Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Monster Jiggar !
Collapse
X
-
http://www.sporting.se/items.php?cat...der=2&more=yes - Jeff Boggs 15" shadar
http://www.sporting.se/items.php?cat...der=2&more=yes - 30cm shadar
Där borde du hitta något som passar.
Mvh
Sporting
Kommentera
-
Perfekt ! Tackar för era tips
Har några stora curly tails (förmodar att det är samma som du har till salu Ceasar Lures), som jag köpte riktigt billigt för några år sedan. Hittade dom i en fyndlåda i något budget varuhus. Har för mig att jag betalade ca: 35:- för ett 3-pack. Dum som jag var köpte jag inte en ordentlig laddning. Tog några påsar mest för att dom såg roliga ut.
Kommentera
-
Hmmmm, räcker det inte med 23-centimeters? Större innebär rejält ökat motstånd när du ska veva hem dom, visst har en rejäl torsk inga problem med att glufsa i sig en större men stortorskarna ratar knappast en 23-centimeters. Hälleflundran har ju relativt små munnar, så idet fallet tror jag det är kontraproduktivt att gå upp i jiggstorlek..Hälleflundrafiskare
Kommentera
-
Klart det funkar bra med en 23cm jigg. Anledningen till tråden var för att se om det fanns några trevliga stora jiggar jag missat. Vissa dagar funkar riktigt stora beten fint. T.ex Kinetics Big Bob 700g & 40cm har en hel del 30kg+ torskar på sitt samvete. Sen är det ju klart trevligare att fiska en jigg i lagom storlek. Men är det en seg dag så får man gå "all in". Ökat motstånd i vattnet får man försöka kompensera med utrustning och havregrynsgröt
Kommentera
-
Mr Dejefors. En hällelundra har helt klart en mindre mun jämfört med t ex en torsk i samma viktklass. Personligen tror jag knappast en 6.6 kg:s med lätthet glufsat i sig 40 cm gummi. Som regel är flundror den storleken svåra att kroka även med en 23-centimeters.Hälleflundrafiskare
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av lyly19, 2026-02-23, 08:40
|
2 svar
221 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg