Ny el "gammal" Flätlina? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ny el "gammal" Flätlina?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ny el "gammal" Flätlina?

Åker upp till Vaeröy om ett par veckor. Nu undrar jag om jag kan köra på den lina jag satte på inför norgeresan för två år sen? 0.30 powerpro om jag inte minns fel. Förlorade inte särskilt mycket rev under den veckan så borde man inte kunna köra på den linan en v ända till?
    Annars får ni gärna ge förslag på vilken lina ni skulle ha valt. Tack på förhand!

Om du bara använt linan under en veckas fiske så lär du ju kunna fortsätta använda den nu ja. Och PP 0,30 låter som ett utmärkt val för det fisket.

Kommentera

Jag skulle köra på samma lina. Köp en lina att ha i reserv. Den kommer säkert till användning förr eller senare. Jag brukar å andra sidan alltid förutsätta att det värsta händer. Jag bär således tungt vad jag än gör, dubbelt av allt!

Kommentera

Ursprungligen postat av gustengroda Visa inlägg
        Åker upp till Vaeröy om ett par veckor. Nu undrar jag om jag kan köra på den lina jag satte på inför norgeresan för två år sen? 0.30 powerpro om jag inte minns fel. Förlorade inte särskilt mycket rev under den veckan så borde man inte kunna köra på den linan en v ända till?
        Annars får ni gärna ge förslag på vilken lina ni skulle ha valt. Tack på förhand!
        Borde inte vara något problem alls. Flätlina åldras inte på samma sätt som nylon. Det handlar mer om hur skadad linan är. Eftersom du har 0.30 PP så lär det inte vara någon fara då den är överdimensionerad. Lär hålla kanon. Har också kört med PP och har fiskat aktivt med samma lina i flera år. Kapa de yttersta 10 meterna och se bara till att du har tillräckligt med lina på rullen för en längre rusning.

Som kul grej så kan jag nämna att jag har en rulle med minst 10 år gammal flätlina jag fiskar med fortfarande. Det är en tunnare Fireline. Kör bottenmete med den och den håller utmärkt. Har bara kapat lite i änden ett antal gånger.
        Team Lilla Mys hemsida: http://www.teamlillamy.se

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Gäddgubben, 2017-03-02, 10:34
        5 svar
        957 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg davidmartin  
        Startad av Kaell, 2025-01-21, 19:15
        4 svar
        732 visningar
        0 gillar