Fiskespö - Norgeresa - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskespö - Norgeresa

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiskespö - Norgeresa

Hej, jag ska åka på en fiskeresa till Norge, Lofoten (steigenbrygge). Vi kommer att fiska torsk, sej, hälleflundra mm. Enligt instruktioner har jag fått veta att man ska köpa fiskespö; 6-7,5 fot, 20-50 lbs. Rulle har jag redan köpt och blev en Tekota 700lc.

Vilket spö skulle ni rekommendera. Jag har från min kompis hört att man gärna ska ha ett helgjutet eller som endast delat i handtaget, men hittar mest de som är delat i två (mitten) eller fler delar. Har sett ett som heter Fladen Maxximus Solid Carbon Shadow havsfiskespö 7' 20-60 lb. Är det något ni skulle rekommendera? Även sett ett som heter Maxximus Solid Carbon STS Downrigger 7, men förstått att downrigger kanske inte är rätt om man inte bara ska trolla?

Ge gärna tips på flera som passar, men gärna ett spö som håller.​

Har ett odelat Battle Cat V-twist för tungt vertikalfiske efter Mal i Sydeuropa. 2 meter och kastvikt 200 gram. Kralligt nog att bogsera upp ett sjölik, så fungerar säkert till torsk och hälleflundra. Helt Nytt aldrig använt.
    500:- finns utanför Västervik.

Kommentera

Ursprungligen postat av Kaell Visa inlägg
      Hej, jag ska åka på en fiskeresa till Norge, Lofoten (steigenbrygge). Vi kommer att fiska torsk, sej, hälleflundra mm. Enligt instruktioner har jag fått veta att man ska köpa fiskespö; 6-7,5 fot, 20-50 lbs. Rulle har jag redan köpt och blev en Tekota 700lc.

Vilket spö skulle ni rekommendera. Jag har från min kompis hört att man gärna ska ha ett helgjutet eller som endast delat i handtaget, men hittar mest de som är delat i två (mitten) eller fler delar. Har sett ett som heter Fladen Maxximus Solid Carbon Shadow havsfiskespö 7' 20-60 lb. Är det något ni skulle rekommendera? Även sett ett som heter Maxximus Solid Carbon STS Downrigger 7, men förstått att downrigger kanske inte är rätt om man inte bara ska trolla?

Maximus solid carbon shadow är spön med ett bra rykte så kör på det.

Kommentera

Tack Stefan! Vad tror du om Downrigger då? Den går nämligen att hitta nästan 800 SEK billgare shadow....

Kommentera

Tack Stefan! Vad tror du om Downrigger då? Den går nämligen att hitta nästan 800 SEK billgare shadow....
          Downrigger är ett spö för trolling med djuprigg, helt fel för havet.

Kommentera

Hej, jag ska åka på en fiskeresa till Norge, Lofoten (steigenbrygge). Vi kommer att fiska torsk, sej, hälleflundra mm. Enligt instruktioner har jag fått veta att man ska köpa fiskespö; 6-7,5 fot, 20-50 lbs. Rulle har jag redan köpt och blev en Tekota 700lc. Escape Road

Hej! Fladen Maxximus Solid Carbon Shadow är faktiskt ett riktigt bra val – starkt, tåligt och klarar tunga fajter med torsk och sej. Jag har använt det själv i Nordnorge och varit nöjd. Undvik downriggermodellen om du inte ska trolla – den är inte gjord för aktivt jiggfiske.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Gäddgubben, 2017-03-02, 10:34
            5 svar
            954 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg davidmartin  
            Startad av Kaell, 2025-01-21, 19:15
            4 svar
            731 visningar
            0 gillar