En rulle som inte knakar och hackar :P - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

En rulle som inte knakar och hackar :P

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Låter som att en amb 7000 är det bästa valet, som sagt så skall jag ju bara pilka med rullen ändå.

Men vevar 7000 med större spole in snabbare än 5000/6000 fast dom har högre utväxling ?

Kommentera

Men vevar 7000 med större spole in snabbare än 5000/6000 fast dom har högre utväxling ?
      Personligen tycker jag inte om 7000 rullar, om man inte fäster dom med tillbehören som kommer med blir dom sladdriga tack vare bredden,,, att man sedan inte kan hålla om dom heller tack vare storleken utan måste hålla i spöet ger mig kramp i fingrarna vid längre fisketurer.

Om du tror dig klara dig på en 6500 storlek i linkapacitet är Record HC eller 6500 CS Rocket Gunnar bättre alternativ en 7000 och Pro Rocket enligt mina erfarenheter....

Kommentera

mitt sista råd är köp en *5**rulle, dessa tar in betydligt mer lina än en *0** per vevtag. hade några gäster i fröya med en 7000rulle, fick veva som tokar vid 100m
        Senast ändrad av daikai1; 2012-08-08, 13:50.

Kommentera

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
          Personligen tycker jag inte om 7000 rullar, om man inte fäster dom med tillbehören som kommer med blir dom sladdriga tack vare bredden,,, att man sedan inte kan hålla om dom heller tack vare storleken utan måste hålla i spöet ger mig kramp i fingrarna vid längre fisketurer.

Om du tror dig klara dig på en 6500 storlek i linkapacitet är Record HC eller 6500 CS Rocket Gunnar bättre alternativ en 7000 och Pro Rocket enligt mina erfarenheter....
          I sundet fiskar man ju inte djupare än 40m så linkapacitet spelar ju ingen större roll dock så är det ju roligt att kunna veva upp samtidigt som alla andra när det plingar för uppvevning på turbåtarna.

Vad är skillnaden på 6500 CS pro rocket och 6500 CS rocket ? är det bara färgen som skiljer så tar jag hellre den lila ?

Kommentera

Vad är skillnaden på 6500 CS pro rocket och 6500 CS rocket ?
            Rocket CS finns i fler varianter avsedda för andra marknader en bara den Svenska

Pro-Rocket är något Abu har hittat på för premium dealers butikerna ska ha något att va ensamma om, tror dom bara finns i Skandinavien
            Bara pro Rocket som finns i 5500/1 varianter, dom skulle lika bra kunnat heta PD rocket men det låter väl inte så fräckt som Pro-Rocket.....

Själv tycker jag kvalitén känns bättre på CS Rocket rullarna.

Anledningen till jag sa Gunnar varianten är att den är bygd i mässing så tåligare och har högre utväxling så du hinner med att veva in i tid.

Även Recorden är en stabilare rulle en Pro-Rocket..

Kommentera

Ska du bara ha rullen till detta så kolla på Okuma Cortez CZ10, bra utväxling, ingen linspridare som kan gå sönder, funkar bra även i Norge om du får för dig att ta en sväng dit framöver

Kommentera

kollade lite på en amb 5500 men den var för liten så det lutar väldigt mkt åt 6501 cs pro rocket faktiskt

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Gäddgubben, 2017-03-02, 10:34
                5 svar
                960 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg davidmartin  
                Startad av Kaell, 2025-01-21, 19:15
                4 svar
                741 visningar
                0 gillar