....
          För mig låter det som helt otroligt att varken huggkrokar, tailar, spjut eller något annat inte skulle vara i sin ordning. Vi har reservutrustning av i stort sett allting, så det borde ni påtalat för guiderna.

Och då till guiderna. Eddie som var guide och Johan som var praktikant, de har högsta förtroende från mig. Johan kommer förövrigt att vara campansvarig/guide för Söröya nästa år. Att de inte skulle vara serviceminded är en gåta för mig...
          Har pratat med Eddie om detta och när det gällde instruktion av båtar etc. så fanns det någon form av uppgörelse med er kontaktperson som tidigare jobbat som guide för oss under en ganska lång tid att han skulle ta hand om sin grupp. Ni hade också ringt ett antal ggr när ni behövde saker i shopen till guiderna som omedelbart hade kommit och öppnat för er oavsett tid på dygnet. Vid ett tillfälle dock sa Eddie så hade de inte haft möjlighet att öppna shopen då både Eddie och Johan var ute på sjön, vilket ni då också på plats hade kritiserat och sagt att det var för djävligt att båda 2 guiderna var ute samtidigt. Som praktikant så kan man inte bara stanna på land om man vill lära sig yrket. Man kan givetvis ha ännu mer personal, men då skulle priserna på resorna vara ännu högre och mitt intryck är att det fungerar väldigt väl med den personalen vi har i dag. Ni hade telefonnummer till guiderna och ni kunde nå dem när som helst.

När det gäller sängkläder och handdukar så skall det inte varit någon "bristvara" enligt Christoffer på Gjestehuset som har hand om detta. Givetvis så kan det missas att läggas ut på respektive boende/säng, men då kan man givetvis bara att ta kontakt med personalen på puben eller guiderna så hade detta löst sig.
          Vi på Nordic Sea Angling strävar alltid efter att göra våra gäster 100% nöjda, men jag är också medveten om att det inte alltid är så lätt då man har faktorer som väder och fiskelycka som vi inte kan påverka.
          Men, sen så finns det tyvärr gäster (ett väldigt fåtal) som man aldrig kan göra nöjda och som klagar för klagandets skull.....

Som avslutning så vill jag säga att jag tycker att det är tråkigt att ni/du har haft en dålig upplevelse hos Nordic Sea Angling, men jag är också besviken på ditt sätt att kritisera som i flera fall består av rena lögner...

Vad är lögn?

Vi va 4 och åkte inte Silver det var några andra,.. Han du pratar om har inte med oss att göra! Skrev det om silvern för dom som åkte den va inte nöjda och ville lägga till pengar men det fanns ingen båt.

Väder och vind och fiske lycka kan ni inte styra över det är ju klart!

Visst hade vi tele till Guiderna som gick att nå ibland men som jag skrev tidgare gick det nästan alldrig och få tag på dom då båda va ute i samma båt hela tiden! Vi kan ju inte gissa och sitta och vänta i land 20 timmar på att dom sak va där på samma gång.

Tror inte du riktigt fattar var vi missa flygget det var sas från köpenhamn vi missa. Var där i god tid och sas tog på sig felet för det var deras system som gått åt helevet. Men du vill hela tiden vrida det til att det har varit vi som va sena! Men så var det inte. Efter som det var med olika bolagg kunde de inte stå för flyget Oslo-Alta

Sen har vi inte varit otevliga eller godkännt någon båt alls. Vi skulle föst utan probem få en men sen kom våra stugvänner och börja bråka om att de som va tre trotts allt skulle ha en stor båt. Sen snurra deta på och det var er sk betalnde guid som bestämmt hur det skulle va. Men deta blev till slut rätt och ska inte ta en halv dag att reda ut. Om en av oss efter en halv dag av bråk hyer röswten är det väl inte så konstigt.

Sen var va du när du skulle prata med oss när vi kom upp. Du visste ju att du va på väg hem då?

Pinsammt att du verkar tro att vi är dumma som missar ett flyg för långa köer vi var där i god tid och vet att det är så. Men som sagt hela deras system, med väskor billjeter mm låg nere i 1.5 timmar så vi han inte med och det är inte vårt fel.

Vad hjälper ett tele till guderna om man inte kan träffa dom på 15 timmar ocgh tex bytta hyr rulle! Finns inget vetigt i dina svar alls ju. Tänk gärna efter vad som är fel och rätt!

Frågar igen vad är lögn? Var du där?
          Senast ändrad av Havsfiskenytt.Patrik; 2010-09-24, 14:28.

Kommentera

Hej igen,

Lögnerna är att bl.a att du påstår att jag hade sagt jag skulle finnas på plats när ni kom. Jag var på resandes fot hem, men ni har kanske missuppfattat och trodde att jag var på väg upp till Söröya, då jag också fick förklarat för er att jag inte kunde vara tillgänglig under just den tiden jag satt på flyget. Du framhåller det också som att jag inte engagerade mig i ert problem, vilket också är en ren lögn! Jag ringde er minst 5ggr under denna dag (troligtvis ännu fler ggr) samt då er kontaktperson, guider osv. Du skriver också att ni blev förvånade att ingen på campen mötte upp er i Alta. När jag väl fått besked från er att ni kommit med ett nytt flyg så avbokade jag hotellet i Öksfjord, ordnade en transport mellan Hasvik-Sörvaer samt frågade er om jag skulle sköta bokningen av en taxi till er mellan Alta-Öksfjord. Ni svarade då att ni själva kunde ordna taxin på plats när ni kom fram eftersom jag också informerade er om att vi inte hade några rabatterade priser på taxin. Ytterligare en lögn är att du skriver att vi bara kompenserat er med 500 SEK. Du vet själv att jag har betalt transporten mellan Hasvik-Sörvaer, krediterat hyrutrustning för 3 utav er, krediterat för fiskebeten inköpta på plats samt gett er rabatterat pris på ny resa om ni önskade. Detta var inte för att jag behövde göra detta utan av ren goodwill som tacksamt har tagits emot utav minst 2 st utav er. Uppdelningen av båtlag inom er grupp och vem som skulle ha Silverbåten kan jag som researrangör inte påverka utan får hänvisa till den kontaktperson i ert gäng som höll i bokningen. Att guiderna inte skulle hjälpa er så att ni skulle få tag i er hyrutrustning eller kunna köpa beten i shopen är också ren lögn. Du skriver också att de fiskade 18-20 timmar om dagen under hela veckan, vilket i sig själv säger att det är ännu en lögn från din sida...

Kommentera

Ursprungligen postat av NSA Visa inlägg
              Hej igen,

Lögnerna är att bl.a att du påstår att jag hade sagt jag skulle finnas på plats när ni kom. Jag var på resandes fot hem, men ni har kanske missuppfattat och trodde att jag var på väg upp till Söröya, då jag också fick förklarat för er att jag inte kunde vara tillgänglig under just den tiden jag satt på flyget. Du framhåller det också som att jag inte engagerade mig i ert problem, vilket också är en ren lögn! Jag ringde er minst 5ggr under denna dag (troligtvis ännu fler ggr) samt då er kontaktperson, guider osv. Du skriver också att ni blev förvånade att ingen på campen mötte upp er i Alta. När jag väl fått besked från er att ni kommit med ett nytt flyg så avbokade jag hotellet i Öksfjord, ordnade en transport mellan Hasvik-Sörvaer samt frågade er om jag skulle sköta bokningen av en taxi till er mellan Alta-Öksfjord. Ni svarade då att ni själva kunde ordna taxin på plats när ni kom fram eftersom jag också informerade er om att vi inte hade några rabatterade priser på taxin. Ytterligare en lögn är att du skriver att vi bara kompenserat er med 500 SEK. Du vet själv att jag har betalt transporten mellan Hasvik-Sörvaer, krediterat hyrutrustning för 3 utav er, krediteratför fiskebeten inköpta på plats samt gett er rabatterat pris på ny resa om ni önskade. Detta var inte för att jag behövde göra detta utan av ren goodwill som tacksamt har tagits emot utav minst 2 st utav er. Uppdelningen av båtlag inom er grupp och vem som skulle ha Silverbåten kan jag som researrangör inte påverka utan får hänvisa till den kontaktperson i ert gäng som höll i bokningen. Att guiderna inte skulle hjälpa er så att ni skulle få tag i er hyrutrustning eller kunna köpa beten i shopen är också ren lögn. Du skriver också att de fiskade 18-20 timmar om dagen under hela veckan, vilket i sig själv säger att det är ännu en lögn från din sida...
              Okej det va inte mig du hade tele kontakt med men han du prata med sa hela tiden att du va på plats när vi kom och skulle prata om det då. KAn det va så att de fått mest kompensation dom andra två efter som det bara gälde räkningen från shopen. Sen efter som du inte va på palts så verkar du inte veta alls hur det med båtarna gick till det sluta i alla fall med en halvdags fiske borta. Inte ditt fel mest nitiska folk som ville ha ¨år båt i stället fast dom var tilldlead en annan för dom var 3 st. Tilldelade av den peson du nämnt men sen orka inte guiderna bråka mer med dom och försökte få oss att skriva på paprena till annan båt. fan vad jag skriver man orkar inte rätta till. Blir ju orättvist om någon får 500:- och en rabbat på resa och en 1400:- eller hur det blir... Samma öda för alla ju!

Jo de första dagarna gick det ehj att få tag på guiderna och jo de var ute på 18 timmars pass vilket är roligt för dom. Sen skulle man ha tur om man fick tag på dom så nej där ljuger jag inte Jimmy.
              Angående transoprten har jag väl sagt att vi blev hämtade så var ljuger jag där.
              Sen sliverbåten ska till den gruppen som är 3 står det och allt och alla va klara med det. Sen va någon (inte från oss 4 ) Uppe och bråka med guiden då skulle vi helt plötsligt bytta till silvern i stället trotts vi va 4 och allt va klart. Så vi blev av med en halv dag på deta sättet som va klart och självklart från början. nHur kan du kalla det ren lögn att det inte gick att köpa bete de första dagarna och några dagar till. Det är ju fakta. Tycker du är snabb och säga att man ljuger när du uppenbart ej var på lats själv och inte verkar ha en anning om vad som hänt.

Ja du verkar ju va en trevlig prik
              Senast ändrad av Havsfiskenytt.Patrik; 2010-09-24, 15:02.

Kommentera

Vi kan nog hålla på här hela dagen Patrik och kasta skit på varandra, men jag tror inte vi kommer någon vart. När det gäller indelningen av vem som skulle ha vilken båt så får det ansvaret läggas på den personen som hållt i bokningen. Jag har fått alla namn och adresser utav honom och ni skulle dela hytter och båtar. Rimligtvis så antar man då att ni känner varandra, vilket det framstår från dig som att ni inte gör...
                När "båtproblemet" uppstod så kan jag inte göra något annat än ta kontakt med han som bokat och han återkommer senare efter vad han säger konsulterat med er. Då bestäms det att ni väljer ett av alternativen och sedan vem som skall ha vilken båt i gruppen, det kan inte jag som researrangör gå in och styra.
                Jag är övertygad om att merparten av våra resenärer som träffat Eddie eller Johan där uppe i år skulle bedöma dem till att vara väldigt serviceminded.
                Avslutningsvis när det gällde "Goodwillersättningen" så nämnde person nr 1 som var nöjd med uppgörelsen att ni andra 3 personerna kunde fördela ersättningen sinsemellan trots att det var lite olika belopp på era fakturor. När jag sedan pratade med dig i telefon så bestämde vi att jag skulle ge 2 st utav er rabatt på en ny resa som du sa du var intresserad av, så att ersättningsnivån skulle bli ungefär lika för alla. Detta beroende på att ni inom gruppen inte var helt överens med varandra.
                Jag kan i ärlighetens namn inte förstå heller hur du kan vara intresserad av att boka en ny resa med NSA, när du är så missnöjd med vår service??
                Önskar dig i alla fall en trevlig helg!

Kommentera

Nej vi kännde inte varandra. Det med båten hade varit snabbt fixat om man bara gått efter vad som stod i papperna! Servicen kan du ju inte säga är bra när det inte går att få tag i någon på dagar. Att du försvara det är konstigt. Kan tänka mig resa igen för vet man om det klara man sig själv. Tänker mer på folk som hyr grejer eller inte har allt dom behöver med dig. Sen att det inte skulle gå att ta fram en WHF på en vecka låter konstigt. Då där ju stod en trasig båt med vhf i kunde ju tagit den kanske??? Sen åker man så klart med er och ger det en chans till. Men vill varan för skulle man som nybörjare komma upp till er på det sättet som vi gjorde hade det kunnat gå hur som. Säger det igen servic fans där inte något i prinsip men det får ni väl bättra på och vad jag hört brukar det inte va så. Fattar inte riktigt vad det var för godwill vi fick men maila gärna det så ska jag skriva det här sen.

Tycker du tar lite lätt på kritiken då det var som jag skrev när vi var där och många som gick och va jätte arga hela tiden speciellt på att det inte gick och få tag på någon guide för att handla eller fråga hur plottern fungera mm.

Men visst är det bra service så är det! Hoppas som sagt det är tillfäligt!

Kommentera

Vill påpeka att jag inte ljugit alls i tråden. En liten missuppfatting om var Jimmy skulle befina sig vid tillfället då jag ej peronligen hade kontakt med han mer var brevid han som prata i telefon med han. Dena sa att han skulle va på plats. Ber om ursäkt för denna "lögn". Annars ser jag inte var alla lögner skulle vara. Några missförstånd på båda hållen det är allt.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Feskar-Per, 2025-07-26, 16:47
                    4 svar
                    343 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Peter B
                    av Peter B

Startad av Havetsgäddkonung, 2025-12-28, 20:11
                    0 svar
                    106 visningar